חושבי שבחיפה כולם אבודים

droriko

New member
חושבי שבחיפה כולם אבודים

אז במסגרת העבודה שלי בדן שלחו אותנו ליומיים לחיפה(חמישי וראשון) לעשות ספירות במסוף המטרונית בהדר(אם אפשר לקרוא לזה מסוף) את חיפה לא הכרתי לפני זה, ובכן חברים אני חייב לבשר שבין חיפה העיר לחיפה התדמית אין שום קשר. מרכז חיפה לא רק שהוא לא פחות תוסס ממרכז תל אביב, הוא גם הרבה יותר יפה,וזה משלוש סיבות:1.שימור של הרבה מבנים ישנים שמדהימים ביופים הארכיטקטורי. 2.הכרמל 3. הירידות אל הים סטייל סן פרנסיסקו
 

droriko

New member
ואם ארכיטקטורה,אז בהיפוך של 180 מעלות

בדרכי חזרה לכפר סבא, עצרתי בנתניה עירה של סבי וסבתי ז"ל,לאכול בסנדביץ' הטוניסאי(המומלץ בחום) בהרצל פינת משמר העמק. בהרצל נתקלתי בפיגוע הארכיטקטורי הבא
 

Itzik200

New member
אתם מוזמן לבקר באיזור "המצבה" בבת-ים

הוא מלא במפגעים מהסוג הזה
 

droriko

New member
אני מכיר טוב את האיזור של המצבה

יוצא לי לפעמים לשבת עם חברים מדן בארומה ברוטשילד. ובאמת איך שאני חושב על זה יש מרכז מהסוג הזה ברחוב.
 

jeshu

New member
נכון ולא - קודם כל, בבקשה ערוך את ההשוואה גם בלילה - יש 200 מטר אטרקטיביים באזור רח' מסדה ושם זה נגמר והדר לא סימפטית כלל. מעבר לכך, האזור לא מעיניין במיוחד ובניגוד לסן פרנסיסקו (השוואה ראוייה) מגיעים לנמל ולדגון, לבסיס חילך הים ובטח שלא אל הים. כמו כן, יש עוד כמה אזורים יפים בחיפה - אבל הם מייצגים את המיעוט ולא הרוב - קוביות בטון מכוערות ואפורות (יזרעאליה...) או סתם בניית שנות ה-80 והלאה חסרת ייחוד ומעוף. לא משהו ואפשר למנות עוד בעיות.
 

אבישי ק

New member
מה התדמית של העיר חיפה?

השימור של המבנים זה מה10 שנים האחרונות
האמת שהעיר השתנתה מקצה לקצה

סן פרנסיסקו וחיפה שתיהן ערים היחידות בעולם שהתפתחו לכיוון ההר ולא לכיוון המישור

ולכן הדימיון
 

אבישי ק

New member
לפני 10 שנים העיר הייתה במצב גרוע מאד

השיקום שעבר על העיר הוא מדהים
העיר התחתית שופצה ועדיין בשיפוצים ונחמד ללכת לשם כשיש אירועים וירידים
הוציאו את כל הרוכלים מהכביש הראשי
שיפצו את המבנים, מדרכות, כבישים ותאורה
הקימו את המכללה הפרטית ופארק יפה ליד
שיפצו את הבניין הישן של צים
הקימו את קריית הממשלה
פתחו מרכז לסטארטפים, ומנסים למשוך עסקים מהסביבה לשם.

את הדר שיפצו עכשיו, בעבר
גן העצמאות היה מרכז למסוממים, והרחובות היו נראים כאילו נלקחו מעיר במדינת עולם שלישי
היום האיזור נראה יותר כמו חלק מחיפה, למרות שייקח הרבה זמן לשקם את התדמית של המקום
אני מכיר כאלו שהיו להם דירות בהדר שלא גרו בהם כי המקום היה מסוכן ומטונף וגם לא יכלו למכור את הנכס
היום הם מכרו את הדירות (ירושה של סבתא, דודה, הורים וכו..) פי שלוש מהסכום שיכלו לקבל לפני 5 שנים
רובם מכרו לקבלנים ולא אנשים פרטיים אז אני לא יודע מה התוכניות למקום.

