קצת תלוי מה הוא עושה עם המתחם
אם שם המתחם כרגע לא בשימוש, או שהוא בשימוש לקהל מטרה שחופף את קהל הלקוחות שלך, הקייס שלך יותר חזק. אם מישהו קנה שם מתחם שאפשר להבינו כמשהו לא קשור, ומפעיל בו אתר שבאמת לא קשור, סביר להניח שלא תצליח לעשות כלום. לדוגמא, אם יש לי חברת נסיעות שנקראת "יוגורט", ומישהו קונה את yogurt.co.il ומוכר חבילות נופש לטורקיה דרכו, יש לי קייס חזק. אם הוא מאותו שם מתחם מבצע מבחנים השוואתיים בין סוגי מעדני חלב, יש סיכוי קלוש שאני אצליח לעשות משהו בנידון. יש כמה מסלולים שבהם אתה יכול ללכת. דבר ראשון, אתה יכול לרשום את שם החברה שלך בתור סימן מסחר רשום. זה לא חובה לאף אחד מהפעולות האחרות, אבל זה עוזר. לרוב רשמי שמות המתחם יש וועדות בירור לנושאים האלו. ניתן לפנות אליהם. איזו ועדה בדיוק תלויה בשאלה היכן רשום המתחם (co.il או com, למשל). אופציה נוספת היא תביעה אזרחית בבית משפט על הפרת סימן מסחר. סימן מסחר לא חייב להיות רשום לפני מועד ההפרה כדי שתהיה עילה (דוגמא קצת קיצונית - אני כבר לא זוכר את הפרטים, אבל במשפט בין שטראוס לתנובה, לפני בערך שנתיים, היתה מחלוקת על האם "קוטג'", שלא היה אז רשום כסימן מסחר, זכאי להגנה, והוא קיבל הגנה למרות שלא היה רשום). כמובן שהמדדים להצלחה דומים למה שציינתי לעיל. שחר אני לא עורך דין