חזרתי

חזרתי

ואני פותחת שרשור חדש על מנת שתראו את מה שיש לי להגיד (וזה המוון). עדיין לא חזרתי למלצר, אני מחכה שהעומס בלימודים יפחת וגם בינתיים אני מסתדרת מהעבודה החלקית שלי (חיה סביר ופשוט מוותרת על לחסוך בינתיים). ראיתי שהיו כאן שרשורים מעניינים... אני רק רוצה לספר על מקומות שהייתי בהם מהצד של הלקוחה והתאכזבתי, ולדעת מה דעתכם. אז ככה: *ביום הולדתי (שחל די מזמן) יצאנו כל המשפחה למסעדה שאני בחרתי, שאמנם לא הייתי בה לפני אבל שמעתי מספיק דברים טובים עליה, ואכן המסעדה לא אכזבה למעט דבר אחד: אני ואחותי התלבטנו בין שני סלטים, ובסוף בחרנו באחד שהלהיב אותנו במיוחד מפני שצויין שבין המרכיבים העיקריים נמנה ארטישוק. הסלט הגיע ו... לא מצאנו שום ארטישוק גם לאחר חיפוש מדוקדק וחפירה יסודית. פניתי אל המלצרית ושאלתי אותה בנדון, והתגובה הייתה: "כן, בדיוק נגמר הארטישוק". ציינתי בפניה שחבל שהיא לא אמרה את זה קודם, כי אז לא היינו לוקחות את הסלט, והיא ענתה "הארטישוק זה סתם עיטור של כמה עלים, בגלל זה לא הזכרתי את זה". אני די הזדעזעתי (גם אם זה נכון, אפעלו שהיה כתוב בתפריט שזה מרכיב עיקרי, עדיין המלצרית צריכה להתנצל ולא להמציא תירוץ מכסת"ח כאילו אני המפקדת שלה בצבא שגילתה שהיא לא ניקתה את השירותים!). מסתבר שגם האחמ"שית שלה הזדעזעה מהתשובה הזאת, כי אחרי מספר דקות המלצרית חזרה ושאלה אם נרצה תירס גמדי במקום, ומייד אחר כך באה האחמ"שית עצמה, התנצלה בצורה יפה על המחדל ושאלה מה היא יכולה להציע לנו במקום, ופרסה בפנינו עשרות אפשרויות. עדיין, התגובה המוזרה של המלצרית העיבה על הכיף שלנו. היא קיבלה טיפ לא רע, כי חוץ מזה היא הייתה בסדר גמור, אבל עדיין... אני בחיים לא הייתי מעיזה לדבר ככה, ומזל שהאחמ"שית שלה שמעה את זה. סיפור שני - שאותו סיפרתי גם בפורום ביקורת מסעדות מייד לאחר שהוא קרה, וכולם הזדעזעו: ישבתי עם חברה בבית קפה שהיה ריק כמעט לגמרי. הזמנו סלט ולחם אצל מי שנראה כאחמ"ש/בעל המקום. אח"כ הצטרפה אליו מלצרית חמוצה. המקום לא היה מלא, אבל היו עוד כמה שולחנות, בכל זאת זה לא הצדיק את העובדה שהיינו צריכים לקום בשביל לקרוא למלצרית שתיגש אלינו. שאלנו על קינוחים, ביקשנו עוגה ותפריט (על מנת לבחור שתיה חמה). אחרי שעברה חצי שעה ולא התפריט ולא העוגה נראו באופק, שוב קמתי וניגשתי למלצרית החמוצה שענתה לשאלתי:"אוי נכון". היא באה אלינו עם התפריט, וכששאלתי מה עם העוגה, היא טענה שלא הזמנו "רק שאלתם מה יש". גם אם זה הרושם שהצטייר לה, א. תתנצלי או לפחות אל תתקפי ב. אם לקוחות שואלים על קינוח, מן הסתם הם ירצו להזמין אז למה לנטוש אותם? זה אינטרס שלה שנזמין עוד. בסופו של דבר היא שאלה (בטון מגעיל ועדיין בפרצוף חמוץ) "אז אתן רוצות?". העוגה הובאה אלינו ע"י האחמ"ש ויותר לא ניגשו אלינו, גם כשבן זוגה של חברתי הצטרף לשולחן, וכדי להזמין גם נאלץ לרדוף אחרי המלצרית החמוצה. השיא היה שבסוף, ניגש אלינו האחמ"ש ושאל אם הכל היה בסדר, וכשעניתי לו שממש לא, הוא לא התעניין והלך. מה דעתכם?
 
והמחריד מכולם...

יש בית קפה במקום קרוב אלי, שבעליו כנראה ממש לא רוצים שיבואו אליהם לקוחות. הסיפור שאני מביאה הוא רק דוגמה למה שקורה שם כל יום בערך (מנסיון): המקום שוכן במרכז קניות ולאחר מסע שופינג מפרך אני וחברתי ישבנו שם במטרה לאכול ולהשיב את נפשנו. המקום היה ריק - אפשר להגיד שהיה שולחן אחד על כל מלצרית. האם זה התבט באיכות השרות? ממש לא. דבר ראשון - לקח המון זמן עד שניגשו אלינו. בסוף הזמנו, ולאחר שחיכינו יובלות האוכל הגיע - מוגש ע"י מלצרית שמשום מה הגישה לנו עם הגב אלינו (תוך כדי שהיא צועקת אל מלצרית אחרת: "זה לשולחן הזה, נכון?"). המנה שהזמנו, תפו"א מוקרם, כבר הייתה קרה וכמעט ולא היה בה רוטב, אז כשהצלחנו סוף סוף לתפוס מלצרית (אחרי שאכלנו כי היינו רעבות, ולא היה טעם לבקש שיחליפו את המנה), ביקשנו עוד רוטב, ונענינו שמדובר בתוספת תשלום. אני לא מכירה אף מסעדה, מכובדת או פושטית, שדורשת תשלום עבור תוספת רוטב (במיוחד שמקמצים ברוטב בהכנת המנה). כמובן שוויתרנו. סיימנו לאכול את המנה התפלה וחפצנו בקפה - רק שלא היה ממי להזמין אותו. בינתיים שמענו גם בשולחנות הסמוכים תלונות איומות על השירות, ואני החלטתי לחפש את האחמ"ש. להפתעתי, התברר לי שהאחמ"שית הייתה הבחורה שהגישה לנו את המנה עם הגב אלינו... שטחתי בפניה את תלונותי והיא אמרה שהיא מייד באה. בסוף באה במקומה בעלת המקום, שעברה משולחן לשולחן ושמעה תלונות. על מה שלנו היה להגיד היאה גיבה רק ב"מצטערת", ולסיכום שאלה אם נרצה עוד משהו. ביקשנו קפה וחשבון. בחשבון נכתב, כמובן, "לא כולל שרות" מודגש. רק מה - לא היה גם מי שיקח את התשלום... והיות שרצינו לשלם באשראי, זה היה בעייתי. אז ניגשתי לבעלת המקום ואמרתי לה שגם בשביל לשלם צריך לרדוף אחריהם, היא לא הגיבה, רק אמרה אחרי ששילמנו "תודה רבה ולהתראות". ענינו לה שלהתראות זה בטוח לא, והלכנו. תגידו לי, ככה מנהלים עסק?
 

get well

New member
../images/Emo140.gifהתגעגעתי..../images/Emo9.gif

שלא תעזי לעזוב יותר... ותעני על השאלון
 
למעלה