אני חייב לציין שאני תושב הקריות
ועדיין גר בקריות בניגוד לשאר החברים שעברו מזמן למרכז
אנחנו היינו רואים את חיפה מרחוק והיה חבל לנו על העיר.
אני שמח לראות שהיא חזרה לחיים
אני מקווה שהמגמה תמשיך.
 

jeshu

New member
אז היום המצב גרוע ובעבר היה גרוע יותר עם זה אני יכול להסכים.

אבל לטעון שהיה איזה שיפוץ מסיבי בהדר...או בעיר התחתית...זה לא מציאותי.
 

jeshu

New member
כי השיפוץ של הבניינים נורא שיטחי כי לא גרה שם אוכלוסייה שיכולה לקדם את המקום. כי בלילה די מת למרות שיש שם 4 פאבים ושלוש מסעדות., כי התחבורה שם עדיין לא משהו - לא מקשרת לשאר חיפה במהירות סבירה (בטח שלא בערב-לילה), כי אין הרבה עניין במקום, כי המקום לחוף ים ואין בו ים (למרות שיכול להיות אם רק יפתחו את החופים לייד רמב"ם ויספקו תחבורה, כי יש די והותר פינות מתות כולל כאלה שניתן לבנות בהן. גם אם משפצים פה ושם - המקום מוזנח ולא מהווה אטרקציה כמו מרכז ת"א או מרכז ירושלים (לפחות לא למי שלא מחפש מבנים היסטוריים).

עכשיו, אני יכול גם לומר דברים טובים על העיר התחתית - כן שיפצו שם בניינים, כן יש שיפור רב בתחבורה הציבורית, יש בה שתי תחנות רכבת, יש בה מוקד תעסוקה, יש בה מבנים היסטוריים ועוד. יש פוטנציאל רב - הוא לא ממומש - בניגוד למרכז ת"א, השכירות שם נמוכה במונחי חיפה...היצע וביקוש...אין ביקוש רב. הייתי הולך לגור שם כי אני כן חובב שכונות עם היסטוריה ובניינים ישנים, אבל המקום רחוק מהטכניון ואני חייב להיות לייד הטכניון. זה היה חוסך לי המון שכירות והייתי יכול לשכור חדר ענק בדירה גדולה עם תיקרה בגובה 4 מ', אבל על דרך העצמאות - לאוהבי כבישים סואנים וזיהום אוויר. ידידה שלי שוכרת שם, אבל היא למדה צילום בויצו - אז הפשרה נוחה לה.

וכל הביקורת - ברת תקנה. רק צריך להשקיע ולתקן, גם אם לא באופן מושלם. יש פוטנציאל.
 

אבישי ק

New member
צודק בכל מילה, צריך עוד הרבה להשקיע

המקום אמור לשמש מרכז כלכלי ועירוני של חיפה
ובמקום זה העיר התחתית הוזנחה במשך שנים

הפוטנציאל הוא אדיר
הבעיה היא התדמית

לפני שנתיים הייתי במלון לאונרדו בחוף הכרמל
הגיע "תייר" (מישהו מבאר שבע שבא לראות את העיר)
הוא שאל על האטרקציות בעיר, ובקבלה לא ידעו מה לומר לו.
הוא שאל על הכרמלית.
במקום להכווין אותו לתחנת הרכבת ומשם לרכבת מרכז ולא רחוק משם הכרמלית
הם אמרו לו שהם חושבים שיש כניסה במרכז הכרמל
אנשים שגרים באזור לא מכירים את העיר התחתית.
כל העובדים שם הם מחיפה והסביבה.
 

jeshu

New member
אני רק לא חושב ש"הבעיה היא התדמית" ישנן סיבות למה העיר התחתית שקעה - זה תהליך שגורר איתו שינוי תדמית. גם שיחקום שיהיה תהליך ארוך אחר יגרור שינוי תדמית - השאלה היא יותר מה היו הסיבות לשקיעת העיר התחתית.

