חוריפיש, ספר איך היה בצובה

tkatzir

New member
חוריפיש, ספר איך היה בצובה

"בהמשך לשיחתנו"

איך העלייה הזאת לרכיבה?
היו חלקים של כביש צר וחלקים אחרים נטול שוליים?
האם יש שם נהגי מכוניות ואופנוענים מתפרעים בשבת בבוקר? סכנות אחרות?

ספר עוד:
פחדת? אהבת? שנאת? היה מתוק? מר? כואב?
איזה הילוכים היו לך?
איך צובה בהשוואה לנס הרים?
מה צבע השילדה של האופניים?
באיזה מכסי ונטיל השתמשת?
מה צבע הפנימיות?

טל.
 

חוריפיש

New member
אין כמו צובה בימים

למרות החששות הראשוניים החלטתי לצאת. שני רוכבים מנוסים וחזקים ממני הצטרפו (אם ירצו יכתבו...). עד צובה חימום, קצב רכיבה שאני רגיל אליו מרכיבות אחרות בעלייה להראל ויער הנשיא.

העלייה לצובה קשה מנס הרים לדעתי. את נס הרים עליתי בפעם הראשונה לפני כשלושה שבועות ולא היה קל, אבל צובה זה סיפור אחר. השיפועים חדים יותר, ובאופן אישי אני מעדיף עלייה ממושכת מעלייה תלולה יותר עם אמבטיה. הכביש מאוד שונה ממה שזכרתי אותו (לפני כמה שנים במכונית). יש רק קטע קצר ללא שוליים, ולא היו הרבה מכוניות ואופנועים. אבל אולי פספסתי כי המבט היה קבור בגלגל הקדמי.

אני רוכב הרבה באיזור, ועד עכשיו הסתדרתי עם הקסטה 12-25 (וקומפקט), למרות שידעתי שזה מאט אותי. בנס הרים וצובה, שלא במפתיע, המגבלה כבר לא הייתה רק מגבלת מהירות. בנס הרים הופיעו כאבי גב בשיפועים החדים (שתודות לזכרון הקצר שלי שכחתי מהם בשנייה שהם עברו). בצובה בחלק הראשון השיפוע מגיע ל-18% ובחלק השני ל-20%. בשיפועים האלו הקדנס איים להפוך לחד ספרתי; הרכיבה פחות חלקה (הגב והידיים משתתפים במאמץ) והמהירות כמעט גורמת לי ליפול מהאופניים. לכל אורך העלייה אני מנסה לשמור שהדופק לא יעלה לגבהים שיכריחו אותי לנוח. אני רוכב עם מד דופק, כי בניגוד כנראה לרוכבים אחרים, אני לא באמת מבחין בין מאמץ קל למאמץ גדול. רק כשאני מתחיל להתנשף אני מבין מה קורה. במבחן התוצאה הצלחתי, לא הייתי זקוק למנוחה לאורך כל העלייה.

אז באו הירידות, פה ושם עליות קצרות. התאוששות נחמדה. ואח"כ שוב עלייה לבר בהר. הזהירו אותי שלא לזלזל בעלייה הזאת. אולי אם באמת הייתי מפנים שלא מדובר בעלייה כמו יער הנשיא, אלא בעלייה רצינית, אז הייתי מוותר ומחליט לרדת דרך צובה. עד לעלייה הזאת הרוכבים האחרים לא התרחקו ממני יותר מדי. לקראת העלייה לבר בהר הם החליטו לשים גז, ומהר מאוד נעלמו, למרות המאמץ שלי להדביק את הקצב שלהם. הקטע הזה עד בר בהר הבהיר לי שלמרות השיפור ביכולת שלי מאז הפעם הקודמת שרכבתי איתם, לפני כשלושה חודשים, הם נמצאים בערך 7 רמות מעלי (קודם היו 9).

