חוקי הפורום - המשך.

svety

New member
../images/Emo203.gifכללי הפורום../images/Emo70.gif../images/Emo203.gif

היי חברים
הגיע הזמן לעשות משהו שמקובל לעשות בהרבה פורומים בתפוז, ולא עשיתי עד עכשיו - הייתי בטוחה שהפורום יסגר בתום התכנית, אבל בזכותכם [
] הוא נשאר פעיל, ולכן - כללי הפורום here we come. כמו כל פורום, אנחנו כפופים לתקנון תפוז, מן הסתם. את התקנון, שכולכם סימנתם שקראתם כשנרשמתם לתפוז, אפשר למצוא ממש בראש הדף. מעבר לתקנון תפוז, מקובל בפורומים השונים לנסח תקנון של הפורום עצמו, מעין guidelines להתנהלות השוטפת של הפורום. הפורום שלנו, בגדול, מתנהל דיי מעצמו, רוב הזמן אתם לא צריכים גננת ולא שוטרת, ולמען האמת אני שונאת למחוק הודעות, אבל כולנו צריכים לרענן כמה כללי התנהגות בסיסיים. חשוב לי לציין שזה עדיין לא תקנון רשמי, כי אני מחכה לתגובות שלכם. הצעות לשיפור, לשימור... גם אם אין לכם מה להגיב - אנא סמנו שקראתם.
חשוב לזכור שמאחורי המקלדת והמסך יש בני אדם. בני אדם אמיתיים, בשר ודם, שנפגעים מדברים שאתם כותבים, שלוקחים ללב דברים. סמיילים לא מרככים את עוצמת המכה וציניות לא עוברת טוב מסך. אל תשכחו את זה. לפני שאתם שולחים משהו עוקצני, תחשבו - איך אני הייתי מגיב אם היו מפנים דבר כזה אלי? איך אני היית מגיב אם היו מפנים הודעה כזו לחבר טוב שלי?
אנחנו לא עושים פה אאוטינג. אם מישהו לא רוצה שיחשפו את השם שלו - אנחנו לא נעשה את זה. אין שום יוצא מן הכלל והודעות שחושפות פרטים אישיים על גולשים אחרים ללא רצונם - ימחקו, ללא שום שיקול דעת. אם נעשה אאוטינג לכם או למישהו אחר - שוב, תפנו את תשומת ליבי לכך. זהו, בינתיים. אלו הם שני הדברים שבוערים בי כרגע, כמו שאמרתי- אני אשמח לקבל הצעות לשיפור ולשימור בנושא. לאחר מכן אני אעלה את התקנון להצבעה בפורום, ואחר כך הוא ישמר בטאגליינס. מצפה לשיתוף פעולה שלכם, זה לטובת כולנו בסופו של דבר
 

DDN

New member
../images/Emo45.gif

רציתי לכתוב משהו בעצמי על האאוטינג - כשהייתי חבר (ומנהל לתקופה קצרה) בפורום היאבקות, הייתה לנו קהילה מגובשת. קראנו לכל אחד בשמו, והכל היה סבבה. אנשים שלא רצו שנדע את שמם, מעולם לא חשפו אותו (עד שהרגישו בנוח) כשעברתי לנהל את משחקי תפקידים, גיליתי שיש אנשים שקנאיים לפרטיותם, ולא הבנתי "מה זה מפריע להם שידעו את השם הפרטי שלהם" ומאז גיליתי ש - הרבה אנשים משנים גישה כשהם מגלים שהכינוי הנחמד איתו הם מתכתבים הוא ממין אחר ממה שחשבו, וישנם גם פסיכיים שמגלים פרטים ומטרידים גולשים אחרים (היה לי גולש לא נחמד, שבפורום אחר פרסמו עליו שם מלא וכתובת, לא היה חסר הרבה שיגיעו אליו להציק לו) מכאן למדתי שלכל אנשים יש את הג'וק שלהם לפרטיות, אצל חלק הוא גדול, אצל חלק לא. אחת הסיבות שהתנגדתי לפרצופספר כל השנים זה בגלל החדירה לפרטיות, וגם היום, אני דואג לא להוסיף שם פרטים שאני לא רוצה שידעו, והוא גם לא מחובר לדוא"ל הראשי שלי.
לגבי התקנון - אני לא חושב שאת צריכה להעמיד אותו להצבעה. זה דבר שאת צריכה לקבוע. פורום בסופו של דבר אינו דמוקרטיה. את לא חייבת לאף אחד דין וחשבון על מחיקות, ובטח שלא על תקנון הפורום שיעמוד בקנה אחד עם תקנון תפוז. לי אין בעיה עם אאוטינג לשמי הפרטי (אבל כן לשם המשפחה, שכזכור לי לא אמור להופיע בעולם שלי) - כל מי שרוצה יכול לקרוא לי דני, אדון דני, דני הגדול מכולם או לורד דני.
 