העברת הפקולטה לארכיטקטורה לקמפוס נו"ש של הטכניון? הזדקנות האוכלוסייה? דיור מוגן (אני לא יודע אם זה קיים בחיפה)? בטח אפשר לחשוב על סיבות נוספות.
 

אבישי ק

New member
הסיבה ידועה, המע"ר עבר מהעיר התחתית להדר

ומהדר למרכז הכרמל
מכיוון שהייתה הזנחה של תשתיות בחיפה והסביבה
העיר החלה לשקוע
עסקים ברחו מהעיר
אוכלוסייה חזקה יצאה מהעיר או עברה לשכונות מרוחקות מהמרכז
ומרכז העיר דעך
הרבה זמן התריעו מפני קריסה של המרכז אבל אף אחד לא רצה או היה מעוניין לשמוע
היום הגענו למצב שבו צריכים להשקיע המון כסף(שיכלו לחסוך) על שיקום.
אני מקווה שזה לא מאוחר מדי.
ד"א אני מבין את רצון העירייה לבנות מרכז חדש סביב מת"מ אבל חבל לי על העיר התחתית
 

maromy

New member
הבעיה של חיפה זה העדר תוכנית אסטרטגית כוללת

כל הבעיות של חיפה נובעות מפיתוח שנעשה בלי מחשבה כוללת. מאותה סיבה גם אין בחיפה
כיכרות עירוניות אמיתיות, כי הפיתוח נעשה בקפיצות ובשכונות מנותקות. אחוזה, נוה שאנן, דרך ההר,
קרית אליעזר, קרית חיים, כל אזור כזה הוקם בנפרד, בלי מחשבה עליו כעיר אלא כשכונת מגורים / פועלים.
ברגע שהבריטים בנו את הנמל ואת הרכבת מול העיר התחתית הם קבעו את גורלה כאזור של מטרדים
שהמגורים בו נחשבים נחותים. ואז הצטרפה תחנת חברת החשמל, בית דגון, בתי מלאכה לרכבת
אזור שלא יודע אם הוא אזור תעשייה, אזור מסחרי, מרכז עירוני.. מנסה לשלב הכל. הפרעות בשנות
ה-30 הצמיחו את המרכזים המסחריים בהדר, והיה כבר אז ברור שיש פה שלושה חלקים עירוניים שלא
מתחברים - אחוזה, הדר, העיר התחתית. מאז למרות שהוסיפו בינוי באופן פרדוקסלי גדל הנתק הזה.
החידוש של העיר התחתית החל בכלל לפני 20 שנה במושבה הטמפלרית. גם שם הוא נתקע אחרי שלב
א', היו גם שלבים ב' ג' שלא בוצעו עד היום שכללו את קרית אליהו. גם שם עשו מחדלים כמו בניין הסיטי
סנטר שהגדילו לו זכויות כי טענו שזה יהיה בית מלון. השקשוקה הזאת אגב בבעלות מי שהיום מנכ"ל העירייה
ששותף בפרויקט - שמואל גנץ וגד זאבי ששלח לעירייה את סביון (מהגרנד קניון). לכן אישרו להם מאז
שימוש חורג חוזר וחוזר וחוזר למשרדים במקום מלון. בשיא השקשוקה אפילו היו שם משרדי העירייה,
באותו שטח שהגדילו לו זכויות ל-9 קומות כדי שיהיה מלון.
לפני שלוש שנים בעוד ראש העיר טוען לנו שיש צורך דחוף במלונות, שוב עלה אישור נוסף של הסיטי סנטר
בשימוש חורג למשרדים. אגב גם ארנונה הם משלמים אזור ב' ולא אזור א' כאילו הם ברחוב צדדי,
כשכל שאר הרחוב משלם אזור א', שוב תולדה של השקשוקה.
ואז בסיטי סנטר אישרו להם דבר הזוי, אם הם יקימו מלון במקום אחר, יאשרו להם שימוש קבוע בסיטי סנטר
למשרדים. עד היום לא הקימו שום מלון אחר. אבל השימוש החורג ממשיך. זאת דוגמה אחת לשחיתות
בועדות המקומיות ולמה שאני טוען שהתכנון פה ללא תוכנית אסטרטגית כי אם הייתה כזו הסיטי סנטר לא
היה קם כ-9 קומות ובטח לא הופך לבניין משרדים כשאישרו הגדלת זכויות למלון.
 

