חוזרת שוב על השאלה שלי ....אשמח לתגובות
שאלתי בעבר ואני חוזרת על השאלה... אני מטפלת בילדה בת 5.3 ש' שטופלה בשנה שעברה בריפוי בעיסוק במסגרת גן שפתי שם הוחלפה הדומיננטיות הידנית מימין לשמאל בשל פריקה של אגודל ימין. כעת אני בבעיה: דו"ח הסיכום שלה משנה שעברה מתאר את החלפת הדומיננטיות. כשאני מגישה לה כלי כתיבה בקו האמצע היא בד"כ תיקח בימין ותעביר לשמאל, לעיתים גם תיקח בשמאל. להערכתי היא כבר הורגלה לשימוש ביד שמאל לכתיבה ולכן אינה משתמשת בימין בכלל למעט פעמים בודדות בהן מתחילה בשמאל וכאשר נאלצת לעבור למרחב הימני אז תעביר לימין לזמן קצר ותחזיא אח"כ לשמאל. מתצפית בבית ותצפית בטיפול על פעילויות שונות במרחב (כגון זריקת שקיות וכדו') היא בד"כ עובדת עם ימין. הגזירה גם היא בימין. האיכות הגרפומוטורית שלה בשתי הידיים נמוכה אבל כעת בימין נמוכה יותר. הילדה אמורה לעלות לכיתה א' בשנה הבאה ואני מעוניינת לתרגל פעילויות גרפומוטוריות, לשפר דינמיות, הפרדת אצבעות לצורך שיפור איכות הקו. הפניתי אותה לכיר' כף יד במטרה לבדוק מה ניתן לעשות אבל כידוע התורים ארוכים. כעת אני עובדת איתה הרבה על נשיאות משקל אבל יש חשיבות גדולה גם לפעילויות האחרות שתארתי, מניפולציות וכדו'. מה עלי לעשות, לדרוש ממנה לאחוז בימין? אשמח לקבל תובנות והמלצות בנושא. תודה מראש,
שאלתי בעבר ואני חוזרת על השאלה... אני מטפלת בילדה בת 5.3 ש' שטופלה בשנה שעברה בריפוי בעיסוק במסגרת גן שפתי שם הוחלפה הדומיננטיות הידנית מימין לשמאל בשל פריקה של אגודל ימין. כעת אני בבעיה: דו"ח הסיכום שלה משנה שעברה מתאר את החלפת הדומיננטיות. כשאני מגישה לה כלי כתיבה בקו האמצע היא בד"כ תיקח בימין ותעביר לשמאל, לעיתים גם תיקח בשמאל. להערכתי היא כבר הורגלה לשימוש ביד שמאל לכתיבה ולכן אינה משתמשת בימין בכלל למעט פעמים בודדות בהן מתחילה בשמאל וכאשר נאלצת לעבור למרחב הימני אז תעביר לימין לזמן קצר ותחזיא אח"כ לשמאל. מתצפית בבית ותצפית בטיפול על פעילויות שונות במרחב (כגון זריקת שקיות וכדו') היא בד"כ עובדת עם ימין. הגזירה גם היא בימין. האיכות הגרפומוטורית שלה בשתי הידיים נמוכה אבל כעת בימין נמוכה יותר. הילדה אמורה לעלות לכיתה א' בשנה הבאה ואני מעוניינת לתרגל פעילויות גרפומוטוריות, לשפר דינמיות, הפרדת אצבעות לצורך שיפור איכות הקו. הפניתי אותה לכיר' כף יד במטרה לבדוק מה ניתן לעשות אבל כידוע התורים ארוכים. כעת אני עובדת איתה הרבה על נשיאות משקל אבל יש חשיבות גדולה גם לפעילויות האחרות שתארתי, מניפולציות וכדו'. מה עלי לעשות, לדרוש ממנה לאחוז בימין? אשמח לקבל תובנות והמלצות בנושא. תודה מראש,