חופשי ומאושר - מילים

פלורנס1

New member
חופשי ומאושר - מילים

נראה לי שהריקוד חופשי ומאושר מתאים לימים אלו, שנה חדשה, מקווה באמת שכולנו נהיה תמיד מאושרים וחופשיים , בכל אופן כשאני רוקדת אני תמיד חופשיה ומאושרת . חופשי ומאושר תן את השמיים והשמש החמה תן לראות אותם מן הנשמה תן לנפש שתבער תן להיות חופשי ומאושר שיר לנו שיר ושלח לנו אור תן יום בהיר וערב טהור צחק בנפשי לבן ומואר בואה חופשי ולך מאושר יש ימים יפים שהדרכים בהם גדולות יש דברים יפים גם בלילות וכל מה שעוד נותר רק להיות חופשי ומאושר שיר לנו שיר ושלח לנו אור תן יום בהיר וערב טהור צחק בנפשי לבן ומואר בואה חופשי ולך מאושר עוד תפילה אחת אנחנו נבקש ממך עוד תפילה נריע לשמך זכור אותנו גם מחר תן להיות חופשי ומאושר שיר לנו שיר ושלח לנו אור תן יום בהיר וערב טהור צחק בנפשי לבן ומואר בואה חופשי ולך מאושר
 
אני מבקש שוב

חלק חשוב ממילות השיר הוא שם המשורר. אבקש לא להעלות לפורום מילים של שיר ללא ש המשורר. רצוי גם שם המלחין.
 

פלורנס1

New member
מילים ולחן של חופשי ומאושר

ירון אתה צודק בהחלט , מילים של השיר "חופשי ומאושר" דוד ברק, לחן: בועז שרעבי, מבצע במקור גם בועז שרעבי. שם יוצר הריקוד אשאיר לך ירון.
 

amirgold1

New member
חופשי ומאושר - מקסים

פלורנס מעבר לשם שלך שיש לך תוספת של 1 כמשותף אליי משותף נוסף שהשיר ששלחת הוא ממש מקסים ובאמת גם אני מרגיש פורקן כשאני רוקד שוכח הכל ורק יודע אושר. כמו שאמרת מי יתן וכולנו נהיה מאושרים. אמיר
 
עוד על חופשי ומאושר.

הריקוד חופשי ומאושר הוא ריקוד ישן מאד של היוצר דני דסה. הריקוד כיום לא נרקד כלל, ועד כמה שידוע לי אף לא בערבי נוסטלגיה. גדי ביטון יצר לאחרונה ריקוד מעגל די יפה על אותו לחן. האם גדי ביקש רשות ליצור ריקוד מדני דסה ? האם גדי הודיע/רמז/לחש לדני דסה שהוא יוצר ריקוד חדש לאותו לחן ? האין זה רמיסת ה"אתיקה" החברית והמוסרית לנהוג כך בחבר למקצוע ? אולי לגדי ביטון מותר הכל ? למישהו יש תשובות מבוססות לשאלות אלו ? ומאידך : שמעתי גם דיעה האומרת שאם היוצר "תפס" שיר ובנה לו ריקוד פגום, שלא נרקד לגמרי, אזי מותר לאחרים לאחר תקופה מסויימת, לנסות וליצור לו ריקוד חדש. נושא יפה לדיון. מירי.
 

ענהלי

New member
שימותו הקנאים....

למה להסתכל על חצי הכוס הריקה, הריקוד טוב, יפה, קליט, אוהבים אותו (אפילו מלמדים אותו ב"מתחילים") תעזבו את גדי בשקט, הוא עושה את עבודתו נאמנה גם אם לפעמים נדמה לכם שלא כך הם פני הדברים... אין מה לעשות...כרגע הוא קונצנזוס על אף כל הביקורות. אל תמהרי לענות לי הרי זו עובדה... ומי שבינתיים מחייך בדרך ל... זה הוא ולא כל האינטיליגנטים שדואגים להשמיץ אותו בפני הרוקדים שלהם!!!
 
