חולת קרוהן מחפשת המלצה לרופא למעקב הריון

סולילי

New member
חולת קרוהן מחפשת המלצה לרופא למעקב הריון

שלום חברים,
יש לי קרוהן מזה כ-10 שנים, ולפני ימים מספר גיליתי שאני בהריון. אני מחפשת רופא נשים למעקב הריון, מן הסתם ההריון יוגדר בסיכון גבוה, מה גם שהמחלה שלי במצב לא פשוט והטרומבוציטים שלי בשמיים. אני מטופלת במחלקת גסטרו של תל השומר אז אולי יש העדפה למישהו שגם עובד בתל השומר, אבל זה לא מחייב. אני בקופ"ח לאומית, אבל מוכנה ללכת גם לרופא פרטי. לי באופן אישי יש העדפה לגישות טבעיות יותר, אז אשמח לרופא שיהיה קשוב לכך, אם כי אני מבינה שעם המחלה הזו לא בטוח שזה יהיה אפשרי.
אשמח להמלצות על רופאים וכמו כן אשמח להסבר כללי על תהליך בחירת הרופאים.. האם אני אצטרך גם רופא מעקב רגיל.. גם רופא להריון בסיכון וגם לעשות בדיקות במכונים שונים? יש אפשרות לרכז את כל זה אצל רופא אחד? לאיזה בדיקות אני צריכה להזמין תור כבר מעשיו? (כמו שאתן מבינות זה הריון ראשון ואני קלולס) ויש כל כך הרבה אפשרויות, רופא מהקופה, רופא בבית חולים, רופא פרטי..... מה עושים??

תודה!
 

mother cat

New member
אני לא בלאומית ולא מבינה בקרוהן... אבל אנסה לעזור

לך לעשות קצת סדר.
בעקרון ברגע שאת המעקב היי ריסק את לא צריכה מעקב של רופא נשים "רגיל". יתרה מזו, רופא נשים לא אמור לטפל בך - זה כבר לא בסמכותו. עושים את כל המעקב אצל רופא ההיי ריסק.
מבחינת איך לבחור רופא - אני לא יודעת מה נהוג בלאומית. במכבי יש מרפאות הריון בסיכון של הקופה וכאשר הרופא שלך מפנה אותך למעקב את מזימנה לשם תור ודי "נופלת" על איזה רופא שהם נותנים לך. בכללית אין מרפאות כאלה והם מפנים למחלקות הריון בסיכון בבתי החולים - וגם שם נותנים לך רופא לפי השיקולים שלהם. בתל השומר, שם הייתי במעקב, הם מחלקים את המטופלות לפי תחומי המתמחות של הרופאים, ולמעט מקרים יוצאי דופן המעקב קבוע אצל אותו רופא. לא בטוחה איך זה עובד בבתי חולים אחרים.
בשני המקרים האלה - את עושה אצל רופא ההיי ריסק את המעקב הרגיל - בדיקת שתן, לחץ דם, משקל, אולטראסאונד ופגישה עם רופא. הרופא יתן לך הפניות לבדיקות נוספות (כמו בדיקות דם) ולתרופות אם יש צורך. אם את עושה את זה בבית חולים קרוב לודאי שאת כל זה תצטרכי להמיר בהפניות של הקופה אצל רופא - אפשר גם רופא משפחה.
רופא פרטי - כמובן שאת יכולה ללכת גם פרטי ואז כדאי לברר איזה החזרים תוכלי לקבל. אני מניחה שהוהל אצל רופא פרטי יהיה די זהה, וכמובן שתצטרכי להמיר הפניות ומרשמים אצל רופא משפחה.
זה בגדול לגבי ההיי ריסק. מעבר לזה יש בדיקות שכדאי כבר להזמין תורים - שקיפות עורפית וסקירות - כי הרופאים הטובים מפוצצים....
אם טרם עשית בדיקות מעבר לבדיקת הריון ביתית ממליצה להתחיל מרופא הנשים שלך - שישלח אותך לבדיקות דם ראשוניות, ויתן לך הפניה להיי ריסק.

בהצלחה!
 
למעלה