חזרתי אליכם עם שטות נוספת

חזרתי אליכם עם שטות נוספת

אני רוצה להמציא כנפיים אנושיות. אני לא מבין איך עד עכשיו לא בנו דבר שכזה,מה המגבלות שיש בבניית כנפיים לאנשים? או קיי,אני מבין שהשטח שלהם אמור להיות יחסית גדול על מנת להרים אדם לאוויר,אבל אני לא מבין למה מנוע רציני(שכמובן גם ישקול לא מעט) וכנפיים מתחוכמות בגודל של מטר וחצי מרובע לא יפתרו את העניין? תחשוב איזה מגניב,בהנחה שיש כאלה כנפיים ,אפשר לרדת למגרש החנייה,לבדוק שאין אף אחד לידך,ולהתחיל לעופף למכולת. אגב למניעת סיבוכים אפשר אולי להגביל את ההתרוממות לגובה של מטר וכו'. בקיצור,אני מעוניין לדעת מה המיגבלות ליצירת כנפיים אנושיות,והאם אין דרך להימנע מכך שכנפיים כאלה בסוף יגיעו למימדים של דאון? ואם נשארו עצבים אז גם למה אי אפשר עדיין לתכנן מכונית חשמלית שתיתן ביצועים נורמלים,איך עדיין לא מצאו גדולי המוחות פתרון לשתי הסוגיות תודה!
 

amitmis

New member
מה דעתך על לא לחזור...?

תגיד - בן כמה אתה? אני שואל ברצינות...
 

אחמס1

New member
זה לא אותו אחד שטען שהוא מדען מדופלם שהצליח

לבנות פרפטואום מובילה. והתגלה בסוף כבן 17. אביעד בחור רציני. אבל sorry, אני לא מבין בדברים האלה. נדמה לי שטל ר. מבין באווירונאוטיקה, אולי הוא יידע. אם אני לא טועה הבעיה בכנפיים אנושיות זה באמת שהגודל שלהן יהיה צריך להיות בסדר גודל של דאון, וגם ככה תוכל רק לדאות כי צריך שרירים מאוד מאוד חזקים בשביל "לנפנף" (באמת רואים שככל שהציפור יותר גדולה היא פחות מנפנפת בכנפיים ויותר דואה, אבל אני לא בטוח בקשר לזה). שמעתי פעם שאם הלחץ האטמוספירי היה טיפה יותר גדול והכבידה קצת יותר חלשה, אז זה היה הרבה יותר feasible.
 
תודה אחמס

חשבתי שאת עבודת ה"נפנוף" יעשה מנוע,אבל עם כנפיים כל כך גדולות שנדרשות במקרה הזה זה כנראה לא רלבנטי
 

SpyKid

New member
לגבי בעיית הניפנוף,

אי אפשר לבנות כנפיים שמופעלות ע"י מנוע שיניע אותן?
 

אחמס1

New member
לקשור אותו למערכת הכנפיים הזו ../images/Emo6.gif

באופן עקרוני אני מניח שניתן להנדס מנוע שינפנף בכנפיים כמו ציפור, אבל כנראה זה טכנית לא קל לביצוע / לא יעיל, והרבה יותר משתלם להשתמש במנועים דמויי וינטלטור.
 

avinamal

New member
העניין במנוע

שהיחס בין משקלו להספק שניתן להפיק ממנו גרוע מאד (ביחס לציפור כמובן! ביחס ללויתן מת זה יחס טוב). הבעייה העיקרית היא משקל ה"דלק", לא משנה באיזו צורה הוא מגיע. צריך לשים לב, שגם ציפורים גדולות (שהן עשירית במשקל מאיתנו) מתקשות בהמראה - ומעדיפות ברובן להמריא תוך כדי ריצה. המראה בניפנוף בלבד (כמו שפירית למשל) היא אקט מורכב ולא יעיל.
 

amitmis

New member
בחור רציני הוא לא נראה לי...

שאלות דביליות. רעיונות דביליים. מתאים לילד קטן, ולכן שאלתי.
 

kaplanal

New member
רמה של הפורום

הפורום בזה הולך ומידרדר,אתם לא חושבים כך?
 

אחמס1

New member
לא לריב. חוץ מזה שה-thread הזה בכלל לא קשור

לשרשור. אם יש לכם הצעות לחידושים וריגושים, פתחו שירשור
וספרו.
 

avinamal

New member
אגב הערכת הגודל שלך אינה נכונה

אחד וחצי מטר רבוע - זה קרוב מאד לשטח הכנפיים הכולל של האלבטרוס (משהו כמו 3.4 מטר על חצי מטר). האלבטרוס שוקל בערך 7 ק"ג ומותאם לטיסה קצת יותר מאיתנו. וגם הוא מתקשה מעט להתרומם מהקרקע, ומשתדל להמריא מצוקים או מהים (אם תרצה טל ר. יסביר לך מדוע קל לו יותר להמריא מהים). כך שבהערכה ששטח הכנף יחסי למשקל (נדמה לי שזה לא נכון), צריך כנף גדולה פי 10 ממה שהצעת.
 