במקום לאחל למות...........

במקום לאחל למות ערב יום כיפור, תנסה להתווכח עם הטענה העניינית. ענהלי נכבד. אתה או את אל תמהר/י לענות, רק תמהר/י להתנצל. אני לא טענתי שהריקוד של גדי לא יפה ואף אחד לא מקנא בו. מצידי שיבנה לו עוד וילה בגן שמואל, זה לא על חשבוני. והנה אני הוסיף לך חומר למחשבה : פרט לחוצפה של גדי במקרה של "חופשי ומאושר" שאגב, עקב חוצפתו, ביקשו ממנו מארגון המדריכים אישור בכתב מדני דסה ליצור ריקוד חדש ל"חופשי ומאושר". גדי כמובן התחמק ולכן הריקוד לא יכנס להשלתמות, ואפילו לא ירשם כריקוד עתידי באתר "מרקיד". יש שתי דוגמאות נוספות על חוצפתו של גדי, כאשר באחד מהן עשה אותו דבר על גבו של יוצר שהלך לעולמו. במקרה השני עשה זאת על חשבון יוצר היושב בארצות הברית. ואם זה מעניין אותך אז תשאל, ואני אפרט לך במה מדובר. בכל מקרה במקום שתשלח אנשים למות, נסה להתווכח הגיונית עם עובדות. ענהלי, אינך חייב לענות לי !!! מירי.
 
על אתיקה, פרגון וזכויות

לדעתי כל המילים שלמעלה אינן רלוונטיות לוויכוח זה, או יותר נכון פחות רלוונטיות מהשאלה הכללית: מה אנו רוצים מריקודי העם? ולכך י ש שתי תשובות עיקריות: 1. ריקודי עם הינם בילוי וספורט נקודה. ז"א אם אני רוקד אצל אברהם יצחקי (לדוגמה) לא חשוב לי מה רוקדים בחיפה, או באילת, אצל משה יעקב או שלמה יעקוב וגם לא חשוב לי מה רוקדים באמריקה או בזימבבואה (בחוג לריקודי עם ישראליים). 2. ריקודי העם הישראליים הינם בילוי, ספורט וגם... תרבות ישראלית ייחודית, ציונות, היסטוריה, חגי ישראל, תנ"ך וכל מה שקושר אותנו ל"ארץ אוכלת יושביה זו". מי שנותן את התשובה הראשונה יכול לעשות "מה שבראש שלו" ואין טעם להתווכח עמו. מי שהתשובה הנכונה עבורו הינה התשובה השניה חייב דין וחשבון עמוק הרבה יותר ומחשבה אמיתית על "לאן זה מוביל". אני חושב שגם "סלסה הו יה" וכו´ (כל שלל הריקודי עם שירים זרים שכבשו את רחבות ריקודי העם הישראליים) הינם תוצאה של התשובה הראשונה ולא של השניה. מה שגדי עשה ועושה (והוא לא היחידי) נובע מהתשובה הראשונה נקודה. יחד עם זאת משיחות שלי עם גדי בעבר הבנתי, פעמים רבות, שלגדי חשובים גם הדברים האחרים (התשובה שלו היא דווקא התשבה השניה) ולו ידע לא היה עושה חלק מהדברים שעשה. מדוע לא שאל מראש? אין לי תשובה. ואשר ל"חופשי ומאושר" (כבר כתבתי זאת בפורום ואכתוב שוב): ערב חמישי אחד כשהגעת לאוניברסיטה נלמד ריקוד זה לראשונה במקום (יתכן וגדי כבר לימד אותו במקומות אחרים). מייד כששמעתי את השיר, אמרתי לגדי שקיים לשיר זה ריקוד של דני דסה. תשובתו: אוי ואבוי אני אמור ללמד את זה במחנה הקרוב של דוד דסה (הבן של) אליו אני נוסע בעוד שבעיים. גדי לא לימד אצל דוד דסה את הריקוד, אך המשיך להפיצו בארץ ובחו"ל. לדעתי, היה יכול במקום להודיע שהוא יורד מהריקוד וכך היה צריך לעשות. לגבי "שיר כלולות" עליו יש ריקוד של אמיר סלע – הופנתה לגדי שלה ישירה בתוך כתבה שתתפרסם ב"רוקדים" הקרוב. גדי הבטיח לי תשובה ואני מקווה שאכן כך יעשה. ובאופן כללי: ריקוד (גם שיר וכל מדיה בעלת אופי דומה) – ברגע שפורסמו לראשונה יוצאים הם מרשותו של המחבר והופכים לנחלת הכלל. זו גם הסיבה שמשורר אינו יכול למנוע מכל אדם שהו לשיר את שירו ואפילו להקליטו על תקליט ולמכור אותו במחיר הכי גבוה שאפשר. אין לו זכות חוקית למנוע זאת אך זכותו לקבל תמלוגים על כך בהתאם לחוק. וכן גם הריקוד (אם חובר או נוצר, אין זה משנה) מרגע שיצא מרשות מחברו - הפך לנחלת הכלל וגם הוא, מחבר הריקוד אין לו סמכות להרשות לאחר לחבר למנגינה זו ריקוד אחר (אפילו אם תשובתו לשאלה שהוצגה למעלה הינה תשובה מספר 1).
 
