חוקים בליגות שונות וחוקי שכונה

MaNitma

New member
חוקים בליגות שונות וחוקי שכונה

שלום לכולם.. אני משחק הרבה פול (8ball), אבל אני מתעניין גם במשחקי ביליארד אחרים (9ball, סנוקר...). אני משחק בעיקר במועדון לינקולן (חולון ורעננה). בכל מקרה, זה היה הרקע... הבקשה שלי היא שמישהו יסדיר לי חוקים מסויימים אחת ולתמיד. ישנם מצבים מסויימים שמקבלים וריאציות שונות של טיפול על פי כל מיני גרסאות של חוקים ששמעתי... (אני מדבר על 8ball). לדוגמא, כאשר שחקן לא פוגע בכדור בצבע שלו או לא פוגע בכדור בכלל, מה העונש? שמעתי גרסאות שונות. חלק מהאנשים אומרים שהתור פשוט עובר, חלק אומרים שיש לשחקן השני שני תורות (נראה לי מוזר), יש כאלה שאומרים שזה free-ball (או ball-in-hand). כנ"ל לגבי כאשר ה - cue-ball עף מחוץ לשולחן או לכיס (scratch). כמו כן, כאשר שחקן משחק על השחור, באילו מצבים הוא מפסיד? הכנסה לחור שעליו הוא לא הכריז, הכנסה של הלבן, הכנסה של כדור של היריב, הכנסה של הלבן+השחור? תודה מראש! ניב. נ.ב. זה חוקי "להקפיץ" את ה - cue-ball מעל כדור אחר כדי להמנע ממצב של סנוקר?
 

SC SL

New member
לא יודע לגבי השאלה הכללית

אבל אני יודע שב-8ball מותר להקפיץ בכל מצב, אבל בסנוקר מותר לך להקפיץ כדי להמנע מסנוקר, וכשהלבן נוחת הוא חייב לפגוע בכדור המטרה הבא שלך, אם הוא פוגע בלוח קודם או בכדור לא נכון זה פאול.
 

Anin17

New member
החוקים המקובלים בארץ שונים טיפה

מבחו"ל המצאנו לעצמנו כמה דברים כאשר מתבצעת עבירה החוקים (כמו שתארת) השחקן היריב אמור לקבל כדור ביד ולמקם אותו היכן שירצה בארץ יותר נהוג שהיריב ישחק 2 תורות רצופים כל כדור מלבד השחור שעף מחוץ לשולחן שווה לעבירה כאשר השחור עף זה הפסד כאשר הוא משחק על השחור הוא מפסיד כאשר 1. הוא נכנס לכיס של הכרזת עליו 2. הוא עף מחוץ לשולחן 3. הוא הוכנס במכה לא חוקית
 
למעלה