חוזרת עם שאלת בי"ס נוספת

משל333

New member
חוזרת עם שאלת בי"ס נוספת

ואני מאוד מבקשת מראש, לא להפוך את הדיון לספקולציות וניתוחי אישיות על הבן ועלי, תודה

הפעם מ דובר על הבן השני שלי, שמצטיין בעיקר במתמטיקה. אצלנו דירוג הציונים הולך מ- 1-4, כש- 3 זה grade level , ו-4 זה מעל הרמה.
הילד שלי שבשנים קודמות קיבל כמעט הכל 4, מקבל השנה מהמורה הנוכחית הכל 3. באסיפת ההורים אמרה לי שהוא בסדר גמור בכל המקצועות והראתה לי שבכל המבחנים במתמטיקה קיבל 100. הפעם שאלתי אותה, אם כך, מדוע הוא לא מקבל 4? אמרה שכל המבחנים בודקים ידע רק ב- grade level, ולכן היא לא יכולה לתת ציון של 4. אמרה שכדי שהילד ירגיש טוב, שאגיד לו שהיא חושבת שהוא math whizz.
אני די נדהמתי מהתשובה שלה, כי גם הילד הזה קיבל בעבר 4, וגם הבכור קיבל 4 כשהיה בכיתה בה נמצא עכשיו הצעיר (עם מורה אחרת).
לגבי קריאה וכתיבה, אותו הסיפור, הילד נמצא בקבוצה ברמה הגבוהה ביותר, ורוב הציונים שלו 100.
קל להגיד שביסודי הציונים לא חשובים, אך יש להם משקל. מתחשבים בהם כשמציעים לילדים תוכניות שונות המבוססות על ציונים.
הייתם בולעים את הצפרדע או ניגשים לדבר איתה/מנהלת, עושים משהו אחר?
יש לי הרושם שהמורה בכללי לא משתגעת על הבן שלי, לא היה לה דבר חיובי ספציפי לכתוב עליו בהערות. רק כתבה שהוא bright אבל מגיש עבודות שהיו יכולות להיות מסודרות יותר, ושסביבת העבודה שלו יכולה להיות מסודרת יותר.
בשנים קודמות המורות ציינו את כל התכונות הטובות שלו.
 

Midriff

New member
כמה שאלות

באיזה כיתה הילד?
תוכנית למחוננים? יש בחינות לזה? נראה לי שזה אחד המקומות היחידים חוץ מהמעבר לחטיבה שהציונים ביסודי משפיעים על משהו. אם כמו שאת אומרת יש לזה השפעה על תוכניות אחרות, אז כן, למה לא ללכת לדבר.
 

משל333

New member
בהחלט

תוכנית למחוננים זו אחת מהתוכניות אליהן הציונים חשובים.
בינתיים שלחתי אימייל למורה שאני מבקשת להיפגש איתה לדבר על התעודה, והיא ענתה שהיא תארגן פגישה איתה ועם המנהלת. זה חדשות מצויינות מבחינתי. יש רעיונות איך לנסח את הדברים שאמרתי בצורה יפה שלא תפגע ביחס שלה לילד? בגדול הטענות שלי הן שלא יתכן שילד לא יקבל ציון 4 בגלל שהיא לא נותנת מבחנים מעל לרמת ה- grade. הרי 4 זה המקבילה של 100, A, לא? לא צריך לתת מבחנים מעל לרמת השכבה.
בנוסף, לא ברור לי מדוע בהערות לתעודה היא כותבת רק ביקורת על הילד מבלי להתייחס להצלחות וההישגים שלו.
 

Ani15

New member
תגידי שאת מבקשת לברר

מה צריך הילד לעשות כדי לקבל 4. הרי אם הציון קיים, צריך שיהיו קריטריונים כדי לקבל אותו. תסבירי שזה חשוב בגלל תכנית המחוננים ושאתם חושבים שהוא יכול, ורק אתם לא מבינים מה צריך לעשות כדי להגיע לזה. במקום להגיד "המורה פועלת לא כראוי" את אומרת "אני לא מבינה" וככה שומרת על הפאסון של המורה תוך הגעה לאותה מטרה.
 

placid1

New member
אבל היא אמרה שהוא מבריק, זו מחמאה, לא?

את בטוחה שבשביל כתת מחוננים צריך ציונים מדהימים? אצלנו הכל קם ונופל על מבחן וראיון חיצוניים שעושים להם על פי איתור של המורה בכתה ב (שזה כל כך מוטה ומטופש....). בד"כ מי שמופנה לנבדקים הם או הילדים המבריקים (שלא בהכרח יש להם ציונים הכי טובים) או אלה שהמורה לא יכולה לסבול (אלה עם הקוצים בתחת) והיא מעדיפה לגלגל אותם למקום אחר....
ועוד דבר, beware of what you wish for, לכתת מחוננים יש גם חסרונות לא מעטים ומצד שני לכתה רגילה יש הרבה יותרונות...
 

Fellowship

New member
אז כיצד, טכנית, אפשר לקבל 4?

אם המבחנים לא בודקים את רמה 4, מה צריך לבצע ובאילו קריטריונים צריך לעמוד, כדי לקבל 4?
זה מה שהייתי שואל את המורה, בצורה עניינית.
 

ron1222

New member
ציונים ותוכנית מחוננים

קודם כל, זה יכול להיות מדיניות של המורה או של בית הספר, אני הייתי מבררת את זה.
גם יכול להיות שלמרות שבמבחנים הוא מקבל 100, בעבודת כיתה או בשיעורי בית הוא פחות חזק, או שהוא לא משתתף בשיעורים. בכיתות הנמוכות זה מרכיב מהציון.
באופן עקרוני הציונים ביסודי לא שווים כלום, לא קובעים כלום, אולי רק קצת מנבאים הצלחה ויכולת עתידית.
וגם חשוב לי לציין שהוכחת יכולת של ילד בכיתה רגילה לא תמיד משקפת מחוננות.

כדי להכנס לתוכנית מחוננים צריך לעבור את מבחן הCoGat שאין לו שום קשר לתוכנית הלימודים בשום מקצוע. הוא בודק יכולות אינטואיטיביות ועמוקות של הבנת דפוסים, קשרים, התאמות ומבנים.
בחלק מבתי הספר המורים ממליצים על ילדים שכדאי שיקחו את המבחן, אבל למיטב ידיעתי אלו ההורים שמאשרים או מחליטים- כמובן תלוי בתוכנית.

דיסקליימר: אני אומנם מורה בתוכנית מחוננים בפאבליק סקול, אבל לכל מחוז יש תוכניות ונהלים שונים.
 

lamah

New member
100 (או 4) זה רק לאלוהים

ואני המורה מחליטה מי הוא אלוהים ולמי מגיע 100. למה? ככה!
 

meir12121

New member
אכן מצדיק פגישה עם המורה לדעתי

גישת המורה מוזרה ולא תקינה בעיני. טוב שגם המנהלת משתתפת בשיחה.
קודם כל הייתי מקפיד על נימה מתונה ולא מאשימה.

נקודות שהייתי מעלה בשיחה:
א. ראוי שבכל הכיתות יהיו אותם קריטריונים לגבי מתן ציון 4.
ב. יש לתת הזדמנות לילדים לקבל ציון 4.
ג. ציון 100 בכל המבחנים הוא אינדיקציה שהילד הוא מעל הגרייד לבל וראוי לקבל 4.

בהצלחה...
 
למעלה