svety

New member
תודה דני ../images/Emo13.gif

לגבי ההצבעה - אני חושבת שאם רוב הגולשים לא מסכימים לתקנון, הם לא ישארו בפורום. לכן חשוב שרוב הפורום יסכים לו. אני מאמינה שלא כולם יסכימו, אבל חשוב לי שלפחות הרוב יסכים. לגבי הפרטיות - אני אישית לא קנאית לפרטיותי במיוחד, ככה שקשה לי להזדהות, אבל אני מכבדת כל בקשה של אדם אחר לפרטיות, ואני מצפה מכולם לעשות כמוני.
 

גם אני6

New member
סווטי,

אני חושבת שזה אפיול קצת אחרת- לא כל בקשה של אדם, אלא "עד שלא צוין אחרת". או לשאול לפני. הרי לא סתם אדם חושף/לא חושף פרטים ספציפיים בכרטיס, פרטים נוספים בפורום אחד כן- אחר לא פרטים אחרים בשיחות עם אנשים נבחרים, ועוד פרטים במדיות אחרות וכו'.. זו הדרך בה אני חיה- כל עוד א-ת בחרת, במודע, לחשוף משהו מסוים במקום מסוים- זה נשאר בדיוק כך, עד שתחליטי את אחרת ותשני את זה את. זה בוודאי לא המקום שלי "להוציא מישהו מהארון"- בקשר לכל דבר שאני או אולי כל הפורום(הכותב, הרי יש כאן לא מעט סמויים) יודע- עיסוק בחיים, גיל, מקום מגורים וכן כמובן שם. זה שלך, ורק שלך.
 

svety

New member
צודקת

כמו שאמרתי - אני לא אדם פרטי במיוחד, ככה שקשה לי להזדהות, אבל את צודקת.
 

גם אני6

New member
תשארי בדיוק כמו שאת:)

הרהרתי רק בתחושותיהם של אנשים מכל קצות הקשת, לראות או להבין- לא מחייב להזדהות ולהתחבר. אדרבה(או אדרבא, שניהם נכונים, קצת נבדלים במובן)- כאשר מזדהים עם משהו/מישהו, לא באמת יכולים להיות שם בשבילו ולהושיט לו יד.
 
תוספת ../images/Emo62.gif.

מלחיץ אותי טיפה שתאריכים, שעות ומיקומים של מפגשים מפורסמים מראש בפורום. אנחנו לא יודעים מי קורא, מה כוונותיו
... אולי כדאי להימנע מחשיפת המיקום המדויק ולכתוב "פאב בר"ג", לפרטים תפנו במסרים
. כי אם נניח שיש לנו קורא סמוי חולה נפש שדלוק על אחת המשתתפות - אהלן וסהלן הוא יודע איפה למצוא אותה, לחכות ולעקוב אחריה עד שתהיה לבדה...
 

svety

New member
יש משהו בדברייך.

אבל מה עושים אם מישהו סמוי פונה אלינו במסרים, מזדהה כסמוי, ורוצה להגיע? להגיד לו "לא"? להתנות כתובת בכתיבה מינימלית של X הודעות בפורום? אני חושבת שסודיות צריכה להיות בהתאם לאופי המפגש - יום הולדת למישהו מהפורום זה לא שווה ערך למפגש פורום בעזריאלי...
 
שאלה נהדרת ../images/Emo62.gif!

יש לנו קוראת סמויה שאנחנו אוהבים ולא היינו רוצים ליצור מצב בו אנשים מקסימים כמוה לא יוכלו להצטרף אלינו
. אני מניחה שבמקרה כזה כל אחד ייאלץ לעשות את השיקולים שלו, מי שחרד מדברים כאלה פשוט לא יגיע. וזה בסדר, ליגיטימי
!
 

