חזרתי וצריכה עזרה

רוזה 28

New member
חזרתי וצריכה עזרה

היי כולם,

חזרתי לפורום, אחרי שהמון זמן לא הייתי, האמת, לא מצאתי , משהו היה מוזר...
אבל העיקר שמצאתי, כי זה המקום היחיד שאפשר ללמוד, לשאול ולהחכים....
אני 8 וחצי חודשים אחרי השרוול, עם ירידה של 35 ק"ג, האמת, אני מיואשת...
מה יהיה? השנה הולכת להיגמר... ויש לי לפחות עוד 15 לרדת...
קשה קשה קשה....
מה עושים? אני יכולה לאכול יותר, באלי מתוק, קשה לי לשמור על הכללים,
אני ממש בלחץ, צריכה עזרה, לא מוכנה להישאר שמנה... זה כבר ניתוח שני, טבעת ואח"כ שרוול, מה? אני אצטרך גם מעקף?????

אנא, עוצו עיצה...
תודה לכולם!!!

איזה נס שיש איפה לשפוך את הלב, במקום שאנשים מבינים על מה אני מדברת....
 

מרים 882

New member
לא שמנה מקסימום שמנמנה


אני 3 שנים אחרי ירדתי 43 ק'ג ולא הצלחתי יותר!
אני מאושרת!
 

רוזה 28

New member
לא שמנה מקסימום שמנמנה

אני לא שמנמנה, זה העניין אני שמנה! התחלתי עם BMI 45 , ועכשיו 35....
נו.?!.....
 

מרים 882

New member
אבל אבל

35 ק'ג שירדו זה לא צחוק
אולי את צריכה להתחיל להקפיד יותר על מה שניכנס לפה
ולהגביר פעילות גופנית.
אל יאוש!
 

אופירA

New member
מנהל
עזרה אפשר לתת עם נתונים נכונים

משהו לא נכון בנתונים שלך. (אני לא מכירה אותך מהודעות קודמות).

או שהגובה שלך הוא 1.87, ושקלת 157 קילו, BMI45, ואחרי ירידה של 35 את שוקלת 122 עם BMI35.
אבל אז עודף המשקל שלך אינו 15 קילו אלא 30 קילו לפי הטבלאות.

או שהגובה שלך נמוך יותר ושקלת פחות, אבל גם ה-BMI שלך כעת, אחרי ירידה של 35 קילו, הרבה יותר נמוך מ-BMI35, ולכן את כבר לא כל כך שמנה, מכסימום שמנמנה, ולא חייבת להוריד את כל ה-15 ולהגיע להיות רזה.
ואז מה הבעיה? השנה לא הולכת להיגמר בכלל, כי שנה זה 12 חודשים ואת עברת 8 חודשים ונשארו 4 חודשים שזה חצי ממה שעברת, כאשר העודף שלך הרבה פחות מחצי ממה שירדת. אז למה את חושבת שאחרי 8 חודשים המשקל יפסיק לרדת? אולי לא בקצב של ההתחלה, אבל בהחלט יש צפי לירידה משמעותית מתוך עודף של 15.

חוץ מזה, מה זה החוק הזה של "שנה וסטופ"? מישהו תכנת את השרוול באופן שכעבור 12 חודשים השעון שלו עוצר, והוא מפסיק לאפשר לגוף לרדת במשקל?...
ירדת כבר 70% מעודף המשקל, מי קבע שאת 30 האחוזים הנותרים חייבים לרדת עד סוף השנה הראשונה, כי אח"כ כבר אין סיכוי? מה פתאום? מלא אנשים ירדו בשרוול במשך שנה וחצי, שנתיים. ברור שלא באותו קצב, אבל גם זה ממש לא אותו עודף משקל!

למה אני מתערבת, אם בכלל אין לי שרוול אלא טבעת?
כי אני מזהה שהבעיה שלך לא קשורה לשרוול או לטבעת או למעקף, אלא להתייחסות לא פרופורציונלית למציאות. גם הנתונים שנתת שגויים, כלומר יש משהו שלא מדדת נכון, ואז את מתייאשת בקלות. וגם ההרגשה שלך ממש לא נכונה, כי אחרי ירידה של 70% מעודף משקל של 50 קילו, אני בטוחה שאת נושמת לרווחה מאוד מאוד מאוד, וחייבת להיות כנה, שאת כבר לא שמנה אלא שמנמנה. אולי את תופסת את עצמך שמנה בגלל שאת רוצה להיות רזה מאוד מאוד, ומשהו בנפש אומר לך שאם לא תהיי רזה רזה רזה אז שום דבר לא שווה...
לא שווה לך מינוס 35 רק בגלל שלא תהיי רזה רזה רזה? תהיי מיואשת ותישברי? את מבינה שזו הגישה שהביאה אותך ועלולה גם להחזיר אותך להשמנת יתר רצינית?