שאלה לגיטימית

קודם כל, באופן כללי ובלי קשר אם אתה ציפור או מסוק, תצטרך הרבה מאוד הספק כדי להרים משקל של נניח מאה ק"ג עם כנף, או רוטור, או ווטאבר, שהגודל האופייני שלו הוא מטר וחצי מרובע. אלא אם כן בא לך לעוף עם מנוע סילון בת**... אגב, היתה ממש לא מזמן תצוגת תכלית של איזה צרפתי שקפץ ממטוס עם "חליפת דאיה" ממונעת במנוע סילון. אבל מדובר בכנף קבועה בלבד. אאל"ט יש סרטון שמסתובב ביוטיוב. לגבי תעופה "ציפורית" עם שרירים אנושיים... תצטרך עצם חזה של בערך שני מטר כדי שזה יצליח. הנושא של תעופת ציפורים, יחד עם שחיית דגים ותעופת חרקים, דווקא מעורר כיום עניין רב מאוד ונמצא די בחזית המחקר באוירודינמיקה. מבחינה תיאורטית העסק די סגור, הבעיה היא בעיה מעשית. ציפורים, דגים וחרקים מבצעים עם הכנפיים\סנפירים שלהם תנועות מורכבות ביותר שקשה מאוד לחקות באמצעים מכניים. הנצילויות שבע"ח מגיעים אליהן שואפות למאה אחוז - אנחנו עדיין בשלב של השגת חלק קטן מכך באמצעים מכניים. סה"כ אורניתופטרים (מנפנפים מעשי ידי אדם) קטנים מוצלחים קיימים כבר עשרות שנים -ברמה של טיסנים, נהוגי רדיו או חופשיים. האורניתופטר המאויש הראשון הצליח להמריא בכוחות עצמו ממש לפני שנה - וטס טיסה קצרה של כעשר שניות, בסגנון האחים רייט...
 

avinamal

New member
מעניין

בדיוק ראיתי באתר גאדג'טים שפירית על שלט רחוק. התאפקתי מאד לא להזמין אותה... נדמה לי שיש עוד בעייה שלא דיברנו עליה - החומרים. כאשר מגדילים את המבנה של שפירית לדוגמה (המעופף האולטימטיבי לטעמי
), פועלים על הכנף כוחות חזקים יותר, בעיקר מומנט על החיבור לגוף. האם אנחנו מתקרבים לבניית משהו שמשלב קלות וחוזק כמו כנפי חרקים? האם אפשר לתרגם את ההצלחה הזו לסדר גודל של אדם?
 
עזוב ת'שפירית - זה חרטא

הבאתי לך שני לינקים מעניינים. פרוייקט האורניתופטר האנושי: http://ornithopter.ca/index_e.html ועוד אתר נחמד: http://www.ornithopter.org אני אגב לא מחזיק יותר מדי מהשפיריות
. מנגנון התעופה של חרקים קצת שונה משל ציפורים. למעשה הם לא ממש עפים - בסקלה הקטנה שבה הם חיים, צמיגות האויר מאוד דומיננטית. למעשה הם יותר מערבלים את האויר, ואז נאחזים בו כדי לטפס מעלה. בקנה מידה גדול זה פשוט לא יעבוד. אני חושב שהבעיה הגדולה באמת היא לא נושא החוזק של המבנה ביחס למשקל, אלא היכולת לחקות באופן מכני את התנועה הסופר מורכבת שנדרשת וקריטית כדי להשיג עילוי ודחף בנצילות סבירה. יש היום ניסיונות לפיתוח כל "מיני שרירים מלאכותיים", בד"כ על בסיס מתכות זיכרון ויש עוד כל מיני פטנטים. יש כבר מודלים שעובדים במנהרות מים ובריכות גרירה. אבל מדובר עדיין בסדרי גודל פחות מהכוחות שיהיה צריך לייצר כדי להחזיק באויר.
 

avinamal

New member
תודה על הקישורים.

אני מסכים איתך שזו לא הבעיה המרכזית. פשוט מעניין אותי היכן עומדים החומרים המרוכבים שבונים מהם מל"טים מול כנפיים "של הטבע" במונחי חוזק משקלי. חשבתי שאולי במקרה אתה יודע
.
 
למעלה