חוק הלאום: המדינה ישראלית. לא יהודית ולא דמוקרטית.

כאוס מסודר

Well-known member
מנהל
איך קוראים למדינה מה המשמעות שאנחנו עם ישראל ויש לנו את התכונות שלנו וככה אנחנו נחיה במדינתנו כל הטייטלים שבאים להגביל אותנו שידחפו אותם לתחת יהדות התורה והשבת ראינו מה קרה בשבת שמחת תורה
 

SupermanZW

Well-known member
איך קוראים למדינה מה המשמעות שאנחנו עם ישראל ויש לנו את התכונות שלנו וככה אנחנו נחיה במדינתנו כל הטייטלים שבאים להגביל אותנו שידחפו אותם לתחת יהדות התורה והשבת ראינו מה קרה בשבת שמחת תורה
נכון, אבל הדברים הללו הוגדרו לפני חוק הלאום, לכן חוק הלאום אינו הגורם להם. משמעות הדבר היא שחוק הלאום מיותר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
למגילת העצמאות יש מעמד חוקי, לכן חוק הלאום מיותר. מוטב היה לו לא היה מחוקק כלל.
מעבר לכך שכלל לא בטוח שלמגילת העצמאות יש מעמד חוקי, אין לזה שום קשר לנושא. חוק הלאום לא כונן בגלל שהדברים לא היו ידועים או נקבעו כבר בעבר. הוא כונן בגלל שהפרוגרס והדיפ-סטייט הובילו לכיוונים שעניינם היה לשנות את מה שהיה ידוע עד כה. אלמלא המערכת הייתה הולכת לשם, אכן לא היה כל צורך בחוק הלאום. משהמערכת כן הלכה לשם, הרי שהיה חשוב מאוד שהדברים הובהרו בחוק יסוד מן המנין ואשרי העוסקים במלאכה שקידמו אותו.
 

SupermanZW

Well-known member
מעבר לכך שכלל לא בטוח שלמגילת העצמאות יש מעמד חוקי, אין לזה שום קשר לנושא. חוק הלאום לא כונן בגלל שהדברים לא היו ידועים או נקבעו כבר בעבר. הוא כונן בגלל שהפרוגרס והדיפ-סטייט הובילו לכיוונים שעניינם היה לשנות את מה שהיה ידוע עד כה. אלמלא המערכת הייתה הולכת לשם, אכן לא היה כל צורך בחוק הלאום. משהמערכת כן הלכה לשם, הרי שהיה חשוב מאוד שהדברים הובהרו בחוק יסוד מן המנין ואשרי העוסקים במלאכה שקידמו אותו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה מודע לזה שעמדתו של המכון הזה איננה חזות הכל, חוק, או דין בישראל? כאמור, המעמד החוקי של מגילת העצמאות איננו שחור-לבן ושנוי במחלוקת נכון להיום. אבל כאמור מעלה, זה בכלל לא משנה. גם אם תיתן לו כעת 100% מעמד חוקי, זה לא ישנה מאומה ממה שכתבתי, שהאמור בו מותקף בימינו על-ידי הפרוגרס והדיפ-סטייט ועל כן, לפני שנגיע למחוזות שלא נוכל לחזור מהם, היה מאוד חשוב לקבע את הדברים פעם נוספת ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים (קרי חוק יסוד שמעמדו המשפטי ברור אל מול מגילה שמעמדה המשפטי לא חד-משמעי).
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא משנה כמה תחפור אנחנו לא יהודים ולא דמוקרטים אנחנו ישראלים תנסה לשנות את שם המדינה עד אז שב בשקט
בצורת כתיבתך לא ברור אל מי אתה מדבר, אבל אני בכל אופן חי במדינה יהודית ודמוקרטית. אכן, אני גם ישראלי בנוסף לכך.

הרבה בריאות.
 

certified.woke

Well-known member
אין שום דבר בחוק הלאום שהופך את מדינת ישראל ל"לא יהודית ולא דמוקרטית".
מה שכתבת הוא היפוך לוגי של "יהודית או דמוקרטית"
ההיפוך הלוגי של "יהודית ודמוקרטית", מה שהיא איננה, הוא לא יהודית או לא דמוקרטית.

ה"עמימות" של מגילת העצמאות היתה טובה דיה, אך הדבר לא ישר בעיני הג'וּריסטים של "קהלת" ולא נתקררה דעתם עד שתחבו אצבע מזוהמת בעיני מעוטים עם חוק הלאום...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה שכתבת הוא היפוך לוגי של "יהודית או דמוקרטית"
ההיפוך הלוגי של "יהודית ודמוקרטית", מה שהיא איננה, הוא לא יהודית או לא דמוקרטית.

ה"עמימות" של מגילת העצמאות היתה טובה דיה, אך הדבר לא ישר בעיני הג'וּריסטים של "קהלת" ולא נתקררה דעתם עד שתחבו אצבע מזוהמת בעיני מעוטים עם חוק הלאום...
אשריך שאתה מרוצה מעמייית מגילת העצמאות, על אף שהיא לא באמת מדברת על היותה של המדינה דמוקרטית. אבל דבריך לא סותרים כהוא זה את מה שכתבתי למעלה. הבעיה היא לא עם המגילה או עמימותה ולא בגינה כונן חוק הלאום.
 

certified.woke

Well-known member
אשריך שאתה מרוצה מעמייית מגילת העצמאות, על אף שהיא לא באמת מדברת על היותה של המדינה דמוקרטית. אבל דבריך לא סותרים כהוא זה את מה שכתבתי למעלה. הבעיה היא לא עם המגילה או עמימותה ולא בגינה כונן חוק הלאום.
שללת (לא יהודית ולא דמוקרטית).
אבל שלילת (לא יהודית ולא דמוקרטית) פרושה יהודית או דמוקרטית, בעוד הטענה היא שישראל יהודית ודמוקרטית:
not (not A and not B) = A or B​
אשר לחוק הלאום - הדעות חלוקות...די היה במגילת העצמאות...מאז יהודי קהלת "עשו עליה" מארה"ב החל הטרוף...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שללת (לא יהודית ולא דמוקרטית).
אבל שלילת (לא יהודית ולא דמוקרטית) פרושה יהודית או דמוקרטית, בעוד הטענה היא שישראל יהודית ודמוקרטית:
not (not A and not B) = A or B​
אשר לחוק הלאום - הדעות חלוקות...די היה במגילת העצמאות...מאז יהודי קהלת "עשו עליה" מארה"ב החל הטרוף...
לגבי החלק הראשון, אם אתה הבנת מה אתה רוצה, דיינו. אני בס״ה התייחסתי שם לדברי קודמי. טוב לי עם זה.

לגבי ״הדעות חלוקות״, בינינו, הן לא באמת. אלו שמבינים מדוע החוק כונן תומכים ומולם הרל״ב (ובעקבות שקריהם הדרוזים) מתנגדים על אוטומט. זה כל הסיפור. לא באמת חלוקת דעות עניינית מיוחדת.
 
למעלה