כולנו יודעים ששרוול לא עושה את העבודה מעצמו, ואנחנו יכולים לשבת רגל על רגל.
את יכולה לאכול יותר? מצוין. תאכלי יותר ירקות, קטניות, חלבון איכותי, פחמימות מלאות בלבד. תסלקי מהאוכל קמח לבן וסוכר לבן.
בא לך מתוק? יופי. תאכלי מתוק ללא סוכר ועם מעט שומן. אם את לא רגילה ולא טעים לך, תתחילי לאט לאט, ותראי שעם הזמן תתרגלי ויהיה לך טעים.
מעדן דיאט 60 קלוריות ללא סוכר. ארטיק דיאט 25-30 קלוריות ללא סוכר, עוגות מקמח מלא או חצי מלא עם סוכרזית במקום סוכר, עוגת גבינה ללא שמן וללא סוכר, עם סוכרזית.
שתייה ממותקת בתרכיז דיאט של עד 6 קלוריות ל-100 גר', או משקאות דיאט מדוללים במים, באופן שבמקום 20 קל' ל-100 גר' יהיו שם רק 6. לא לשתות מים בטעמים - כי זה לא מעט קלוריות וסוכר. הסוכר ודומיו (גם דבש, הכל, תראי בכתבה שהביא דניאל, בעמוד הקודם) הוא אויב חילוף החומרים גם בלי קשר לקלוריות.
פעמיים בשבוע תאכלי משהו מתוק שאת אוהבת, גם אם הוא עם סוכר וקמח לבן, בכמות קטנה. או פעם בשבוע בכמות יותר גדולה.
פעילות גופנית חייבת להיות הרגל. אני אוהבת את המשפט ששמעתי פה, של "להתחיל לסדר את החיים לפי הפעילות הגופנית, ולא את הפעילות הגופנית לפי החיים".

ובמקום מעקף - כדאי לך להיות במעקב קבוע, בקבוצת תמיכה, אפילו קבוצת התמיכה הווירטואלית של הפורום. זה מחזיק ותומך ונותן הרבה עצות ומונע נפילות ממושכות.
 

רוזה 28

New member
אופירה

היי אופירה, אני שוקלת היום 101 וגובהי הוא 1.72 הbmi הוא 34.5 זאת אומרת שמנה, עוד 15 ק״ג זה נורמלי לגמרי ולא מדי רזה.
 

אופירA

New member
מנהל
לפי הנתונים האלה, היה לך BMI46, ועכשיו 34.

את רוצה לרדת 50 ק"ג סה"כ, וכמו שכתבתי, אני לא רואה את הבעיה אחרי 8 חודשים, כשעוד שליש שנה לפנייך, ויש עוד שנים אחרי השנה הראשונה.

האם הירידה נעצרה בזמן האחרון? אם לא - אז מה זה משנה שיכולת האכילה גדלה? זה משנה רק ש-15 הק"ג יירדו בקצב יותר איטי. אז מה בוער אחרי כל כך הרבה ירידה במשקל?

להתייאש קל מאוד. אבל זו לא הדרך להצלחה בהתמודדות עם נטייה להשמנה מורבידית.
הדרך להצלחה היא התמדה עקשנית, השתדלות בכל מה שאת יכולה, ולא לכעוס על מה שאת לא יכולה. גם אם את לא מסוגלת היום לוותר על מתוק או לשמור על הכללים, יש סבירות שתוכלי לשמור על הירידה, ושבעוד כמה שנים יהיה לך הכוח לעמוד בכללים ואז תתרחש עוד ירידה.
וגם עליות וירידות בתהליך זה נורמלי בשנים הבאות. תני אמון בכוחות שלך, גם אם עדיין זה לא בא מספיק לידי ביטוי.
גם אני ממתינה לכוחות שלי בסבלנות ובטוחה שהם יגיעו. מתמודדת עם נפילות, ותמיד קמה ובודקת איך אפשר למנוע אותן בהמשך, ואיך אפשר להחזיר את המצב לקדמותו כעת.
 

