נעשה סדר
כמותי - חלק ההשוואה כמותית ״ירד״ אמנם אך מומלץ מאוד לתרגל את שאלות השוואה כמותית ממבחני עבר של המרכז הארצי. הסיבה לכך היא שהן שואלות על אותו חומר בדיוק, רק מזווית שונה מעט. הראיתי בעבר בפורום כיצד המרכז הארצי לוקח רעיון שהופיע בשאלת השוואה כמותית ומשתמש בו עבור שאלת ברירה רגילה.
מילולי - מילים וביטויים ופטל ירדו. המשמעות היא שלימוד מילון בעברית נהיה פחות משתלם משום שפחות שאלות דורשות ידע של מילים במשלב גבוה. כדי לאמוד בצורה המדויקת ביותר כמה זמן עליך להשקיע במילון, עליך לבצע כ-3 מקבצי אנלוגיות (3 דקות עבור 6 אנלוגיות) ובתחקור לשים לב האם הבעיה הייתה בידע של אוצר המילים.
בנוסף, חלק ההיגיון השתנה וכעת הדגש הוא על שאלות הבנת הנקרא קלאסיות במקום בשאלות שקרנים ולוגיקה פורמלית/צרופה (כל מי ש... רק מי ש..). שאלת סידורים עדיין מופיעה אחת ל-3 בחינות בערך.
מילון עברית יכול להעשיר את השפה בחיבור ולהעלות את הציון בחלק הלשון.
בתור אחד שהשווה שתי ערכות של גבע בפער של 6 שנים ביניהן, אני יכול להעיד כי רוב השאלות לא השתנו. במילון, נוספו כ-5 ערכים מתוך כ-6000 בסך הכל. במילולי, חלק ההיגיון יהיה ברובו לא רלוונטי.
ההמלצה היא לפתור את כל בחינות המרכז הארצי - זהו החומר המדויק ביותר (הרבה יותר משל גבע, במיוחד במילולי) והתרגול בו מעורבב בכמותי (ולא מחולק לפי נושאים), דבר שמביא לתוצאות טובות יותר בבחינה לפי מחקרים שנעשו.
אתה יכול לחפש את הפוסט שלי על כל בחינות המרכז הארצי הקיימות ולהדפיס אותן בבית דפוס או באוניברסיטה.
בהצלחה.