העלייה לבר בהר לקחה לי כ-35 דקות (לפי הסטראבה, אני לא ממש שם לב לזמנים בזמן הרכיבה). בקטע הזה היו כבר הרבה מכוניות ואופנוענים, לא נעים, לא נורא. בזמן העלייה, כמו בכל עלייה קשה, אני מנסה לחשוב למה אני אוהב את העליות הממושכות האלו. תמיד היה לי ברור שלא מדובר בתחושת הישג על סיום העלייה או משהו דומה, אבל לא הבנתי למה. כאן, בקטע הזה סוף סוף הבנתי. אבל הפוסט הזה ארוך מדי גם ככה, אז אשאיר את זה להזדמנות אחרת.

כשהגעתי לבר בהר, שותפי לרכיבה קמו משנת הצהריים, אכלנו משהו ויצאנו שוב לדרך. מכאן? כמעט ורק ירידות. עד בר בהר המעביר הקדמי עבד חלק, מבר בהר לא יכולתי להעלות הילוכים לגלגל"ש הגדול מקדימה. אבל לא באמת צריך אותו. זה לא שאני שואף להגיע ל-70 קמ"ש בירידות. שוב החבר'ה מחכים לי בסוף הירידה, ומכאן רוכבים דרך עוקף בית שמש (?) עד לצומת שמשון.
בעלייה ליער הנשיא כבר הייתי עייף, כנראה בגלל ניהול תזונה לקוי ולא בגלל העליות, כי הרגליים לא מרגישות כבדות במיוחד. הגעתי כמה דקות אחריהם לתחנת הדלק בנחשון.

סה"כ 75 ק"מ, 1500 מטר טיפוס מצטבר, כ-4 שעות. הטלפון מדד 1800 מטר טיפוס מצטבר, אני מאמין יותר לפולאר. השיפור העיקרי ברכיבות הארוכות בחודש האחרון (90-120 ק"מ), מלבד המהירות, הוא שאחרי רכיבות כאלו אני כבר לא מגיע עייף מאוד הביתה, ואני יכול להמשיך ביום שלי כרגיל.

מסקנות: צריך להחליף קסטה. יהיה קל יותר וכנראה מהיר יותר בעליות.
עפ"י הסטטיסטיקה ברכיבה הזאת, חולצה לבנה מוסיפה מהירות. אופניים אדומים הם איטיים יותר.

היה כיף, צריך לעשות את זה עוד כמה פעמים, להתרגל לעליות האלו ולהינות מהנוף. ברכיבת שבת הבאה אחזור לנס הרים.
 

Steven Gerrard8

New member
פולאר - גארמין

היות והיה לי פולאר ועכשיו גארמין ,תהיה רגוע .אין 20% בצובה באף אחד מהם .
הגארמין יראה לך גם בקיר הראשון וגם בשני 17% וגם זה ל4 מטר בדיוק .
הפולאר יראה לפעמים באותם 4 מטר 18% ....לא אוהב את ההגזמות .כבר קראתי פה פעם רוכבים נלהבים שהכניסו לצובה 23% ....
ההבדל הבסיסי בין נס הרים לצובה זה שצובה היא עלית כח קלאסית בעוד נס הרים ברובה סיבולת כח בלי שיפועים מעל 11% .כל אחד מגיב אליהם אחרת לפי המבנה שלו ובכול מקרה חוץ מרוכבים ממש חזקים עדיף קומפקט 11-28 גם כדי לשמור על הברכיים .
גם בטייסים ואיתנים השיפועים הם בני 13-14 אחוז לא מעלה יותר ...
מקווה שפעם הבאה תוכל להנות מהנוף כמוני על בסיס יומי ....
 

rubber duck

New member
כל המכשירים מזייפים פה ושם

במקרים רבים הסיבה היא מהירות הורכב
כלומר ככל שהרוכב מהיר יותר כך יש סיכוי גבוהה יותר לזיופים בסדרי גודל של 15 עד 25 אחוז
יתר על כן גם בהשוואה בין דגמים של אותו יצרן יהיו קריאות שונות
נתקלתי בעבר בסטיות גדולות יותר במכשיר שמשמתש גם בסט לוויני ה gps וגם בלוויני glanoss

כרוכב איטי אני נהנה מדיוק רב יותר

המקום בו ראיתי את השיפוע התלול ביותר בערערה ( ותשאלו את מר ברווט מדוע הגעתי לשם )
הנתונים אגב הראו בין 19 ל 21 אחוז ( להערכתי 17 היה הגיוני יותר )

שרון
 

tkatzir

New member
כן ולא...

