חזון המע"ר של תל אביב

simo341

New member
חזון המע"ר של תל אביב

1 - בעקבות הפתיחה של גשר יהודית החדש
שהוא עוד צעד בדרך להפיכתם של כל אזורי התעשייה הקטנים ממזרח אל כביש איילון ואל השטח של שכונת יד-אליהו לאזור העסקים החדש של העיר שזהו: צעד מבורך מאוד לפחות מבחינתי האישית, וגם לפיתוח של כל האזור המוזנח הזה. הנה כמה דוגמאות של טימטום בתכנון הגשר אם יורשה לי בבקשה: קודם כל בימקום האבנים הטיפשיות האלה יכלו לעשות " קירוי " בשביל " גשם/חמסין ", ודבר נוסף - יכלו לחבר את הגשר הזה אל הרמזור בצומת רחוב יגאל אלון-הסוללים שנמצא 20 מטר דרומה משם.
2 - " שדרות ההשכלה " במזרח העיר שהם זוכות לפיתוח נרחב בצידם המערבי וברוך השם !!! סוף סוף דואגים לפנות את כל המבנים התעשייתיים שהם חסמו את סלילת הכביש ופיתוח האזור כולו. אז אם העירייה תחשוב עוד קצת מחוץ לקופסא - אם יפנו את בית הספר " ניב " למקום אחר אז אפשר יהיה גם לחבר אותה אל " רחוב יצחק שדה " שזה רחוב ראשי.
אם ירחיבו את כל האזור הזה של השכונות הדרומיות עד יפו ואת כל אזור הצפון הישן עד נחל הירקון בצפון זה יהיה עוד יותר טוב לפי דעתי. רק חבל שלא דאגו לעשות את אותו הדבר בשכונת צמרות ושכונת בבלי שהם ממש נושקות אל כביש איילון ונראות מנותקות לגמרי מכל מה שמצוי סביבם.
3 - ישנם כמה " רחובות ראשיים " בעיקר בדרום העיר שהם משוועים כבר שנים לפיתוח עם מאגר אדיר של שטחים ריקים ועם פוטנציאל לשיקום השכונות הדרומיות - אני מתכוון אל רחובות כמו: " דרך בן-צבי, רחוב קיבוץ גלויות, דרך בר-לב, דרך הההגנה, דרך הטייסים ". יכלו גם להוסיף קומה מסחרית לאורך 2 הטיילות שנמצאות ב-2 צדדיו של נחל הירקון. האחת ברחוב אוסישקין בחלקו הדרומי והשנייה בשדרות רוקח בחלקו הצפוני.
 

ש מים

New member
תוכל אולי להוסיף תשריטים או צילומים?

עבור מי שלא מכיר את האזור ולא ראה את הגשר.

תודה
 

simo341

New member
10 שנים חיכו לגשר ועוד שנה של בנייה

בסין הכל היה מסתיים תוך 10 חודשים ו-חלאס.
 

ש מים

New member
גם בעיני העיצוב "לא משהו"

אבל אני מניח שזה גם עניין של "טעם נרכש"

באשר למיקום: הקישור שלך לא מראה את המיקום במרחב, אז קשה להתייחס.
חוץ מזה תודה על הקישור.
 

simo341

New member
הרעיון המקורי היה לחבר את שדרות יהודית אל שדרות ההשכלה

כל האזור שנמצא מערבית אל שדרות ההשכלה
עובר עכשיו תוכניות " בינוי-פינוי" מאזור תעשיה ישן
אל אזור של מגורים ושל היי-טק.
יפה

וזה כולל גם פינוי של מבני תעשייה ישנים
לצורך הנגשה וסלילת כבישים חדשים באזור.
לפי דעתי -
אם כבר " לחבר " אז בימקום לסיים את הגשר ככה סתם באמצע הרחוב
היו באמת יכולים להמשיך אותו עוד 20 מטר מעל רחוב יגאל אלון
היישר אל הרחוב הקטן הזה שקרוי: שלמה קפלן ( המנצח )
שמוביל אל השדרה.

דבר נוסף -
בסוף השדרה ישנו בית ספר אזורי עבור חירשים
ש-אם יפנו אותו אל מיקום אחר באזור ( ולא חסרים שטחים בדרום העיר )
אז אפשר יהיה להרוס את המבנה הזה ולחבר ישירות את
שדרות ההשכלה אל רחוב יצחק שדה
 

fifo39

New member
הרעיון לחבר את יפו אל המע"ר

כיום כל מרכזי העסקים בתל-אביב נראים כמו גבינה עם חורים. דווקא יש המון פוטנציאל להקים בנייני משרדים באזור הצפון הישן שנמצא דרומית אל הירקון. כיום המחשבה היא להרחיב את המע"ר מזרחה ודרומה אל יפו.
 
למעלה