חוק פיצוי והגנה למושמטי צה"ל

מושמט

New member
חוק פיצוי והגנה למושמטי צה"ל

משנות ראשית המדינה ועד היום, שחרר הצבא מספר בלתי ידוע של אנשים שהוא לא רצה אותם כי לא התאימו לו בין אם מסיבות כלליות (כגון נטיות פוליטיות או מיניות) ובריאותיות. אנשים אלה, לא רק שהם מותקפים מדי יום ביומו על ידי משתלחים מסוגו של שטרן העושים להם יום יום דמוניזציה ורצח אופי, אלא הם נאלצים להתפשר על עבודות שאינן לפי כישוריהם משום שהמעסיקים שייכים לציבור הבולע את כל דברי השקר הללו, חלק מהם גם נאלצים לעזוב את הארץ ולעבור טיפולים רק לשם שיקום דימויים העצמי שנפגע ע"י רצח האופי שמבצעת בהם המדינה. לכן יש לחוקק חוק פיצוי והגנה למושמטים, אשר יקבע, שהיות ולמדינה ולצבא יש אחריות למצבם שכן הם אלה שפטרו אותם מחוק שירות חובה, הם גם אחראים לפיצויים ולהגנתם של המושמטים. חוק פיצוי והגנה למושמטים אשר מטרותיו: 1. פיצוי רטרואקטיבי למושמטים: א. על כל הנזק שגרמה להם המדינה בשל הסטיגמה שהטביעה עליהם, פיצוי אשר יחושב הן לפי כל יום עבודה שהפסידו, והן לפי ערך עבודות שהתאימו להם ולא קיבלו. ב. על כל הוצאה שנאלצו להוציא כמושמטים במדינה שלנו, כולל הוצאות טיפול פסיכולוגי או הוצאות לצורך עזיבת הארץ. 2. הגנת המושמטים מפני התקפות שלוחות רסן מצד הציבור בכלל ומצד בעלי תפקידים בכירים במשק, בצבא, בתקשורת ובפוליטיקה בפרט, תוך שימוש בחוק לשון הרע הקיים והחלתו על מושמטים=פטורי השירות הצבאי. כמו כן יורחב החוק הקיים היום האוסר להפלות על אי-שירות צבאי עד כדי הטלת שנת מאסר בפועל על מי שמפלה מושמטים.
 

Ambious

New member
אבל אז מה שיקרה זה שהאפליה המתקנת תיצור

אנטיגוניזם כלפי נבצרי גיוס ותעודד השתמטות אמיתית (של אנשים שאין להם באמת סיבה). הדרך היחידה היא לטשטש לחלוטין את ההבדל בין מי ששירת למי שלא שירת או למי ששירת שירות חלקי, ולשים דגש ציבורי על כך שלא כל מי שלא סיים שלוש שנים בצבא הוא משתמט.
 

EgeBamayasi

New member
אה, כן? אז מה זה "משתמט"?

אולי גם אתה מחזיק מונופול על ההגדרה "משתמט" כמו מר שטרן ואם זה יגביר בצורה דרסטית את אלו שינסו לצאת מהצבא, הצבא פשוט לא ישחרר כל כך מהר, טוב אבל זה עדין לא הפתרון האולטימטיבי, הפתרון האולטימטיבי הוא שבמקום לפצות בצורה רטרואקטיבית צריך לחוקק חוקים שיגנו עוד יותר על המושמטים, להפוך את האיסור על שאילה על פרופיל צבאי לאיסור גורף על שאלות על שירות צבאי חלקי או מלא, להגביר את הענישה על אנשים שמפלים (שזה כבר עבירה על החוק) וגם לנזוף או להעמיד לדין פולטיקאים שמתבטאים בצורה שקוראת לאפליה לא חוקית (כמו מה שקורה כיום)
 

מושמט

New member
האנטגוניזם ישנו גם היום

הציבור לא מבדיל כל כך גם עכשיו בין נבצרי גיוס לבין, נגיד, בר רפאלי (חוץ מאשר בנתונים הפיסיים
). הדגשתי שהפיצוי הוא קודם כל רטרואקטיבי, ובעתיד יתכן שהוא יהיה תלוי באיזושהי הוכחת פגיעה (וככל שיהיו כאלה נקבל אולי נתוני אמת לגבי הטענה ש"אין היום סטיגמה, ומשתלם להשתחרר") - דבר שיקשה על השתחררות מהצבא להיות שיטה לקבל כסף. אני מקבל מאד את המשפט שלך "לטשטש לחלוטין את ההבדל בין מי ששירת למי שלא שירת או למי ששירת שירות חלקי" (וגם את הדגש הציבורי, השאלה על מה בדיוק), אלא שבגלל שהמגמות היום הולכות הפוך (ולכן אני פסימי מראש לגבי סכויי העברת החוק בימינו אלה, ובכל זאת הצעתי, שיהיה קיים) - והצורך בפיצויים בשביל האנשים שנפגעו וייפגעו, יהיה יותר ריאלי ומוחשי, עוד לפני שיגמרו לטשטש כאן את מה שצריך טשטוש.
 

marina171

New member
סליחה??!!!!

אמנם אני לא אוהבת להגיע למצבים של התקפה, במיוחד אנשים שאני לא מכירה את החיים האישיים שלהם ואת כל פרטי סיבות ההשתמטות שלהם מצה"ל, ובכל זאת ברצוני להגיב. אה לא חושב שאתה צריך להתבייש בכלל לכתוב דבר כזה??? לא מספיק שאתה לא משרת שירות מלא, אתה גם רוצה שצה"ל ישלם עלך על זה? על מה? על הנזק שהוא גורם לך????תעשה לי טובה... אם כולם היו משתמטים מהצבא אתה יודע איזה נזק חמור הם היו גורמים למדינה שלנו???אין מדינה בלי צבא...ואין צבא הלי אנשים אתה יצאת מהצבא מבחירות אישיות שלך....בסדר גמור, לך יש את האופציה כרגע באזרחות ללכת ללמוד, לעבוד, לעשות כל מה שבראש שלך, בעוד שחבריך נמצאים בצבא וכן משרתים את הצבא תמורת משכורת מסכנה של כ- 400 שקל.....אז אתה עוד מתלונן ודורש שישלמו לך כספים?!!! אני חושבת שאנשים כמוך צריכים באמת לשבת בשקט ולשתוק..... אם הית בנאדם מספיק טוב ומוכשר לעבודה מסוימת היית מקבל אותה, בלי שום קשר לזה שיצאת מהצבא. כל תלוי בגישה שלך, ביכולת הדיבור והייצוג שלך. אין לך מה להאשים שום מערכת צבאית או פוליטית במצבך כרגע. שום חוק פיצוי ושום חוקי הגנה לא יתקבלו במדינה שלנו. את הל אחושב שזה יעודד אנשים עוד יותר להשתמט מצה"ל?!! זה אחד הדברים הכי אבסורדיים ששמעתי.... !
 
למעלה