אבישי ק

New member
תושבי הקריות "גילו" את המושבה הגרמנית רק לפני

10 שנים
הסיטי סנטר לא מעניין אף אחד בחיפה. כמו שהמגדלים לא רחוק מרחוב הברזל בת"א לא מעניינים את התל אביבים
התכנון הלקוי וקומבינות בועדות זה בכל עיר בארץ
ההזנחה לא קשורה לתכנון לקוי
הייתה הזנחה של תשתיות בחיפה
חברות עזבו את העיר התחתית בגלל ההזנחה
הייתה תקופה שלא היה ניתן להיכנס לעיר התחתית בגלל פקקים, כבישים עם בורות והצפות בחורף.
היום המצב הרבה יותר טוב
ונכון שהמצב גרוע אבל היה הרבה יותר גרוע.
 

maromy

New member
קו 37 לוקח 50 דקות לעיר התחתית מהכרמל

איך הם מצפים שיגורו שם סטודנטים?
המקום היה פעיל יותר כשהיה שם את החורבה.
בהדר אין לא פאב ולא מועדון אחד ולא קולנוע אחד. העירייה הזאת סגרה את מרתף 10,
וסגרה את הסיטי הול. הדר שוממת, אחרי 6 בערב מפחיד להסתובב שם.

ועוד יותר גרוע במקום לעשות קוים מהירים להדר ולעיר מהקמפוסים
וממרכז הכרמל/חורב אז שוב רוצים לבזבז מאות מליוני שקלים על רכבל מיותר
לצ'ק פוסט המגעיל במקום להעביר אוטובוסים לקמפוסים דרך המנהרות ולחסוך
ככה 10 דקות נסיעה.

כל אוטובוס לעיר התחתית נכנס דרך 4 שכונות ולוקח חצי שעה ומעלה.
תודה רבה, יותר מהר כבר לנסוע לעשות קניות בנשר.
 

maromy

New member
העיר התחתית הייתה במצב גרוע והיום גרוע יותר

לא עשו שום תוכנית אסטרטגית נורמלית. שליש מהחנויות נסגר. המדרכות החדשות בגלל שלקחו
שני נתיבים למטרונית קיצצו אותן בחצי. אתה הולך שם ליד תנועה סואנת. המשאיות שהיו אמורות לנסוע
דרך המנהרות להוריד זיהום ופקקים ממשיכות לנסוע דרך העיר התחתית. חצי מהבניינים שם עם שלטים להשכרה
עליהם. השיפוץ שם ירד לטמיון לגמרה בגלל חוסר חשיבה. כל השטויות שמספרת העירייה וכל הארועים שעשו
שם זה שהביאו אומנים לשעתיים ואחרי זה ריק. בלילה מפחיד להסתובב שם ויש אזורים חשוכים.
לא יודע כמה בניינים משופצים ראית, אבל חצי מהם עומדים ריקים והשיפוץ חיצוני בלבד כדי שיראו כאילו.

המצב בהדר עוד יותר גרוע. לא יודע אם היינו באותו מקום לך לרחוב החלוץ הבניינים מתפוררים החנויות
מיושנות לא שיפצו כלום. המסלול של המטרונית מבריח קונים שעוד באו להדר בגלל שלא מוצאים חנייה ויש
רק 4 קוים מכל אזור הכרמל להדר.. אז גם אין תחבורה ציבורית מהירה ונורמלית וגם קשה להסתובב עם רכב
עם כל השינויים שעשו. מחורב להדר בקו 24 או 37 לוקח 40 דקות. יותר מהר לנסוע כבר לחדרה.
 

maromy

New member
כרגיל אתה עוקב אחרי ומציק בכל פורום

אולי תרגיע פשוט? הרי טיעונים אין לך.
 
למעלה