ועוד תוספת קטנה

מי שתשובתו לשאלה היא תשובה מספר 1, וחושב שגם בעוד שנים רבות אפשר יהיה לקיים מרתונים משותפים לתושבי אילת, ת"א ירושלים, חיפה, ארה"ב דרום אמריקה, אירופה וכו´ הוא אינו יודע וגם לא מבין על מה הוא מדבר.
 
ירון - התבטאותך מסורבלת

צריך לנהל שיח כזה , במילים פשוטות ומובנות. הצורך להביא הרבה אנשים לאולם הריקודים , מכתיב שימוש באמצעים המקובלים היום בציבור. חלק מהאמצעים - הם גסטרונומיים. "צבא צועד על קיבתו" .בריקודים , בחתונות , בבר מיצוות ואפילו בימי הולדת. לדאבוננו - התחילו הצעירים גם לשתות אלכוהול. מקוה שזה לא יחדור לריקודי עם. חלק מהאמצעים הם ויזואליים - אורות מנצנצים, אורות צבעוניים, חלק מהאמצעים - שמיעתיים . מוסיקה באיכות מעולה, דיסקים , מחשבים, רמקולים משוכללים ועוד והעיקר, תנאים חיצוניים נוחים כמו מיזוג וריצפת פרקט . מי שירקיד בקיץ באולם בלי מיזוג - על ריצפה דביקה ייכשל. גם אם יהיה גדי ביטון או קלינטון.. מנצח היום - מי שמספק תנאים אופטימליים לרוקדים. כולל חניה רחבה וגישה נאותה. הדיבורים של ירון על ציונות - אהבת הארץ - שירי ארץ ישראל היפה - נשמעים מגוחכים. הם ממוגגים נפלא את אנשי הנוסטלגיה, שחוו כבר את ארץ ישראל דאז. אבל אצל החבר´ה הצעירים - זה קישקוש. הרקדנים הצעירים , מתעיפים מאירוח יוצרים ומרקידים , אלטה זאכן. תן להם שיר עכשוי , להיט אקטואלי - ימשכו אחריך כנמלים.. וכשבא אורח ,יוצר לא מלהיב , הם בלי בושה , לוחשים למדריך : "מתי מתחילה ההרקדה " ? אני לא מתכוון להעליב אף אחד - אבל חייבים לראות גם את הצד השני של המטבע.
 
זה לגמרי לא נכון.