יש מכשירים של גרמין שמאפשרים לך לקבוע את תדירות ההקלטה.
ואז ניתן לקבוע, למשל, דגימה כל מטר, כך שמהירות הרוכב לא משפיעה כ'כ.
&nbsp
בכל מקרה - לעניות דעתי, אין לסמוך על GPS נישא בשביל מדידה של הפרשי גבהים במרחקים קטנים (בעיקר אם המדידה היא לפי GPS ולא לפי לחץ ברומטרי.)
לא יודע איזה דגם ספציפי של פולאר יש לחוריפיש.
לדוגמא: עד לאחרונה, הדגמים הפשוטים של גרמין לא תמכו ב GLONASS.
&nbsp
אני חושב שהשיפועים שחוריפיש מדד היו בעיקולים, כשהוא לקח את הקו הפנימי לעליה.
ההפרש בין הקו הפנימי לקו החיצוני בחלק מהפניות שם יכול להיות גדול יחסית.
&nbsp
&nbsp
אם "מר ברווט" הכוונה אלי, אז אין לי מושג איך הגעתם לערערה.

כלומר - אני מאמין לכם שהגעתם לשם, אבל לא יודע איך זה קרה כשיש רק שני כבישים באזור, והיתה לכם הקלטה לנווט לפיה,
שכל מה שנדרש ממכם זה לעקוב אחרי הקו הצהוב (או אדום, או כל צבע אחר שבחרתם. צהוב בגלל שלאחרונה ראיתי, שוב, אם הקוסם מארץ עוץ.
)
&nbsp
טל.
 

חוריפיש

New member
במכשיר שלי יש ברומטר

למדידת גובה, ואת המרחק הוא מודד באמצעות סיבובי גלגל (מד מהירות) ולא GPS, לכן זו כנראה המדידה המדוייקת ביותר. המדידה הראשונה הייתה בקטע ישר והמדידה השנייה הייתה דווקא כשלקחתי את הקו החיצוני בסיבוב.

אבל זה לא משנה, זו סתם אנקדוטה. המספר עצמו לא משנה, אלא איך הוא עומד ביחס לשיפועים אחרים, ובכל מקרה, שיפוע מקסימלי הוא חסר משמעות, אלא רק שיפוע ממוצע, לפחות על פני קטע.
 

tkatzir

New member
השנקל שלי

לדעתי אתה כרגע יותר חזק במישורים ובעליות עם שיפוע מתון.
כשהשיפוע נהיה תלול - מורגשת חולשה אצלך.
&nbsp
נס הרים וצובה הן עליות בעלות אופי שונה מהותית אחת מהשניה.
נכתבו כבר הרבה מילים על ההבדלים ביניהן,
ונראה שגם אתה כבר מבין את ההבדלים.
&nbsp
יכול להיות שנס הרים מתאימה יותר לאופי שלך, ובעליות עם קירות מזדמנים (ו/או שיפועים תלולים) תסבול יותר.
&nbsp
&nbsp
בכל מקרה - נראה שיש שיפור ניכר אצלך ב 3 חודשים האחרונים.
למרות העובדה שעכשיו אתה רוכב על אופניים אדומים.

&nbsp
טל.
 

ItsikH

Member
מוסיף על דברי טל
אישית גם אני העדפתי עליות ארוכות בשיפוע קבוע על פני עליות תלולות עם קטעי מנוחה - כי הרי לא באמת נחים בהם... הפוגה קצרצרה במאמץ לא ממש תורמת לדעתי.
אני מוצא שעם הגיל ההעדפה הזו מתהפכת, שיפוע תלול מקצר את העליה וזה יותר נוח לי, אפילו אם העליה קשה יותר, היא נגמרת מהר יותר, ואני תוהה אם זה מנטלי בלבד.
 

