חולקים זיכרון: שירים ושורשים

אור401

New member
חולקים זיכרון: שירים ושורשים

מוזמנים לאירוע
יוזמה חדשה ומשותפת של מוזיאון "בית ראשונים" ושל העיתונאי והגנאלוג, צח אוריין אוראץ', תציע לכם אלטרנטיבה שונה לאירועי הזיכרון המסורתיים ביום השואה הקרוב. המפגש, "שורשים ושירים", המוקדש כאמור להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי, משלב הרצאה בנושא מחקר משפחתי וחיפוש קרובים אבודים בליווי מוזיקלי ושירים בצוותא עם אורי שקולניק.
"מדובר במפגש המהווה אירוע משלים לכל הטקסים הממלכתיים ומציע דרך אינדיווידואלית נוספת להתמודדות עם זיכרון השואה ויציאה למסע של מחקר משפחתי. בעידן בו הרשת מציעה לנו אוצרות גנאלוגיים רבים כל כך, מדובר במסע מרתק ומאתגר " מוסיף אוריין-אוראץ', שנדבק בחיידק הגנאלוגי לאחר שסייע לאישה בת 90 מתל אביב למצוא את אחיה האבוד בסיאטל ארה"ב לאחר למעלה משבעים שנה.
"זה מאד מסקרן אותי, האם אדם יכול 'לזכור' את חוויותיהם של אבותיו והאם הגנים שלנו נושאים את הסבל והתלאות שעברו על בני המשפחה ואת הזהות שלהם? מחקרים רבים כבר גילו, כי ההיסטוריה של אבותינו ממשיכה להיות חלק מאתנו וכי לגנים יש זיכרון. כל מי שהשפיע על החיים של הורי הורינו יכול להשפיע גם עלינו" מוסיף אוריין אוראץ', המוצא בגנאלוגיה דרך מקורית לזכור ולא לשכוח ואף תחליף ראוי, עבור בני הדור השני, שהוריהם שורדי השואה בקשו להפוך אותם לסוג של "נרות זיכרון".
אוריין אוראץ' מאמין כי "אותו חותם וזיכרון אישי-משפחתי, הבא לידי ביטוי באופי שלנו, משפיע גם על התרבות ועל הפסקול המוזיקלי של כל אחד מאיתנו". במהלך ההרצאה, הנותנת הצצה ראשונה לעולם חקר שורשי המשפחה ומלמדת כיצד ניתן לשחזר את אילן היוחסין המשפחתי או מתי ולמה קבלנו שמות משפחה, משולבים קטעי שירה בציבור, מותאמים לזמן ולנושא, עם שירים של חוה אלברשטיין, יהודה פוליקר, פניה ברגשטיין, יעקב גלעד, חנוך לוין, יעקב הולנדר ואחרים.
יום חמישי, 2.5.2019 בשעה 19:00 ב"בית ראשונים", נס ציונה, (המוזיאון משמש מרכז לשימור, הנצחה ותיעוד תולדות המושבה). הכניסה חופשית

 
למעלה