מירי שלום לך. באופן כללי, ריקוד שעבר השתלמות, ולא היה מוצלח, אין לאף אחד את הזכות, לבנות עליו ריקוד חדש, אלא אם קיבל רשות בכתב, מאותו יוצר לעשות כן. האירגון לא יתן יד לדבר. לעומת זאת, ריקוד שהיה רשום,(אצל אלי רונן), ומשחלפה לה שנה, לא נבנה לו ריקוד, או שהוא לא הוצג, בשום השתלמות או חוג, הוא נגרע מהרשימה, או אז יכול כל אחד לקחת את השיר, ולעשות לו ריקוד. אין לי מושג, אם המקרה של:"חופשי ומאושר", נכנס לקטגוריה זו. שיהיה לך יום יפה. יום טוב.
 
ליום טוב, קרא היטב !!!

לא טענתי כך. קרא בבקשה היטב. אדרבא, אין זכות לאף אחד !!! ואפילו אם קוראים לו גדי ביטון. רק אם המחבר נותן אישור לכך והריקוד הבסיסי לא נרקד לחלוטין, אז אפשר ליצור ריקוד חדש. מה שלא כן במקרה של "חופשי ומאושר" שפה גדי ציפצף על הכללים. ומה שלא כן בשני המקרים שכתבתי לענהלי, שגם שם גדי רמס ברגל גסה על האתיקה החברית. אני מקווה שאתה יודע באיזה ריקודים מדובר, ואם לו תשאל. מירי.
 

ענהלי

New member
גם את תקראי היטב!

מאיפה בא כל הרוע הזה? בפרט שההנחות שלך לגבי האטיקה של גדי אינן מבוססות, אם אני לא טועה את בעצמך אמרת שאת לא לחלוטין יודעת אם גדי קיבל אישור לכך או לא. ולידיעתך (על סמך הנתונים הקודמים שהצגת...) לגדי אין וילה בגבעת שמואל, הוא רק שיפץ את הבית - מאוד יפה אגב! ממוש... את פשוט נכנסת לסטטיסטיקה של כל אלו שעינם צרה, גדי מצליח בגלל הכישורים, לא בגלל הקשרים ולא בגלל העיניים והגוף היפה שלו. הוא פשוט הצליח לעשות מהפכה בשנים האחרונות בכל התחום של ריקודי העם ורבים וטובים כמוך לא יודעים איך לבלוע את הצפרדע הזאת... אני מציעה שכל אחד ימצא את הדין עם עצמו ויתעסק בעניניו הפרטיים, הרי ממילא לא יוצא לך כלום מהשטויות האלה חוץ מלהוציא את התסכול המתמשך.
 
את/ה שוב מלכלך.....

בלי לענות לגופו של עניין. אני אומרת לך בוודאות מוכחת וחד משמעית : א. גדי לא קיבל רשות מדני דאסה לגבי "חופשי ומאושר", לכן כפי שכתבתי הריקוד הזה לא יכנס אף פעם להשתלמות של הארגון. ב. גדי ביטון לא ביקש רשות מאמיר סלע ז"ל בקשר ל"שיר כלולות". ג. גדי לא ביקש רשות מישראל יעקובי בקשר ל"אהבת שדי" ליצור ריקוד חדש עם אותו לחן וקרא לו "אהיה". ד. גדי לא ביקש רשות ממוטי אלפסי בקשר לריקוד "הכנסיני תחת כנפך". ובכלל גדי לא עושה חשבון לאף אחד !!!!!!!! אני כותבת עובדות, ואתה או את מבלבלים את המוח על תסכול. חוץ מזה גדי ביטון הוא יוצר מוכשר מעין כמוהו, בעל רעיונות מבריקים, איש ארגון למופת, רקדן מצויין, סוחף המונים ועושה כל דבר בכשרון שאין שני לו. את ביתו הוא בנה בזכות ולא בחסד ואני בהחלט מפרגנת לו. הפרגון הוא בנוסף לגוף ולעיניים היפים שלו. הבנת את זה ענהלי ? מירי.
 
