חוק הגנת הצרכן באינטרנט

sectioni

New member
חוק הגנת הצרכן באינטרנט

שלום רב,

אני פותח בימים אלו אתר אינטרנט למכירת ביגוד, ורציתי לדעת מה קובע החוק לגבי החלפת מוצרים/ביטול עיסקה מבחינת הסעיפים הבאים:

1. תוך כמה זמן ניתן להחליף/לבטל והאם הזמן נמדד מהרגע שבוצעה העיסקה או מהרגע שהמוצרים הגיעו לסניף הדואר של הלקוח?
2. האם עלי לאפשר ביטול עיסקה במידה והמוצר עדיין לא הגיע ללקוח והוא פשוט התחרט לפני כן אך המוצר כבר הוזמן במיוחד עבורו אצל ספק?
3. האם בכל אחד משני הסעיפים הנ"ל מותר לי לגבות סכום כלשהו במקרה של ביטול?

רב תודות
 
חוק הגנת הצרכן באינטרנט

אינו שונה מחוק הגנת הצרכן בתל אביב, ירושלים, קריית שמונה או אילת.
לגבייעוץ משפטי, מוטב שתיגש לעו"ד ותתייעץ
 
השאלה לא שייכת לפורום

אלא לדיני הצרכנות.
יורם צודק. כאשר תכין את התשית המשפטית לאתר, תבקש מעוה"ד שיכין לך את התקנון גם יעוץ בעניין דיני הגנת הצרכן, עם דגש על עיסקאות מרחוק.
בכל זאת אענה לך ככל שניתן.
1. מכירת בגדים באינטרנט שייכת לתחום עיסקאות המכר מרחוק, של טובין שאינם פסידים, אינם מוצרי אירוח ביחוי נסיעה וכד'.
חל סעיף 14 ג' (ג) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א - 1981:
(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה -

(1) בנכס - מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן
(ב), לפי המאוחר מביניהם;

2. קשה לי להתייחס להגדרה שלך: "המוצר הוזמן במיוחד עבורו אצל הספק" אני מניח שמדובר על מוצרי מדף ולא על מוצרים מחוייטים שיוצרו אישית ללקוח לפי מידותיו, פנה ליעוץ משפטי פרטני אצל עו"ד.

3. דמי ביטול מוסדרים בסעיף 14 ה לחוק הנ"ל:
14ה. תוצאות ביטול עסקה
[תיקונים: התשנ"ח (מס' 3), התש"ע]

(א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי–אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק -

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב1) בלי לגרוע מהוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב), בוטלה עסקה מתמשכת כאמור בסעיף 14ג(ג), שהוחל במתן השירות לפיה, ישלם הצרכן את התמורה היחסית בעד השירות שניתן לו.

(ב2) התקין העוסק טובין בבית הצרכן לצורך מתן שירות לפי העסקה, יהיה רשאי לגבות מהצרכן תשלום בשל הוצאות ההתקנה, בסכום שלא יעלה על 100 שקלים חדשים; השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע סוגי עסקאות שלגביהן יהיה עוסק רשאי לגבות סכומים אחרים בשל הוצאות ההתקנה ואת הסכומים שייגבו.

(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

(ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.
 
למעלה