חנה101010

New member
אל תיבהלי

הי רוזה,
אני 10 וחצי חודשים אחרי הניתוח. התחלתי עם BMI 45.4. ירדתי 41.6 ק"ג ועכשיו אני עומדת על BMI 30.3. לפי מדד ה- BMI התקין, יש לי גם עוד 14.5 ק"ג לרדת. לא בטוחה שאני מעוניינת לרדת את כולם.
אני לא רואה סיבה להילחץ. כן, גם אני נעצרתי לתקופה ארוכה מאוד. אבל בשבוע האחרון הירידה התחדשה. החשק למתוק חזר גם אצלי. אבל אני מגבילה אותו לזמנים מסויימים. לא כל היום מתוק, לא כל הזמן מתוק. מקפידה מאוד על ארוחות מסודרות, כולל ארוחות ביניים, כל 3-4 שעות. מכיוון שרוב היום אני שבעה, בגלל הארוחות המסודרות, החשק הזה לא מציק לי כל הזמן ומאפשר לי להשאיר אותו בשליטה. מקפידה (פחות או יותר) על ספורט. לא פחות מפעמיים בשבוע, בשאיפה לשלוש-ארבע.
אני מאמינה שהשנה היא לא סוף פסוק.ליבי הוכיחה לנו שזה באמת כך. אבל מה שכן, לאחר שנה את אמורה לקצור את פירות המאמץ שהשקעת כל השנה. המאמץ ליצור הרגלים. הרגלים זה לא אומר להשתגע ולהפוך את סדר היום שלך על פניו. הרגלים זה אומר לשלב בתוך סדר היום שלך את הדברים שיעזרו לך להמשיך ולרדת, או לפחות לשמור על ההישג המרשים שהשגת עד עכשיו.
אם בכל זאת, כל זה לא עוזר להמשיך במסלול של הירידה, תוסיפי ספורט כלשהו שאת אוהבת או מתחברת אליו, תבדקי אם הרכב הארוחות שלך עונה לכללים: הרבה חלבון, אח"כ ירקות, ומעט פחמימות.
אם את רוצה משהו קצת יותר מעמיק, תוכלי לפרט כאן את התזונה שלך במשך היום ואם כן/לא ספורט ואפשר יהיה לתת רעיונות יותר ספציפיים.
בהצלחה. ושוב, לא להתייאש כל כך מהר.
בהצלחה!
 
אולי תנסי לנהל רישום ארוחות - לי זה ממש עוזר

ומכניס אותי למחוייבות ....
אישית מבצעת זאת במסגרת פורום אחר שאני משתתפת בו (לא קשור לבריאטריה) וזה נותן לי
מסגרת וכאמור מחוייבות.
ספורט הוא חובה ....מצאי לך את הנישה שלך שתאהבי ותהני בה - אני מתאמנת בסטודיו Curves שלש פעמים בשבוע ונהנית מכל רגע (+ הליכה בשבת)

אני 6.5 חודשים אחרי, ירדתי 33ק"ג וחוששת מאוד מההמשך.
 

ליבי3617

New member
אני שמחה שבסוף מצאת אותנו


רוזה יקירתי,

קודם כל כמו שאמרנו הרבה, שנה זה לא סוף פסוק.
גם אני לא הצלחתי לרדת 100% בשנה והתחלתי ב BMI שלך... פשוט באיזשהו שלב לא התאמצתי מספיק.

אפשר מתוק. מתוק בריא... פתית עם ריבה, תה ממותק.
אפשר גם עוגיה או שוקולד מדי פעם, זה לא אסור.
יחד עם זה חייבים הרבה ספורט כדי לשמור על ההישגים. אישית תפסתי את עצמי גם לאחרונה ואני מחוייבת לאימון יומי, גם אם אני יוצאת.
אז יהיה אימון קצר אבל יהיה.

דיברנו על "לנשנש" ספורט. תשימי את זה בראש סדר העדיפויות ביום. תעלי יותר במדרגות, תהיי יותר פעילה.
תקדישי חצי שעה עד שעה לאימון יומי.
אפשר לארגן לעצמך ארוחות מראש כך שלא תיפלי למכשולים עקב חוסר בארגון.

מקווה שחלק מהדברים יעזור לך
 
למעלה