DDN

New member
אני לא לגמרי מסכים

במפגש המוני, כמו בפאב, או ניקח את הדוגמא "מפגש פורום בעזריאלי" אין סכנה מפני חולי נפש. אנחנו במקום ציבורי עם הרבה אנשים. אם המפגש היה בבית של מישהו, או היו מפרסמים כתובות או מספרי טלפון, אז הייתי מסכים.
 
במפגש עצמו לא,

אני לגמרי דיברתי על השלב בו כל אחד הולך לדרכו - לי כבר קרה להיתקל בחולה נפש שראה תמונה שלי באינטרנט ונדלק. זה לא היה משעשע ואני ממש לא רוצה להיתקל בעוד אחד כזה בצאתי ממפגש
.
 

DDN

New member
אז דואגים שחברים לא הולכים לבד

בשביל זה יש חברים, לדאוג שהחברים יגיעו הבייתה בשלום.
 

elcool

New member
אני מאמין שחוקים נולדים מצורך

אולי החוק הכי חשוב הוא להיות רציונאליים, נחמדים באופן כללי, או כמו שויקיפדיה אוהבת לקרוא לזה: http://meta.wikimedia.org/wiki/Don't_be_a_dick Don't be a dick. לא להיות מניאק (בתרגום חופשי). כל דבר יותר ספציפי, לדעתי, יעלה כשיהיה מקרה שכל כך ירגיז אותנו כקהילה, עד שנחליט שעדיף שלא יחזור בשנית על ידי חקיקת חוק.
 

svety

New member
חוקי הפורום - המשך.

כמו שאלעד אמר, חוקים נולדים מתוך צורך. ובכן, הנה צורך. או יותר נכון - איך שאני רואה את הדברים. זה משהו שמתבשל בי כמה ימים, העלתי את ההודעה של חוקי הפורום ע"מ לנסות להאיר את עיניכם אבל כנראה שרק חלק הבינו. אז אני אכתוב את זה בצורה ברורה. אנחנו לא סוגרים חשבונות מעל דפי הפורום. לא לגבי דברים שקרו בפורום ולא לגבי דברים שקרו מחוץ לגבולות הפורם. לא יקום ולא יהיה. הודעות נמחקו כאן, וברגע שיהיה לי מחשב מתפקד ולא הגרוטאה של ההורים שלי, אני אמחק עוד הודעות. חשוב לציין שמערכת תפוז בנויה בצורה שבה נמחק כל הפתיל שמגיע אחרי ההודעה המחוקה, ולכן נמחקו גם הודעות שהן בסדר גמור - כל מי שהודעתו נמחקה מסיבה זו מוזמן לפנות אלי במסר ע"מ שיוכל להעלות אותה שוב. זה לא הגיוני שאתם מטיחים אחד בשני ג'יפה, פשוט לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת. לא הגיוני שאתם סוגרים חשבונות, שאתם מייעדים הודעות לגולשים ספציפיים [וכן, זה ברור למי אתם מכוונים גם אם לא מציינים כינוי], וזה לא הגיוני שגולש מגיע לפה ופורק את אשר ליבו, אבל בגלל היכרות מפורומים קודמים אתם עושים לו רצח אופי במקום לנסות לעזור. לא הגיוני שאנשים חולקים ומשתפים, וחלק מהגולשים כאן מקטינים ומזלזלים בזה. כבר אמרתי את זה כמה פעמים - אני לא גננת, אני לא שוטרת. זה לא משטר צבאי ואני משתדלת לתת לכם כמה שיותר חופש, אבל חבר'ה - גם לחופש הביטוי יש גבולות, והם נחצים כשאתם פוגעים ומזלזלים בגולשים, כאשר אתם גורמים לאנשים לא לרצות להיות כאן. קיבלנו מתנה מתפוז - את הפורום שלנו פתוח. הם לא היו חייבים לעשות את זה, אבל בנינו כאן קהילה נפלאה, וחבל שתוך כמה ימים היא מתמוטטת. בואו נעצור את זה כאן ועכשיו. בואו נחזור להיות קהילה אוהבת, תומכת, מהנה. בואו נגיע למפגש הגבר ולמסיבת פורים עם אהבה בלב ובמקלדת, ולא עם גועל נפש... תיבת המסרים שלי תמיד פתוחה, אני מגיבה לכל מסר שנשלח אלי בהקדם האפשרי. אני אשמח לשמוע תגובות - ולא רק במסרים. אוהבת את כולכם, למרות שלפעמים אתם עושים לי חיים קשים.
 
למעלה