חזרתי.. (משהו לא מובן לי )

shiri 80

New member
חזרתי.. (משהו לא מובן לי )

אמרנו שהספרינטרים ומטפסי ההרים זוכים לחולצה ירוקה /מנוקדת בהתאמה אבל לא ברור לי איך זה נקבע . אם מסומן קו התחלת הספרינט ויש נניח 2 דבוקות האם יכול מישהו בדבוקה השניה לזכות בספרינט או שלספרינט "זכאים" רק הראשונים שמגיעים לקו הספרינט ? כי אם כן זה שוב מחזיר אותי לשאלה למה הספרינטרים לא רצים אחר החולצה הצהובה ? ואם אני כבר כאן אז האם היה מקרה בו מישהו זכה בכמה חולצות במקביל ? (לאורך זמן לא חד פעמים כמו אתמול ) נניח מישהו שזכה ללבוש את הירוקה והצהובה בסוף הטור ?או שכל המטרה שבקבוצה שלך אתה מחזיק ספרינטרים היא כדי שאתה תוכל להלביש את הצהובה?
 

aFish

New member
אשכרה...

גם אשתי אמרה משהו אבל בכלל הייתי מרוכז בשידור. לא שמתי לב. גדולה את שירי...
 

eliavt

New member
שירי היקרה

מקווה שהכל יהיה ברור עכשיו.... רק שלושת הרוכבים הראשונים מקבלים את הניקוד והבונוס על המאוץ/פיסגה. כלומר אין מצב שרוכב מהדבוקה השניה יקבל ניקוד אלא אם בקבוצת הבריחה היו רק שני רוכבים והרוכב מהדבוקה מנסה לקבל את ניקוד הבונוס עבור המקום השלישי. לגבי חולצות במקביל - החולצה הנחשבת ביותר היא החולצה הצהובה ולכן כאשר רוכב מחזיק בשתי חולצות - הוא לובש את "הנחשבת" שבהן (ואל תשאלי אותי מה יותר נחשב המנוקדת או הירוקה כי אני פשוט לא יודע.) בהיסטוריה של הטור היו מספר פעמיים בהם רוכבים זכו בכל שלושת החולצות (אבל בשביל זה יאיר יצטרך לעשות עוד חידון
) לגבי השאלה - "למה הספרינטרים לא רצים אחר החולצה הצהובה ?" - אז זה לא שהם לא רצים אלא פשוט בעוד שבועיים כשנגיע לקטעים של ההרים תראי את כל הספרינטרים שופכים מנוע ורק מתאמצים לסיים את הקטע בזמן שמותר (עדיין חרוטה לי התמונה בראש של פטאקי בשנה שעברה יורד מהאופניים בתחילת העליה ונכנס לרכב של הקבוצה ומסיים את הטור) ולכן ספריטנטר יכול להפסיד דקות רבות בהרים ולכן אין לו שום סיכוי במאבק על החולצה הצהובה. מקווה שעזרתי. אליאב
 
שירי ברגע שייגמר השידור...

יהיו לך תשובות לכל שאלה ששאלת ותרצי לשאול בהמשך.
 

eliavt

New member
צודק טעות שלי (אני חושב שזה לחמישה

או שישה ראשונים) אליאב (איזה כיף להיות תקוע בעבודה כשיש נג"ש קבוצתי
)
 
ניקוד בטיפוס ליותר משלושה רוכבים

בדרך כלל כאשר הסיום הוא בפיסגה, אם אני לא טועה. בפסגות מקטגוריה 1 מי שמסיים ראשון מקבל 20 נק', והשנה, עפ"י החוקים החדשים, אם סיום הקטע יהיה בעלייה בקטגוריה 1, יוכפל מספר הנקודות לששת המסיימים ראשונים
 

yaelh8

New member
אם כבר שואלים שאלות

אני לא רוצה לפתוח עוד אשכול אז אני מנצלת את האשכול של שירי. יש מצבים בהם רוכב נותן ספרינט קצר ומידי מאט ומסתכל אחורה (אתמול זה קרה כמה פעמים) הוא מחפש את חבריו לקבוצה? למה הוא מאיץ אם מיד לאחר מכן הוא מאט ונותן לרוכבים אחרים לעקוף אותו? ושאלה נוספת לא ממש קשורה היכן הרווח של המשקיעים (הכוונה ליו"ר הקבוצה או איך שזה נקרא)? לפי מה שהבנתי הרוכבים הם אלה שמקבלים את הכסף על הניצחונות ובנוסף שכר מקבוצתם. בכדורגל לדוגמא, הקבוצה (ויו"ר שלה) מרוויחה ממכירת כרטיסים, מנויים, הצלחות בארץ ובאירופה. איך זה עובד בענף האנפניים?
 
נתחיל עם השאלה השנייה...

