חזרנו

רֶשֶף

New member
וכך יצאנו...

שבע בבוקר. תחנת דלק בדימונה. השמיים אפורים מאד וענן נמוך יושב עלינו. קור מקפיא. רוח חותכת כמו סכין. מטורפים... מטורפים... "תיכף... כמה דקות דיווש ואנחנו מתחממים..."
 

alonaski

New member
זה שדן חושף את כל השיניים שלו זה

בגלל שקר לו?... או בגלל שעבר לו בדיוק סנדביץ' מדושן מול העיניים והוא עומד לטרוף אותו?!?!!?
חחחחח....
 

רֶשֶף

New member
וזו "הקומבינה" שסחבה אותי בעליות

וגם בירידות. וגם במישור. צמיגי 26x1 מקסיס קבלר. כידון מקוצר ב-6 ס"מ. שני מתקנים לבקבוקים עם איזוסטאר. פנימית רזרבית. קומץ חטיפי אנרגיה גמדיים. גליל לדר
(מצויין לתיקון נקבים בצמיג וכ"פצצת" אנרגיה) סט כלים מניאטורי. מצלמה מיניאטורית אחד רוכב שבילים שהתפתה לטעום 110 ק"מ של כביש עם 1000 מטר מצטבר של עליות. שלווה תהומית. מפציץ חמקן. 70 קמ"ש בירידות. גילוח השערות בזרוע שמאל על חשבון "הנהג הישראלי הממוצע". משהו אחר לגמרי.
 

רֶשֶף

New member
וקומץ פנורמות - תחתית המכתש הגדול

נראית ערפילית, צוננת ומבשרת רעות.
 
הפנורמות שלך... ../images/Emo140.gif

... טובות מאד. וזאת - יוצאת מן הכלל. יש בה הכל, ולדוגמה - מסתורין (עננים, והדמות הקטנה על הכביש), קומפוזיציה (הכביש המוביל לתכלת, ואפסיותו אל מול המדבר), ותחושת עומק (הכביש שניצב למישור הפנורמה). ברשותך, הורדתי אותה, אני יושב ומביט בה ואינני שבע. סליחה על הרגשנות. אגב, באיזה תוכנה אתה משתמש כדי לחבר את הפנורמה (קשה ביותר למצוא את "מישורי התפר")?
 

רֶשֶף

New member
תודה ../images/Emo9.gif

התוכנה היא PanoramaFactory. בחרתי בה אחרי שבדקתי איזה 3-4 תוכנות משום שהיא נראתה לי הכי ידידותית ופשוטה לשימוש - רק הזן את נתוני המצלמה שלך (יש רשימה שאפשר לבחור ממנה) ואיזו סוג של פנורמה אתה רוצה לקבל ו... קדימה. היא עושה את כל העבודה. ובלי להתרברב, נוכחתי שמידת ההצלחה של התוצאה תלויה מאד בצילום "נכון". "נכון" לא במובן שאני כזה צלם דגול, אלא שיש כמה עקרונות שאם אתה מהקפיד עליהם זה עושה לתוכנה את החיים יותר קלים (והתוצאה יותר מוצלחת): 1. סדרת התמונות צריכה להיות מצולמת משמאל לימין (למרות שאפשר להפוך את הסדר בתוך התוכנה). 2. סדרת התמונות צריכה להיות באותו גודל ובאותה רזולוציה. 3. סדרת התמונות צריכה להיות באותו מישור (להסיט את המצלמה באופן מאוזן ואופקי לחלוטין. כאילו שאתה חצובה). 4. התמונות צריכות לחפוף זו לזו בלפחות 20% (אני בד"כ נותן בין 25%-30%. גם זה עוזר לתוכנה לחבר טוב יותר את התמונות). 5. להשתדל שהתמונות יהיו באותו מצב תאורה (לא תמיד קל ליישם ולפעמים אפשר לתקן קצת באמצעות תוכנה גרפית. מצב כמו במכתש - שאין שמש שיוצרת הבהקים - היה אידיאלי ולכן הפנורמה יצאה מוצלחת). 6. להשתדל שהתמונות לא יכילו "עצמים נעים" בשטחי החפיפה. זה "מבלבל" את התוכנה וגורם לכל מיני תופעות ספיריטואליסטיות מהתחום של "איזור הדימדומים"
זהו כמדומני. בהצלחה.
 

רֶשֶף

New member
הטיפוס הגדול...

גדי ואחיו התאום דגי מתכוננים לטיפוס התלול בסרפנטינות היוצאות מהמכתש הגדול. ודן (קטן), שעושה כל עליה פעמיים, לא פיספס את ההזדמנות, עלה ראשון, חלף על פני בירידה עד למטה וטיפס פעם שניה. נו שויין.
 

רֶשֶף

New member
חברים, היה לי לעונג

נהניתי מהעליות העבות במכתש ומאלו האינסופיות מצומת הנגב לירוחם. נהניתי מהירידות המהירות משפת המכתש לירוחם. נהניתי מהשיחות המרתקות על השוליים הרחבים. נהניתי מהגלישה החרישית, מהמהירות, מהשקט ושלווה (בכבישים השוממים). נהניתי משני העולמות - אופניים קלים מספיק לפעילות כביש, תנוחת רכיבה ידידותית לגב הדפוק שלי, צמיגים דקים וחלקים, פלטה קטנה "למטפס המתמיד"... קומבינה חביבה למדי. למודאגים - אפשר להירגע. אני לא הופך לכבישון. רחוק מזה. BMW אחד, שכמעט שורט אותך עם הראי ב-160 קמ"ש מחזיר "מהר מאד" את עניינים לפרופורציות. תודה לגדי שהגה, רקח, תמך ושיעשע במהלך הרכיבה. תודה לדן ש"שיחק" איתי בדרפטינג וב"רכיבת פֵּלֵס" על הקו הצהוב (רק שלומר לי "יאללה! תצמד אלי" ב-40 קמ"ש בעליה, זה לא בדיוק משהו שאני ערוך להתמודד איתו, בשלב זה
) כל הכבוד לעידן, שנתן לעליות בראש למרות רישעותן.
 
למודאגים - אפשר להירגע.../images/Emo26.gif

אני לא הופך לכבישון ???
זה אולי נכון - אבל כבר יש לנו אחד מזלג קידמי למכירה , לא?
וגם את החיוך שלו אחרי שירד מהאופניים עם עוד 110 ק"מ על הספידומטר - ראיתם ?
לא כבישון , אבל גם וגם - זה טוב ובריא (ללא BMW כמובן) וממש כיף על הכבישים שם בדרום. אז מי שרוצה להתנסות גם - בקרוב סיבוב שני.
וכבר נתחיל לעבוד על הרעיון של דן - שילוב מידברי - אופני כביש - מנוחה קצרה ויאללה על אופני השטח.
בקרוב הפרטים.
 

רֶשֶף

New member
אה, וואלה? יענו "כבישטיחון"?

אגב, יש תחרויות כאלו באיזה מקום בעולם? כאילו, רכיבת כביש ואז החלפת אופניים וירידה לשטח?
 
למעלה