ItsikH

Member
לגבי הטיפוס המצטבר והשיפועים, יש לי ספקות לגבי דיוק הנתונים
בכל הכלים בהם נתקלתי עד היום, ככל הנראה מדובר בקרובים בלבד. בכ"א סיבוב הבית שלי, שרק השבוע כבר עשיתי פעמיים, משתווה בקירוב להקפה המדוברת, גם באורך וגם בגובה מצטבר, הנה שתיהן באותו אתר
[URL]https://www.doogal.co.uk/RouteElevation.php?url=GPX/ef93f008-acfe-49ea-bd46-565a4a78e3ab.gpx[/URL]
[URL]https://www.doogal.co.uk/RouteElevation.php?url=GPX/08b25edf-ac18-452c-8d6e-0bd90503f458.gpx[/URL]
[ד"א ניתן לראות במקסימום השיפוע בכל מסלול את אי הדיוק של האתר - אין מצב שיש לי 25% בשום מקום במסלול שלי, ואין מצב שהמקסימום שלו גדול מהמקסימום של צובה - לכל היותר משתווה]
 

tkatzir

New member
"אני חושב" שהוא ירד צור הדסה והמשיך בכביש המחצבות

 

חוריפיש

New member
אני לא בטוח שהבנתי את ההסתייגות שלך

מהנתונים שלי. תוכל להסביר? טל צודק, אכן ירדתי בצור הדסה וכביש המחצבות. האם זה מסתדר? מדובר סה"כ בפער של 100 מטר בין שני המסלולים שלנו, לא פער משמעותי. שים לב ששני מכשירים מדדו פער של 300 מטר על אותו מסלול.

באופן כללי, ברור שמדובר בקירובים בכל המכשירים, וכל מכשיר מודד בצורה קצת שונה (או בוחר בהחלקה שונה). אבל איך אתה יודע שאין שיפוע 25% באמת אצלך? אם כל המכשירים לא לגמרי מדוייקים, איך אפשר לדעת "מה יש באמת"?
 

ItsikH

Member
השאלה מה אומרות הרגליים
שיפוע נקודתי של 25% אולי יש, אבל שיפוע נקודתי כזה חסר חשיבות לחלוטין אם לפניו ואחריו השיפוע קטן משמעותית - הרגליים לא ירגישו כלל. לעומת זאת, שיפוע 20% על מרחק משמעותי, הרגליים ירגישו היטב [אלו רק מספרים להמחשה]. אפשר להרגיש זאת היטב בעיקולים, לא פעם השיפוע בעיקול בברור חריף מאוד אך קצר מאוד, ובתנועה מהירה עוברים אותו בלי להרגיש כמעט כלל. יש לי אי אילו דיעות בנושא אבל היה מעניין לבחון מול ידע פיזיולוגי מבוסס.
בענין השפעת התוספת בצור הדסה, התוספת לעליה אכן די מזערית, מתאזנת עם התוספת במרחק.
[URL]https://www.doogal.co.uk/RouteElevation.php?url=GPX/48a960b4-be0d-435d-8879-025bdb87c85f.gpx[/URL]
אבל קח מסלול מאתגר באמת ביוני השנה, שווה ביותר ומולץ בחום [כבר פעם שניה והפעם עם גיוון]
[URL]https://www.doogal.co.uk/RouteElevation.php?url=GPX/fc722f59-2c2f-4218-8cbf-f4d719295106.gpx[/URL]
 

ItsikH

Member
שים לב בדוגמא שנתתי מספרד, האתר מזייף בפראות בעליה הראשונה
המון קפיצות קטנות - מקומיות, נקודתיות - מופרעות בשיפוע, שרגליי אומרות שבמציאות סביר לחלוטין, לעומת זאת יש שם קטעים [קצרים אך מספיק משמעותיים לכאוב] בשיפועים אכזריים בהמשך.
 
למעלה