מלבד השיטות הרגילות גם התמקדות בעבודה שפתית
עבודה קשה על המורפולוגיה - היכרות עם נטיות הבניינים ועם כל המשקלים הנפוצים בעברית תסייע לזיהוי מהיר של המילים ולקריאה תקינה ושוטפת. עבודה בקצת "לחץ" כדי "לחייב" את הילד לקרוא מהר יותר (אפשרי רק במקביל לטיפול שפתי, אחרת יהיה מתסכל מאוד ולא יביא תוצאות)- הברקה מהירה של מילה והילד יידרש לקרוא, שימוש במצגות שמדגישות מילה אחרי מילה כמו בקריוקי, ולקצר את הזמנים בהדרגה. עבודה על היכרות עם המבנה התחבירי שיסייע לילד לדעת מה צפוי לבוא בהמשך, פועל, שם עצם, שם של אדם, יכול לעזור לדיוק וגם למהירות.
הבנת הנקרא - הרחבת אוצר המילים, עבודה על מורפולוגיה תוך הסבר משמעויות הבניינים והמשקלים הנפוצים, עבודה קשה מאוד על תחביר - הקניית כל המבנים התחביריים המורכבים הנפוצים. לצערי, מהניסיון שלי חוסר שליטה במבנים תחביריים מורכבים היא הבעיה הכי נפוצה שגורמת לקושי בהבנת הנקרא, במיוחד בגיל הבוגר. שני דברים נוספים שצריך לקחת בחשבון - הזיכרון השמיעתי והקשב. לבדוק זיכרון שמיעתי וזיכרון עבודה ולראות אם יש קושי. אם כן, ייתכן שהוא לא מבין כי הוא לא זוכר. לטפל בזה ולתת תרגול אינטנסיבי הבייתה. קשב וריכוז - דורש טיפול, אחרת יהיה קשה להתגבר על הקושי.