חוזרת בי ממה שכתבתי על השוואה בין עונות 3 ו-5

1Shir

New member
חוזרת בי ממה שכתבתי על השוואה בין עונות 3 ו-5

אתמול ראיתי את החלק הראשון של הפרק Quagmire (מה זה?) מסוף עונה 3 (אגב רק אתמול שמתי לב שהדייג שר True Colors) והתקשורת בין מאלדר וסקאלי היא עולם אחר מהפרק Pusher !!! כל האווירה אחרת. יש המון סאבטקסט (
) והומור(
) ומרגישים שיש בסיס חזק ועבר מוצק מתחת לכל ההתרחשויות. בהמשך הפרק מצפה לי הקטע שדומה לקטע בפרק Detour, רק שפה זה באגם ושם זה ביער, מאלדר וסקאלי תקועים אי-שם בסכנה. בכלל יש דמיון בין ה"אויב" ב-2 הפרקים, לא? אויב "טבעי" שמגיע מהיער/האגם.
 
השאלה הגדולה היא...

איזה מהשיחות יותר אהבת? ב Detour או ב Quagmire (שזה בוץ טובעני )?? סקאלי שרה או מאלדר מחמיא לה שרזתה??
 

1Shir

New member
../images/Emo51.gif

אני חושבת שב-Quagmire היתה שיחה יותר עמוקה ונוגעת. בעונה 5 היחסים ביניהם קרובים יותר, אז אולי יש הילה יותר רומנטית, אבל זאת סצנה יותר שטוחה בעיני.
 

1Shir

New member
ומה התשובה שלך? ../images/Emo9.gif

אגב שלשום כשנכנסתי לעבודה היה במסדרון את השיר מ-Detour :)
 

orityemini

New member
אבחנה מדויקת ../images/Emo13.gif

ואגב, לא התעלמתי מהודעה שלך שהייתה מעוד מעניינת כרגיל, רק שבדרך כלל כשהודעה מעניינת אותי ואני יודעת שהתגובה שלי תהיה ארוכה, כי אני רוצה לכתוב הודעה כמו שצריך ואז לפעמים אני דוחה את התגובה ולפעמים אפילו שוכחת רק בגלל שאני פרפקציוניסטית
אז תרגישי חופשי להתלונן כשלא מגיבים!! וכן, ההשוואה ממש נכונה בין שני הפרקים, אני גם שמתי לב לזה. שני הפרקים האלה ממש אהובים עליי מהסיבה שהם חושפים איזשהו טפח ממערכת היחסים הבינאישית בין מאלדר וסקאלי שאיננה קשורה לעבודה בינהם. בשני הפרקים יש להם בעצם מעין הפוגה מהעולם החיצון/ ציווליזציה/עבודה, והם מנצלים את זה לשיחה כנה ונוגעת ללב שחושפת רגשות שלא נחשפים בדרך כלל. וכן, הדיאלוג בינהם בעונה השלישית היה הרבה יותר חזק לטעמי, כי בעונה החמישית זה היה באמת יותר שטחי ויותר בשביל להצחיק (למרות שזה היה מוצלח בהחלט). סקאלי מעבירה ממש ביקורת על מאלדר בפרק הזה והאינטימיות בינהם מגיעה לשיאים חדשים. זה בעיקר מרגש בעונות הראשונות כי באמת הכל היה כזה סאבטקטס, אנשים נרעדו כשהם לחצו ידיים. זה היופי באיך שהם בנו את מערכת היחסים הזאת (לפחות בהתחלה). זה כאילו שהם לא תכננו אותה (וסביר להניח שלא, כי זה כל היופי) ובניגוד לסדרות אחרות (בונז, פרינז וקאסל), ששם מלכתחילה מנסים לייצר מתח מיני בכוח (לפעמים זה עובד כמו בונז וקאסל ולפעמים לא כמו פרינז') ולפעמים זה מאולץ גם כשיש כימיה, כי שמתי לב שכותבים לפעמים מאייתים ממש הכל. לא משאירים שום דבר לדימיון. בתיקים זה הלך לקיציוניות השנייה, כי כנראה כריס לא תכנן רומן בין שני הגיבורים שלו (רק רומן אינטלקטואלי כנראה) והוא קימץ במחוות ועשה אותם רק בגלל שהציבור דרש ולא בגלל שהוא באמת רצה את זה כך. וזה עבד בהתאם גם ואפילו היה יותר חזק, כי אנשים ממש ניתחו כל נגיעה בינהם וכל משפט בינהם ולכן מערכת היחסים בינהם הייתה כל כך קסומה, כי אנשים השתמשו בדימיון שלהם, כי היא הייתה מושתתת על מה שלא היה, או על כל מיני דברים קטנים כאלה שמפרשים אותם על פי הדמיון והרצון. למשל, אנשים שמו לב שבעונות הראשונות מאלדר מאוד פיזי עם סקאלי (שזה אגב נכון) ושהוא מניח לך יד על הגב בכל הזדמנות, וזה הפך להיות מעין סמל למערכת יחסים בינהם (טוב, אם הם לא מתנשקים, אז הם בטח מתים להתנשק כי תראו איך הם מחזיקים ידיים!) אני לא חושבת שיש סידרה אחרת ששיחזרה את זה, כי אצל כולם זה מכוון ומאוד מתוכנן ולא נותנים מקום לדמיון או פרשנות אחרת. אני לא חושבת שיש לבונז או קאסל מעריצים שלא רוצים שתהיה מערכת יחסים בין הגיבורים כמו שהיו את ה"נורומו" בתיקים באפלה (מישהו זוכר אותם?) , מאחר וכולם הלכו לכיוון הזה מראש. אני זוכרת שפעם ראיתי תסריט של איזו סצינה מרגשת בתיקים ואז את הפרק עצמו (זה היה כמובן להפך, קודם פרק ואחר כך תסריט) ונדהמתי עד כמה דיויד וג'יליאן היו אחראיים להרבה מהפיזיות בסידרה (גם אם לא כתוב, הם מאלתרים). אני חושבת שבלעדייהם, הסצינות הרגשיות בין מאלדר וסקאלי היו שונות בהחלט. ואגב, בנוגע לפרק מהעונה השלישית, כתבה אותו כותבת לא מוכרת שכנראה הסתבכה קצת עם התסריט. בסופו של דבר השתלט עליו דארין מורגן שהיה העורך (הנפלא!) של העונה השלישית, ובעצם שכתב את הפרק וברא אותו בצלמו. זה בעצם פרק לא רשמי של דרין מורגן. והוא גם הסיבה לכך שהעונה השלישית הייתה כל כך נפלאה. כל הסאבטקטס והקטעים הקומיים זה הוא. מאז תיקים לא ראיתי אותו עושה משהו באותן רמות של הברקה. כמה הייתי רוצה שיהיה מעורב בסרט השלישי!
 