ענה לי, מה קרה?

שלום לך. למה התוקפנות הזו? מותר שתהיינה שתי דיעות, זה בריא ולגיטימי. מירי כותבת את דעתה, וגם לך מותר. חשוב שויכוח יתנהל בצורה תרבותית ועיניינית, וכך חברי הפורום יכולים ללמוד את הבעיה, להשכיל, להביע דיעה נוספת, וכו´... המשפט: "שימותו הקנאים" לא בדיוק, שייך לויכוח תרבותי. אגב, זו פעם שניה בתוך שבועיים, שאת כותבת משפט זה. (בתאריך: 29/08/02, כתבת זאת.) שיהיה לך המשך יום נעים. יום טוב.
 

עממי

New member
ענהלי ידידנו שבפורום

למיטב הבנתי ולפי הנכתב מירי ציינה עובדות מבלי לפגוע בכשרונו וביכולתו של גדי ביצירה ובעשיה והיא אף טרחה והדגישה זאת, לכן היית צריך לענות לה עינינית ולא למקד את הענין סביב גדי והצלחתו - זו לא הנקודה, מירי הדגישה שאת גדי לא מענינית האיתיקה הצריכה להיות בין יוצרים - ועל זה לא ענית, מקווה שתתייחס לענין, מעניינת אותי דעתך בנושא. תודה. עממי.
 

בי

New member
חד וחלק

אינני מכירה את הריקודים, לא הישן ולא החדש, וגם לו הייתי מכירה אותם חוות דעתי על טיב הריקודים לא היתה משנה . אם העובדות הן כפי שנכתבו, שקיים ריקוד ולאחר שנים חובר ריקוד חדש, אין כל ספק שהדבר פסול לחלוטין. אני מבינה שעד לפני כמה שנים העניין היה פרוץ, ומזמן שאירגון המדריכים לקח את העניין בידיים כל ריקוד נרשם בלעדית. גם אילו לא היה האירגון אוסר זאת עדיין ברור לחלוטין, חד וחלק, שזה לא אתי. העובדה שריקוד מסויים לא נרקד ברב ההרקדות עדיין לא מוחק אותו. בהרקדות הנוסטלגיה נרקדים בשנים האחרונות כמה ריקודים שעשו להם החיאה מחודשת, כאלה שלפני עשרות שנים לא רקדו אותם בכלל, ועכשיו הם מבוקשים מאד בכל הרקדה. מסקנה: ריקוד לא מת, הוא יכול להיות בתרדמת, אבל תמיד תימצא איזושהי הרקדה באיזשהו מקום שיגאלו ריקודים נשכחים ותבוא להם עדנה.
 
תשובה ל- בי

את צודקת לחלוטין בכל מה שכתבת ואני מסכימה עם כל מילה. והוסיף לך פרט מעניין היות ואת תושבת הצפון ורוקדת אצל יאיר הראל. אבל שישאר רק ביננו : יאיר הראל עצמו לפני פסטיבל כרמיאל הקודם ניסה לשלב ריקוד חדש פרי יצירתו ששמו "חופשי ומאושר". ארגון המדריכים התנגד בצדק, היות וקיים כבר ריקוד ישן של דני דסה עם אותו שם. יאיר איש נבון קיבל את הדין וירד מהריקוד שלו. תשאלי בבקשה את יאיר אם המידע שלי נכון. אבל גדי זה כבר סיפור אחר, לו מותר הכל. מירי.
 
אתיקה

הזילזול הבלתי נסבל בערכי האתיקה המקצועית וחוסר הלויאליות,גורמים לתוהו ובוהו שכבר קיים. כדאי להפנים את הפסוק:"כי לא לעולם חוסן"(משלי כ"ז-כ"ד). כל המבין יבין.
 
למעלה