חומר לכתבה בעניין בטיחות הרכיבה בכביש

חומר לכתבה בעניין בטיחות הרכיבה בכביש

לצורך כתבה בנושא בטיחות הרכיבה בכביש דרוש לי חומר (שמות ופרטי קשר) של אנשים שנפגעו בתאונות רכיבה ויהיו מוכנים להתראיין.
כמו כן בני משפחה של הרוגים בתאונות רכיבה שיהיו מוכנים להתראיין.
כל תאונה של רוכבי כביש בה היו נפגעים יכולה להיות רלוונטית ובתוך כך גם תאונות שנגרמו כתוצאה ממפגעים בכביש (לדוגמה: שוליים צרים או לא מתוחזקים)
כמו כן תאונות שנגרמו כתוצאה מצריכת אלכוהול / סמים / עייפות יתר מצד הנהג וכדומה.
למען הסר ספק, מדובר בכתבה שמטרתה לתמוך ברכיבת כביש ולחשוף את הגורמים לתאונות הללו כנ"ל.
הכתבה תופק ע"י עמותת "אור ירוק" ותשודר באמצעי התקשורת.
תודה.
 

ariasdo

New member
הנושא בעיתי כתוצאה מערפול חוסר שיתוף ומניעה לדעת מה היו ...

הסיבות לתאונות לאחר חקירת המשטרה .
ברוב המקרים הנושא מתמסמס ונשכח לאחר דיווח קצר במבזקים ונתוני התאונה ממש לא ברורים .

רק במקרים בודדים יש שיתוף אינפורמציה מהמשטרה ופרסום בתקשורת ,כתבות בנושא וכו' וזאת בגלל
שיש קשר לפוגעים או לנפגעים בתאונה לקרבת משפחה לידוען , מפורסם , איש ציבור וכוי וכו, .
או מצב אם הממצעים לתאונה ברורים חד משמעית כלומר הנהג/ ת נרדם רשלנות , היה שיכור , אז יש שיתוף אינפורמציה מהמשטרה וגם הנושא עולה לתקשורת .
אבל ברוב המקרים הנושא מתמסמס ונשכח וגם לתקשורת אין ענין בנושא מסיבות שלהם .

הסיבה שבמקרים האלו המשטרה לא מפרסמת את תחקיר האירוע היא שבמקרים האלו אין מצב שחור ולבן זה בתחום האפור .
האשמה בתאונה מתחלקת בין הנהג , נראות הרוכב , תנאי הדרך , והמזל הרע , הבעיה שלא יודעים מי דיוק אשם וכמה ולרוב התיקים נסגרים בבת המשפט בעסקאות בין המעורבים ואין פרסום לנ"ל , לא ניתן ללמוד מזה אך להימנע בעתיד .

גם בתאונות שאין קשר לפגעת מכונית כמו נפילות של רוכבים בסיבובים , בירידה , וכו' וכו' , לא ברור מה בדיוק קרה . גם שם יש ערפול מסיבות השמורות עם הנוגעים בדבר .

אני מציע שעמותת "אור ירוק" תיצור קשרים ויחסים עם המשטרה על מנת לקבל את האינפורמציה לתאונות
( אין צורך בשמות המעורבים והמתים יהי זכרו ברוך - רק פרטי המקרה )
כך יהיה אפשר ולחשוף את הגורמים לתאונות , והמסקנות שאולי יעזרו למניעת תאונות דומות בעתיד ...

אריה סדובניק
 
לאריה

שלום אריה,
אכן הנושא בעייתי אולם עדיין תאונות שנגרמות ע"י נהגים שתויים, עייפים מידי או לא מרוכזים בנהיגה.
יש לא מעט תאונות שכלל לא מגיעות לתקשורת מאחר והפציעות הן קלות עד בינוניות אולם המרחק בין פציעה כזאת לתאונה עם הרוגים קטן מאד.
בעיני יש גם בעייה של חוסר מודעות של נהגים לעובדה שרכיבת כביש היא דבר לגימי ובנוסף נהגים רבים לא יודעים כיצד לנהוג לצד רוכבים אופניים.
כתוצאה מכך נוהגים לידים מהר מידי, קרוב מידי, לא מעריכים מרחק כראוי ועוד .
לכן לדעתי יש מקום לכתבה כזאת.

אני זקוק לשמות של אנשים.

תודה
 

ItsikH

Member
נמנעים מחקירת תאונות, כך דווח לי בכמה מקרים מהעדים במקום
וידוע לי היטב שלרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש אמנם נתונים מפורטים למדי על תאונות אופניים אבל חוסרים גדולים בפילוח וזיהוי גורמי תאונות דומיננטיים - לכן עבודתו של גיאחה בתחום היא בעיני פורצת דרך וחשובה ביותר.
 

ariasdo

New member
יש בעיה בכלל תפוז החיפוש לא עובד , גם הצפיה ועוד ...

 

אילון22

New member
גיאחה- היחיד שתיעד בצורה סיסטמטית את התאונות הקטלניות

מופיע באתר שלו- זכורה לי רשימה של שמות ותאריכים... של אלה שרוכבים בעולם האחר...
לגבי "נפגע" או "כמעט שנפגע" - תאונות מדווחות ומתועדות- כדאי לפנות למשטרה
 

YotamKa

New member
התיעוד לגבי תאונות של פציעות נמצא בחדרי המיון

כך נאמר לי בזמנו ברשות לבטיחות בדרכים - המידע על תאונות אמנם קיים גם במשטרה, אבל שם לא מתועדות הפגיעות וחומרתן.
 

ariasdo

New member
מה שחשוב למניעת תאונות זה מסקנות התאונה - ואת זה יש למשטרה ?

 

YotamKa

New member
תאונות עם נפגעים קלים (ללא אישפוז ממושך) אינן נחקרות

באופן קטגורי. 'מחוסר עניין לציבור'.

באשר לאלו שכן נחקרות, אין לי מושג אם הממצאים מנותחים איפשהו.
 

ariasdo

New member
אם אין מדע ומסקנות לתאונות - לא יהיה שיפור במניעת תאונות ...

אם לא נבין ונדע מה היו הגורמים לתאונה לא נלמד ממה להימנע ואך.

כמו בכל דבר בחיים , שלא לומדים מניסיון העבר נופלים לאותו בור כל פעם מחדש ....
ובתחום תאונות האופנים יש הרבה בורות ליפול .

אריה סדובניק
 

אילון22

New member
אני חולק עליך- מדע מדוייק הוא לא פתרון לכל דבר

גיא חלמיש כותב באתר שלו: "הרוגי השנתיים האחרונות מוכיחים לנו את מה שידענו עוד קודם – למרות שרוב התאונות יש להם מאפינים מאוד חוזרים, ההסתברות, היא הסתברות בלבד, ותאונות קטלניות יכולות להתרחש בכל מקום, ובכל כביש"
גם לדעתי התאונות הן אקראיות וכאוטיות- אך זה לא צריך להפחית מהשאיפה למנוע אותן.
אני רוצה להחזיר אתכם לכנס שערכנו לפני 4 שנים ולועדת הקרט שבאה אחריו: <font>[URL]http://bikepanel.com/p/3904</font&gt;[/URL]
לדעתי כדי להפחית תאונות נהג-רוכב צריך 3 דברים עקרוניים:
- שינוי תרבות הנהיגה (הגברת המודעות לנוכחות הרוכבים)
- הגברת הניראות (באחריות הרוכבים)
- שיפור תשתיות (שוליים ופסי הרעדה)
 

ariasdo

New member
מסקנות מתאונות זה פתרון חלקי שמדליק מנורה אדומה נניח ...

שמעל % 70 מבמקרים המסקנה של המשטרה שהגורמים לתאונות הם :
נראות הרוכב .
שעות בוקר מוקדמות
כבישים בעיתיים וכו'

מסקנות כאלו אם המשטרה מפרסמת זה נותן לגיטימציה למחוקק לפעול בנושא

גם אם הדברים ידועים באופן כללי ועושים כתבות כנסים וכו' .
המצאות היום שבפועל אין חדש רק דיבורים ואחרי כל תאונה החיים חוזרים מהר לשיגרה .

אריה סבדובניק
 

ItsikH

Member
מחקר כמותי עובדתי נדרש על מנת לזהות שיטות *יעילות* לצמצום ה
סיכון - צמצום הסיכון עדיין משאיר אותו קיים, אבל הכאוטיות שאתה טוען לה כלל לא מבוססת.

הרבה מהשיקולים הציבוריים בענין נובעים משיקולי נוחות ולא יעילות - חיפוש המטבע מתחת לפנס, ויתכן שנמצא שם מטבע, היא רק לא מייצגת את מלוא הסכנה או השינוי הנדרש. הנה למשל, איש לא בדק מה השפעת הנראות על הסיכון, האם באמת רוכבים שבולטים יותר למראה נמצאים בסיכון נמוך יותר להפגע. זה נשמע לנו סביר - אבל הסבירות לבדה אינה שיקול משמעותי בנקיטת פעולה, ללא ברור עובדתי פרטני. אלמלא כן, יתכן בהחלט שהמחוקק יצא ידי חובתו בחוקים מחייבים להגברת הנראות, וגם הוא וגם אנחנו נחיה באשליה שהסיכון פחת משמעותית עקב כך.
 
למעלה