1Shir

New member
וואו אורית כל הכבוד ../images/Emo24.gif

מזל שהזכרתי להגיב
האמת שכתבתי את זה בעיקר עבורך, כי את זו שביקשת שאכתוב עוד
עלית על נק' שלא חשבתי עליה, למרות שאני לא בטוחה שלזה התכוונת: שני הפרקים מתחילים לא במצב של יום עבודה רגיל ותיק איקס שמחכה במשרד, אלא טיול גיבוש וסופ"ש. זה עושה את הפרק מיוחד יותר, מעניין יותר ועמוק יותר. כשקראתי רציתי לשאול אותך אם את חושבת שכל הנגיעות האלה מהעונות הראשונות הן חלק מהתסריט או התנהגות חופשית של השחקנים. לפי מה שכתבת אח"כ, כנראה שהשני. וזה מקסים בעיני
 

orityemini

New member
אי אפשר לדעת אבל זה כנראה

אילתור של השחקנים, כי עד כמה שידוע לי, לא כתוב הנחיות מפורשות על פי כמה תסריטים שקראתי. וזה באמת מדהים בעיניי גם, כי השחקנים עצמם יצרו הרבה מהכימיה בינהם. דווקא העובדה שסקאלי הורידה את הבגדים על הפרק הראשון (וזהו, יותר זה לא קרה!) וזה קרה בעקבות דרישה של פוקס כדי למשוך צופים, דווקא הסצינה החושפנית הזאת פחות ריגשה אנשים. בעיקר הפתיעה אותם שזה קרה בכלל (כי הרבה אנשים צפו בפיילוט רק אחרי שצפו בפרקים אחרים. אני יודעת שאני פתחתי עיניים בהפתעה כשראיתי את הפיילוט בערך בתקופת העונה הרביעית של הסידרה. קיבלתי קלטת שנשלחה אליי ממעריצה מקסימה באילת, וכל כך הופתעתי מהסצינה הזאת (ובכלל מהפרק המצחיק הזה), כי זה באמת לא היה צפוי מבחינתי. זה לא התאים לסקאלי או לסדרה. ואגב, הפרק מהעונה השלישית, אני חושבת שהוא דווקא כן התחיל כמו יום עבודה, מאלדר וסקאלי נסעו בעצם לחקור רצח של איזה זואולוג ולא לחופשה או גיבוש. אם כבר הפרק צינגה מתחיל בחופשה של סקאלי (עוד פרק שעבר שכתוב מאסיבי על ידי כריס קרטר, כי סטפן קינג ממש השתגע עם התסריט במקור).
 
