אורחת1לרגע
New member
חוקיות פרסום סמוי בפורומים
שלום, בפורומים בנושא חתולים וכלבים בהם אני נוהגת להשתתף קיימת תופעה של פרסום סמוי בולט (לפחות עבור גולשים קבועים יחסית) של מזון חתולים\כלבים שמייצרת חברה גדולה ומפורסמת. לפני כשנתיים נתגלו חרקים בשקי אוכל רבים של אותה חברה, ועקב כך (וכן בעקבות התנהלות החברה סביב המקרה) ספגה החברה ביקורת רבה בפורומים הנ"ל ומחוצה להם, ויש להניח שאיבדה לקוחות רבים. זמן קצר לאחר מכן החל פרסום סמוי בפורומים - נכון להיום נכתבו כ-600 הודעות פרסום סמוי למוצרי החברה בידי קרוב ל-20 ניקים שונים (שאני מניחה הנחה מבוססת שנכתבו כולם ע"י אותו פרסומאי שכיר). אני לא טורחת לספק כאן "הוכחות" ותמיכות לטענתי שאלו אכן פרסומות ולא המלצות לגיטימיות כפי שהן מתיימרות להיות, אך האמינו לי שקל להיווכח בכך. נצא מהנחה שזהו אכן המצב.
אני תוהה אם יש דרך מעשית להילחם בעניין הזה. בשיטוט באינטרנט הגעתי לטענה של עו"ד פנחס קראון, מנהל אתר pclaw.co.il לקידום דיני האינטרנט. לדבריו "חוק הגנת הצרכן אוסר על פרסומת מטעה, ופרסומת המתיימרת להיות "שאינה פרסומת" נחשבת כפרסומת מטעה (מפורש בחוק)". כלומר, הפרסום הסמוי שתיארתי לא רק עובר על מספר כללים בתקנון תפוז, אלא גם על חוק מדינה.
אני מניחה שלמנהלים יש סמכות לחסום משתמשים אלו, אך אשמח לדעת האם אכן הפרסום הסמוי הכולל התחזות ללקוחות, כפי שתיארתי, הינו בלתי חוקי - ואם כן (ובהנחה שניתן להוכיח זאת), אילו צעדים ניתן לנקוט נגד אותם מפרסמים\החברה המפרסמת, וכן מי יכול לנקוט צעדים כאלה. תפוז? אנחנו כמשתמשי תפוז?.. (זוהי שאלה עקרונית בלבד... אין לי כל כוונה לנקות פעולות משפטיות גם לו יכולה הייתי).
תודה על כל התייחסות,
יום טוב
שלום, בפורומים בנושא חתולים וכלבים בהם אני נוהגת להשתתף קיימת תופעה של פרסום סמוי בולט (לפחות עבור גולשים קבועים יחסית) של מזון חתולים\כלבים שמייצרת חברה גדולה ומפורסמת. לפני כשנתיים נתגלו חרקים בשקי אוכל רבים של אותה חברה, ועקב כך (וכן בעקבות התנהלות החברה סביב המקרה) ספגה החברה ביקורת רבה בפורומים הנ"ל ומחוצה להם, ויש להניח שאיבדה לקוחות רבים. זמן קצר לאחר מכן החל פרסום סמוי בפורומים - נכון להיום נכתבו כ-600 הודעות פרסום סמוי למוצרי החברה בידי קרוב ל-20 ניקים שונים (שאני מניחה הנחה מבוססת שנכתבו כולם ע"י אותו פרסומאי שכיר). אני לא טורחת לספק כאן "הוכחות" ותמיכות לטענתי שאלו אכן פרסומות ולא המלצות לגיטימיות כפי שהן מתיימרות להיות, אך האמינו לי שקל להיווכח בכך. נצא מהנחה שזהו אכן המצב.
אני תוהה אם יש דרך מעשית להילחם בעניין הזה. בשיטוט באינטרנט הגעתי לטענה של עו"ד פנחס קראון, מנהל אתר pclaw.co.il לקידום דיני האינטרנט. לדבריו "חוק הגנת הצרכן אוסר על פרסומת מטעה, ופרסומת המתיימרת להיות "שאינה פרסומת" נחשבת כפרסומת מטעה (מפורש בחוק)". כלומר, הפרסום הסמוי שתיארתי לא רק עובר על מספר כללים בתקנון תפוז, אלא גם על חוק מדינה.
אני מניחה שלמנהלים יש סמכות לחסום משתמשים אלו, אך אשמח לדעת האם אכן הפרסום הסמוי הכולל התחזות ללקוחות, כפי שתיארתי, הינו בלתי חוקי - ואם כן (ובהנחה שניתן להוכיח זאת), אילו צעדים ניתן לנקוט נגד אותם מפרסמים\החברה המפרסמת, וכן מי יכול לנקוט צעדים כאלה. תפוז? אנחנו כמשתמשי תפוז?.. (זוהי שאלה עקרונית בלבד... אין לי כל כוונה לנקות פעולות משפטיות גם לו יכולה הייתי).
תודה על כל התייחסות,
יום טוב