על איזה אופניים אתה רוכב? לקבוצות הרכיבה יש ספונסרים רבים, ספונסרים שמשקיעים סכומי אדירים בקבוצות מתוך ידיעה שהפרסום שיביאו הקבוצות יעזור במכירות. דוגמא: טרק הם אם אחד הספונסרים הבולטים של USPS. בזכות ההצלחה של ארמסטרונג, טרק מוכרים אופניים בכמויות אדירות, והם מרוויים המון כסף בגלל שלאנס ארמסטרונג רוכב על טרק. כדי ש-USPS ירכבו על טרק, טרק משלמת לקבוצה די הרבה כסף. וככה זה עובד גם עם ספונסרים אחרים, ככל שענף האופניים יזכה לפופולריות גדולה יותר, הקבוצות ירוויחו יותר כסף. ענף האופניים לא שונה מכל ענף ספורט אחר, הרי מנצ'סטר יונייטד לא מרוויחה את רוב הכסף שלה ממכירת כרטיסים. אלא ממרצנדייז' ומחסויות של חברות מסחריות. ובדיוק באותה דרך זה עובד באופניים.
 

yaelh8

New member
עדיין לא ממש ברור לי

אוקיי אז את נושא הספונסרים הבנתי אבל לא ממש ברור לי מי מחזיק את הקבוצה ומה הוא מרוויח? כל העסק בנוי רק על ספונסרים? אם כך למה לא קוראים בקבוצה בשם "נייקי" לדוגמא, או על שם הספונסר הכי רציני? אני מצטערת אם אני לא ברורה כל כך בשאלות שלי. מה לגבי השאלה הראשונה? ת-ו-ד-ה!!! יעל
 

טיראן מ

New member
הבעלים של הקבוצה = הספונסר הראשי.

רוכבי USPS למשל הם כולם עובדים של הדואר האמריקאי ומקבלים משכורת מהדואר. יענו עובדי מדינה ... אחד הקוריוזים שמציינים לעתים טוען שלאנס הוא עובד המדינה שמקבל את השכר הגבוהה ביותר בארה"ב. יותר מהנשיא. אם אתה רוצה, זו ליגה למקומות עבודה ... יש קבוצה של בזק (T-Mobil), יש קבוצה של בנק-פועלים (קרדי-אגריקול), יש קבוצה של קפה-עלית (יותר נכון מכונות קפה - סאקו), ועוד כל מיני מפעלים מעניינים.... אה, כן, גם לדואר יש קבוצה קטנה...
 

צורחה

New member
האמת שהספינסור הוא די מופרך

אם אני רוצה מכונת קפה אז דוקא מסאקו? למי זה חשוב? כאילו אם אני אמריקאי ואני רוצה לשלוח מכתב, זה מה שיגרום לי להשתמש ב-אהמ-בדואר האמריקאי... ובנימה אישית משהוא, כשקניתי מכשיר שמיעה עבור מישהוא יקר נראה לכם שזה היה של פונאק בגלל שהם "We Ride For Better Hearing"? ממש לא. קניתי שלWidex כי היה להם את המכשיר המתאים. אחרי זה יש כל מיני ארגונים ומפעלים שכנראה מישהוא בין מקבלי ההחלטות בהם שרוט על אופניים ויש לו צעצוע מגניב - קבוצת אופניים מקצוענית בכמה מיליוני דולרים בודדים לשנה.
 

natyh

New member
יוקרה

מממנים מחפשים יוקרה !!! למשל בנק החקלאות ( לא בנק הפועלים ) רוצה לנפנף ביוקרה שלו ויכולותיו הפיננסיות , זה לא שונה מאותו השכן שלך שקנה מרצדס למרות שאין לו גרוש כדי לעשות רושם על שותפיו לעסקים . ההערה לא צינית בהרבה מצבים קבוצה מצליחה פותחת דלתות והזדמנויות עסקיות , ולכן קשה לכמת יוקרה לכסף . נתי
 

טיראן מ

New member
חחח... בנק הפועלים היה דימוי שלי...

גם בזק ועלית לא נמצאות בטור, אם לא שמת לב ... אבל גם זבק וגם עלית מספנסרות קבוצות ספורט בארץ. ובענף האופניים המקומי יש את נביעות שמספנסרת את הליגה. זה לא חדש. ההבדל בענף האופניים הוא, שהקבוצות נקראות על שם הספונסר ובלי השתייכות לאומית או עירונית כלשהי.
 

yaelh8

New member
אבל איך

יש עובדי מדינה של ארה"ב שהם לא אזרחים של ארה"ב?! איך זה?
 

צורחה

New member
זה לא בדיוק שלאנס והדוורים עובדי

מדינה. הקבוצה קבוצה פרטית וממומנת מכספי הדואר האמריקאי וגם ע"י יצרן רצפות עץ וסובארו וAMD וTrek ונייק ועוד, רצ"ב קישור. בשביל לעבוד בארה"ב (באופן חוקי זתומרת) גם לא צריך להיות אזרח. מספיק גרין קארד או רק ויזת ספורט, ויזת מומחה יחודי (H1), ויזת סטודנט ועוד. התבשרנו שבשנה הבאה משלם המיסים האמריקאי מתפכח וסוגר את הברז. קטן על אשף יחס"ץ כלאנס שגייס את דיסקברי צ'אנל. קטע גדול יכול להיות אם פדרל אקספרס או UPS יממנו גם...
 
תשובה בעניין הספירנטים

המצב שאת מתארת הוא כאשר אחד מרוכבי קבוצה מסוימת שהוא לא ספרינטר נותן רייס מטורף כדי למשוך את הספרינטר החזק בקבוצה שלו קדימה לניצחון בקטע. ע"י כך שהוא פורץ קדימה ומושך אחריו ספרינטרים מקבוצות אחרות הוא בד"כ מפנה לחברו לקבוצה חלון שדרכו הוא יכול לפרוץ קדימה בעוצמה אך עם סיכון קטן יותר. כך למשל (היינו אמורים לראות אבל לר ראינו עד כה...) אולי נזכה לראות רוכב של פאסה ברטולו שמושך את פטאקי קדימה או אחד מרוכבי AG2R שמושך את נזון או קירסיפו קדימה.
 
למעלה