מאלדר משך את סקאלי בתואנה של חופשה

ובדרך סקאלי גילתה מה המניע העיקרי שלו לנסיעה. מה שמעה את השאלה, מה היה סוג היחסים בינהם אם סקאלי בעצם הצטרפה לנסיעה שהיא לא ממש הבינה את מטרתה.
 

1Shir

New member
היא תמיד הלכה אחריו בלי לקבל תשובות לשאלות

 

1Shir

New member
טוב, לא תמיייייייד (ראי הודעה קודמת שלי

לגבי 2 מהפרקים) והיא כן שאלה, הוא פשוט לא ענה (כמו תמיד כבר אמרתי?)
 
אני לא הכי זוכרת את הפרק

ככה שקשה לי לענות אבל ממה שזכור לי היא שאלה רק בדרך... מה שאומר שמאלדר אמר לה בואי לסופ"ש והיא אמרה סבבה.
 

1Shir

New member
ראי ציטוט מהודעתי הקודמת: "ברור שהיא הבינה

שמדובר בעבודה ולא במשהו אחר, זה הרי מאלדר".
 

1Shir

New member
הם לא נסעו לחופשה או גיבוש, אבל

זאת היתה נסיעה לא מתוכננת בסופ"ש. אם אני זוכרת נכון את הפרק, מאלדר התקשר לסקאלי ביום שבת (לכן היא הביאה איתה את חיית המחמד קוויקווג ז"ל) ואמר לה לרדת למטה עוד חצי שעה או משהו כזה. היא לא ידעה לאן הם נוסעים (ברור שהיא הבינה שמדובר בעבודה ולא במשהו אחר, זה הרי מאלדר). בטח יש עוד הרבה פרקים כאלה שהתחילו בסיטואציה מיוחדת ולא בתיק איקס. יש גם את Never Again ו-all Things, שאמנם למיטב זכרוני התחילו בתיק איקס, אבל כזה שסקאלי סירבה להשתתף בו והלכה לעשות דברים מעניינים יותר שהיו הם העיקר של הפרק. וגם לי מעריצה מקסימה עזרה עם קלטות
לגבי הסצנה מהפרק הראשון, כמובן שגם אני ראיתי אותה בדיעבד, ולדעתי היא דווקא כן מתאימה לרוח הסדרה, כי מאוד מסתדר לי שהיתה סצנה כזאת אינטימית ביניהם (כולל השיחה שהתפתחה אח"כ) בפרק הראשון. זה נותן בסיס ורקע לכך שהם כ"כ קרובים זה לזה. אמנם פעמים ספורות בסדרה הראו אותם יחד שלא לצורך עבודה, אבל מבחינה נפשית הם תמיד היו נורא קרובים, לא כמו שותפים רגילים. אצל אנשים נורמלים קירבה כזאת מגיעה גם עם חברות מעבר לשעות העבודה
אבל כאן מדובר באנשים שאין להם ממש שעות כאלה.. שניהם טוטאליים כל אחד בדרכו שלו. (מאלדר ברדכו האובססיבית, סקאלי בדרכה הרצינית) צריך להפנות את תשומת ליבם של אנשי הפורום לדיונים המעניינים שמתפתחים כאן! כי זה שרשור ישן שכבר לא קופץ.
 

רוניב

New member
חייבת להסכים

גם עם תוכן הדיון, וגם עם עצם העובדה שזה דיון מרתק. וזה אחרי שכבר חלף קצת העניין שלי בדיונים מסוג זה - כנראה שלא בעצם... אגב, אני מסכימה עם אורית לגבי הפיילוט. הרי הפיילוט נכתב לפני שנכתבו פרקים נוספים של העונה הראשונה, אי אפשר להשוות אותו בכלל לפרקים מתקדמים יותר (ובוודאי שלא לעונות מתקדמות, בהן הדמויות מפותחות יותר ומעוצבות יותר). אני מניחה שהייתה לכותבים מטרה בפיילוט, שהיא להציג את הקונספט של הסדרה + הדמויות העיקריות. הם היו חייבים את הסצנה הזו של סקאלי והחלוק אמבטיה, כי זה מסביר את השיחה האינטימית שהייתה להם לאחר מכן. היא נחשפה, וכתוצאה מכך גם הוא נחשף. זה לא יכול לקרות סתם כשהם יושבים לאכול ארוחת ערב בדיינר. בכלל הדמות של סקאלי בתחילת העונה הראשונה מאוד מאוד לא דומה לעצמה בהמשך העונה (והסדרה). היא הרבה יותר חייכנית, חברותית, ובכלל עם חיים מעבר לעבודה.
 
למעלה