סטטוס תכנית הר/2200א היא "חוף התכלת".
למען השקיפות אומר שיש לי זכויות מסויימות במקרקעין בתחומי תכנית הר/2200א בשמה המכובס "חוף התכלת".
התכנית עברה לא מעט תהפוכות עם הבטחות מהנדס העיר [עוד מתקופתה של ראשת עירית הרצליה לשעבר יעל גרמן] שלא מומשו ובעצם טרם גובשו סופית גם בתקופת מחליפה פדלון לקראת הצגתם לועדה המחוזית [שתכנית זו מצוייה בסמכותה], יותר מכך, ראש העיר החדש החזיר למגירה את התכניות הישנות וניתנה הנחיה לתכנן מחדש , ממידע שיש לי קידום התכנית ממתין לגיבושה המלא של
תכנית המתאר של הרצליה היא הר/2530 שבה כמובן תהיה גם התייחסות מחייבת ובראיה כוללת גם לתכנית הר/2200א.
ראו הוראות תכנית המתאר של הרצליה הר/2530 -
www.mavat.moin.gov.il/MavatPS/Forms/Attachment.aspx?edid...edn...opener..
בהתייחס למתחם 110 בתכנית [מירב תכנית חוף התכלת] נאמר בהוראות תכנית המתאר :
שכונת מגורים חדשה בדרום מערב העיר, הגובלת מצפון ב - תל אביב . התכנית קובעת כי תבנית הבניה תיקבע בתכנית מפורטת כפי שייקבע על ידי הועדה המקומית . צפי המימוש לשנת היעד 2030 מסתכם ב-% 25 מסה"כ זכויות הבנייה, כ- 12,000 יח"ד
סה"כ שטח בנייה -
2,140,000 מ"ר.
מגורים -
000 ,800 ,1 מ"ר.
מסחר ומשרדים (תעסוקה ) -
000 ,512 מ"ר.
אכסון מלונאי -
000 ,134מ"ר.
מהאמור עולה שאין בטוחה לשום רוכש זכות במקרקעין בשלב זה מהו יעוד הקרקע , ושום משווק לא יכול להתחייב אחרת. [המילה ה"מכובסת" זכות לדירה בשלב מוקדם זה היא מילה חסרת משמעות]
הרעיון הכללי בתכנית העתידית היא שגובה הבניינים יעלה ככל שמתרחקים מקו החוף [שיא הגובה בצמוד לכביש 2] ויושארו מרווחים גדולים בגושי הבניינים למעבר חופשי של רוח מזרחית לשפלה הפנימית.
מהנדס העיר הרצליה טען שהועדה טרם החליטה באופו סופי מה צפיפות הדיור הדרושה למתחם בראיה כוללת של העיר הרצליה. [מדובר על תוספת של כ- 40 אלף תושבים ואלפי מכוניות לאחד האיזורים הכי צפופים בארץ]
לאור הכנסת נת"ע כגורם משמעותי בסלילת נתיבי הרכבת הקלה בהרצליה והפקעת הקרקעות מבעליהם בנתיב המסילה, הוחלט שבמסגרת איחוד וחלוקה עתידי יוכנסו זכויות בעלי הקרקע לתוך תכנית הר/2200א שמשמעותה יותר צפיפות [על פחות קרקע] והגבלת מתן פיצויים.
הערכת לוחות זמנים ושווי הקרקע :
הפקדת תכנית מקומית מפורטת הכוללת איחוד וחלוקה - כ- 8 עד 10 שנים מהיום.
תחילת מימוש התכנית במדרגיות הביצוע [כ-25 אחוז] - שנת 2030 וסיום הבניה במתחמים השונים בתכנית עוד כ-7 -8 שנים לאחר מכן. [מותנה בסיום סלילת הרכבת הקלה והפעלתה]
מחיר מבוקש לאור מרווחי הזמן למימוש התכנית - 3,000 ש"ח עד 4,000 ש"ח למ"ר.
=====================================================================
פרל דוד , סלולרי - 052-8964914