חוסר אונים

sigala5

New member
חוסר אונים

שלום לכל גולשי הפורום , שמי סיגל אני אמא של יונתן בן שנתים ו - 3 , יונתן נמצא במסגרת גן מגיל 11 חודשים , בתחילת שנת הלימודים הנוכחית רשמתי את יונתן לגן מדהים לאחר בירורים מקיפים על הגן וכל הבדיקות האפשריות נמצא שזהו הגן הנכון לבני . מתחילת שנת הלימודים כל פעם שהייתי מגיעה לגן הסייעות והגננת היו פונות אלי בטענה שיונתן נושך ילדים יש לציין שהגננת מלאה סבלונות ואמפטיה כמו כן הסייעות וכל פעם שיונתן מפגין אלימות מנסים לפטור את העניין . לאחרונה הגננת ביקשה שאני אנסה להפנות בקשה למכון להתפתחות הילד מילאתי שאלון גננת + הורה והתחלתי במסע המייגע , קיבלנו תאריך אבחון לעוד חודש. בכל התקופה האחרונה הגננת מעדכנת אותי שיונתן דוחף ללא ניכר מרביץ מטיח חפצים על הריצפה לא מוכן לקבל ביקורת מבוגר וזה גורם לו להתפרצויות , הילד נמצא בחוסר שקט תמיד זקוק לגירויים ועובר מדבר לדבר ולא מרוצה משום דבר. בשאלון גננת צויין שיונתן אומנם צעיר אך חכם מאוד לגילו הוא ילד שמדבר באופן שוטף מאוד מוכשר ומושקע , אני בחוסר אונים מולו בהמון סיטואציות אני לא מצליחה להלך איתו בחוץ להינות איתו אצל חברים או סתם ללכת לגינה ובטח ובטח לא ללכת להצגה הוא מאבד עניין מייד . אציין שכל מה שהגננת איבחנה אני מאשרת כיוון שאני רואה התנהגות זהה מיום יום שלי איתו . היום הגננת שוחחה איתי וציינה שיתכן ותבקש במקביל לכך שיונתן יהיה בגן תהיה לו מטפלת צמודה שאני אצטרך להביא נוסף לתשלום המטורף שאני משלמת לגן הפרטי ומסרה שייתכן והורים יכסו על כך שיונתן אלים ויפנו בקשה שלא ניראה להם אז יונתן יצטרך לעזוב את הגן . אני לא יודעת מה לעשות רציתי להתייעץ אם מי שנמצא כאן ומכיר את הבעיה מקרוב מה אני אמורה לעשות למי לפנות איך לנהוג .לפי הגננת ככל הניראה יש בעיית ויסות תחושתי גבוה + התנהגותי אשמח לקבל תגובות וסליחה שהארכתי בכתב אמא - סיגל ** לציין שיונתן נמצא בסביבה תומכת ואוהבת יש ליונתן שתי אחיות אחת בת 17.5 והשניה 13 שנים כולם סביבו ויחד עם זאת מציבים לו גבולות ולא מוותרים .***
 
להשיב את האונים ואת הפרופורציות

סיגל יקרה, מה אגיד ומה אומר? עם כל הכבוד לגננת, למקצועיותה ולניסיונה . ויש כבוד וכבוד רב. איני בטוחה שהגעת לגן ה"נכון" לבנך. כדי להחזיר את השיח לפרופורציה אני מזכירה מדובר בפעוט ואני מדגישה בפעוט בן 2 ו3 חודשים! מדובר בילד בעל אינטליגנציה שכלית גבוהה לגילו ואינטליגנציה רגשית מותאמת לגילו. פער כזה בקרב ילדים חכמים יוצר בקרבם לעיתים קרובות תסכול. קשה לילד לבטא מילולית את מחשבותיו, רצונותיו ורגשותיו באופן שיניח את דעתו כלומר שיהיה מובן על ידי הסביבה: הגננת, החברים וההורים. אין זה קל כלל ועיקר. ההתנהגות של יונתן היא שפתו. מה הוא אומר? "אני לא מובן, אני מתוסכל, יש לי קושי להבהיר את עצמי ". הוא שולח לכם מסר . לכם, כלומר לכל המבוגרים המלווים אותו בתהליך התפתחותו. פענוח נבון, נכון ומותאם לגילו של המסר יעזור לכם להעניק ליונתן התייחסות אמפאטית לה הוא זקוק התייחסות הוגנת שתעזור לו לבנות את עצמו ולמצוא דרכים נוספות לביטוי. נשיכות/דחיפות וכו' מאפיינות פעוטות. יכולתם האמפאטית עדיין אינה מפותחת .הם אינם יכולים להרגיש את הזולת ולהבין את כאב האחר. לעת עתה, אני מציעה לך להתאים את פעילויות אחה"צ לצרכיו וליכולותיו של יונתן. להנות מבנך. להימנע מכעס וביקורת, להעצים אותו, להתמקד בחיובי, לגלות לו מהם כוחותיו ויכולותיו, לקבל אותו בדיוק כמו שהוא עם הרבה כבוד למי שהוא. לימודים בקבוצת הורים או מספר שיחות ייעוציות וודאי יוכלו לחזק אותך ולעזור לך לבנות יסודות איתנים להמשך הדרך. שאלות נוספות יתקבלו בברכה, עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה