חופש בחלק התחתון של ההד סט

קלוזו

New member
חופש בחלק התחתון של ההד סט

הבולם הקדמי נע בחופשיות קדימה ואחורה בחלק התחתון של ההד סט (החלק המוקף בעיגול בצילום) אני מניח שזה לא מצב טוב - אייך אני מבטל את החופש הזה? ניראה לי שצריך למשוך את הבולם למעלה כדי להדק אותו להדסט אבל אייך עושים את זה? תודה מאיר
 

ido pro

New member
טיפול יחסית פשוט כנס

אתה פותח את שני הברגים של הסטם ומהדק את הבורג העליון (זהירות לא חזק מידי ) בדוק שאן חופש אים עדין יש זה בעיה יותר רצינית
 

ido pro

New member
הבהרה

הבורג העליון זה הבורג שמאונך לקרקע בורג השושנה ולא לישכוח ליסגור את בירגי ההד סט
 

bonanai

New member
קח בחשבון שזה יכול להיות גם שחיקה

במיסבי ההד-סט... נראית לי הזדמנות טובה לטיפול. פתח נקה היטב גם מיסב עליון וגם תחתון יבש בדוק מצב מיסבים וקעריות גרז הרכב סגירה צריכה להיות הדוקה מספיק בכדי למנוע חופשים אך כזאת שתותיר סיבוב חופשי של הבולם הקדמי ותימנע חיכוך יתר שיוביל לשחיקה מהירה של המיסבים. כל הנאמר לעיל הוא בגדר המלצה ובהנחה שההד סט תקין. אם אין לך: נסיון, חוש טכני מסויים, כלים מתאימים, הבנה שיש סיכוי שתגרום לנזק...אני ממליץ ללכת למכונופן בהצלחה
 

bonanai

New member
אז מייד חזרה לחנות...

ונו נו נו גדול למוכר/מכונופן שם...
 

קלוזו

New member
הייתי חוזר לחנות אבל אם הוא נתן..

לאופניים לצאת ככה מהחנות מה כבר אפשר לצפות? מכיוון שזה ניראה לא מסובך אני אעשה את זה כבר לבד. מצער אותי יותר שזה לא הריג'קט היחידי איתו יצאו האופניים וגם את הקודמים סידרתי לבד.....כניראה חלק מהמציאות העגומה בענף.
 

bonanai

New member
עד כמה שאני יודע אופניים ברמות האלה

מגיעים עם הבולם הקדמי מורכב מהמפעל! יכולות להיות 2 אופציות: 1. במפעל פישלו - סיכוי נמוך - אך אם זה ככה המוכר צריך לתקן! 2. בחנות "שיחקו" עם האופניים (אולי פירקו/החליפו מזלג ואם אתה מספר על עוד רג'קטים אולי גם חלקים אחרים...). תבדוק באתר היצרן שקיבלת מה שצריך להיות ותלך למישהו מקצועי שאתה סומך עליו שיעבור על האופניים ויבדוק אם אין מפגעים בטיחותיים. אם בא לך, כתוב לי במסר מי החנות (כדי שאוכל להיזהר). בהצלחה
 

קלוזו

New member
החלפתי סטם - לא ציינתי את זה - ואני

חושב לכן שהאשמה בחנות. החלפתי סטם במעמד הרכישה. הייתי אומר מי החנות אבל לצערי ניתקלתי בדברים דומים במספר חנויות וגם מסיפורים של אחרים - אתה הולך לחנות של מכונאי מפורסם אבל בפועל מי שמטפל באופניים זה נער בחופשה או משהוא דומה (סטודנט ברבע משרה). נכון, המכונאי אמור לפקח על העבודה ולבדוק אבל בדיוק הגיע מישהוא עם מקרה מעניין/לקוח שקונה אופניים/ וכיוב'......ואז קורים כל הריג'קטים. אני יודע שיש גם מכונאים אמינים וחנויות רציניות ומין הסתם עוד מעט יהיה כאן שירשור בעיניין אבל אני ניתקל יותר מידי במקרים שבה החפיפיות שולטת. לדעתי, צריך למסד את כל העיניין ויהיה מותר לטפל באופניים רק מכונאי שיעבור מבחני הסמכה במשרד העבודה כמו שעובר מכונאי רכב, חשמלאי, מנהל חשבונות וכיוב'.
 

bonanai

New member
האם גובה בסיס הסטם החדש כשל הישן?

האם שינו את מידות הספייסרים במידה והסטמים לא זהים במידותיהם? אם אכן יש הבדל במידות ולא פיצו בספייסרים זה בהחלט מסביר את הבעיה... במקרה כזה חיזוקי ברגים לא יועילו.
 

oferbic

New member
תחזור לחנות , לא קרה כלום

חיזוק ההד סט זו פעולה עדינה, שגם למומחים יש סיכוי להכשל. האופניים מגיעים מפורקים והחנות מרכיבה אותם עבורך. אילו היו מחזקים את ההד סט יתר על המידה היה נגרם נזק. כמו כן יש סיכוי שאחרי רכיבה ראשונה הטבעת התחתונה שמורכבת על הבולם תתהדק כלפי מטה ויווצר חופש. ההרגשה שלך אינה במקום, והיא נובעת אולי מאכזבה בתחום מכונאי הרכב. דווקא בתחום האופניים רוב המכונופנים הם אנשים שאוהבים את התחום, הם רוכבי אופניים בעצמם, ולא נמצאים שם רק בשביל הכסף. אפילו אם הם סתם סטודנטים. תחזור לחנות ותן להם לסדר את זה, הליך שנמשך גג 5 דקות. לי זה לוקח דקה בד"כ. אני לא מכונופן אלא חובב, ולמדתי דרך האינטרנט ודרך ניסוי וטעיה מה צריך לעשות כדי שיהיה לאופניים שלי רק טוב. אבל בניגוד לתחום המוסכים לרכב, שבו אני לרוב יכול ללמד את המכונאי שלי דבר או שניים על דרך גילוי תקלות ותיקונן בלי שמץ של הגזמה, בתחום האופניים, אני מתפעל כל פעם מחדש מהמקצועיות של המכונופנים, גם אם הם לפעמים טועים או לא יודעים הכל.
 
למעלה