חיבור הדרום ל י-ם .

בועז ל

New member
חיבור הדרום ל י-ם .

תושבי הדרום הנוסעים לירושלים , עושים זאת באמצעות שני כבישים מרכזיים - כביש 3 וכביש 38 .בכביש 3 מבוצעות בימים אלה עבודות להרחבת הכביש לשני נתיבים בכל כיוון , בעוד שכביש 38 מבצע 'במקום דרוך' והרחבתו אינה עומדת כלל על הפרק. העבודות בכביש 3 מתקדמות היטב וקיים סיכוי סביר שתסתיימנה במועד המתוכנן. בסיומן של עבודות אלה תחול הקלה מסוימת , גם אם מזערית, בנגישותם של הדרומיים לבירה.החל מרגע סיום הפרויקט יושלם קטע רציף בין ב"ש לבירה המכיל שני נתיבים בכל כיוון נסיעה. דא עקא , שתנועתם של שני הכבישים שציינתי מתנקזת בסופו של דבר לכביש 1העמוס בד"כ ואינו נוטה להסביר פנים לבאים אליו בשעות העומס. מכאן , שנדרשת אופציה נוספת איכותית יותר לחיבור הדרום לעיה"ק. כביש 39 העתידי אמור לתת את המענה לדרישה זו הן לתושבי הדרום והן לתושבי בית שמש ,שקישורם הכבישי החיצוני לא השתנה מזה עשרות שנים, למעט הרחבה קוסמטית שנעשתה בכביש 38 , לפני מספר שנים. הסיבה לכך שאיני מזכיר חיבור רכבתי לבירה פשוטה : לא ניתן להתייחס למצבו הנוכחי של הקו הרכבתי המשודרג לי-ם, כאל חיבור של ממש. פיצול הקו בתחנת בית שמש שנעשה באחרונה הוכיח שיותר רע מהרע הקודם אכן אפשרי . ר"י סתמה את הגולל על קו זה כאופציה עתידית. כל זה הביא אותי להתעניין שוב בגורלו של כביש 39 .הכתובת הטובה ביותר מבחינתי היתה לפנות לאברהם שקד , כותב המידע על הכביש, בקישור שהבאתי לעיל. בשיחה שערכתי עם מר שקד ,מטעם המקומון בבית שמש התעדכנתי לגבי מצב הפרויקט. אברהם שקד צייר תמונה לפיה מדובר בפיאסקו עתידי דוגמת זה העובר על A1 - קו הרכבת המהיר לירושלים. עפ"י שקד , מדובר בכביש זולל תקציבים.עלותו נאמדת בכ 2-3 מיליארד ש"ח עוד לפני שמזכירים חריגות תקציב.בשל מורכבות הפרויקט (מנהרות , גשרים) קיים סיכוי ודאי להיתקעותו במספר נקודות זמן .בעיות הסביבה הקשורות בפרויקט טרם נפתרו כולן וגם אם יוחל ביצוע הפרויקט , הוא עלול להתפרש על פני שנים רבות של ביצוע. מבחינתם של הגופים הירוקים, הכביש הינו צפרדע שנאלצו לבלוע ,לאחר שהצליחו למזער במידה מועטה בלבד את הפגיעה הצפויה בנוף ובערכי טבע. דבריו של שקד הובילו אותי להרהור שני בדבר נחיצות הכביש העובר בחבלי ארץ נדירים ביופיים. האם ניתן לוותר עליו ?האם קיימת אלטרנטיבה אחרת יעילה יותר ומזיקה פחות ? ואם כבר הולכים להשקיע סכום אדיר כזה בכביש , האם לא יהא זה מן הראוי להשקיע אותו דווקא בחיבור רכבתי איכותי כדוגמת חלופות G ו G1 שהוצעו בשעתו - טרם נבחרה חלופה A1. מובן שהשקעה בחלופה שכזו תצריך מציאת תוואי לחיבור מסילת הרכבת הדרומית עם החלופה הרכבתית. נכון , יש כאן מחזור של חומרים ורעיונות שהועלו בפורום באופנים שונים , אך התרשמותי הינה שעניין החלופות עדיין רלוונטי ובהבדל אחד : הפעם החלופות מתייחסות לכביש ואינן מתעמתות זו מול זו. אשמח לשמוע דיעות והצעות.
 

בועז ל

New member
אתה צודק , שבי.

כביש המנהרות משרת בעיקר את תושבי גוש עציון, ישובים קטנים שמדרום לגוש וכמו"כ את צור הדסה, ביתר והישובים הסמוכים. כוונתי היתה בעיקר לתנועה המגיעה לאורך ציר כביש 40 : ק. מלאכי , ק. גת ,ב"ש וכד'.
 

bernuli

New member
צריך להקריב קצת, לפעמים

הדרך לגוש צור הדסה מכוון המרכז היא נוראית האזור הוא מדהים - באמת צריך למצוא פתרון ע"מ שתושבי הגוש שגדל מאד בשנים האחרונות יגיעו בנוחות הירוקים, ושקד בתוכם, עושים עבודת קודש - אבל לפעמים צריך גם להתפשר - יש מספיק דרכים הנדסיות למזער את הפגיעה בטבע
 

fireman

New member
אני מכיר 2 דרכים לירושלים

באיזו מהן מדובר? 1. מכיוון באר שבע עד צומת ראם וימינה לכיוון לטרון וכביש מס' 1. 2. צומת פלוגות ימינה ובכביש שמזכיר רכבת הרים עד לבית שמש ומשם לכביש מס' 1
 

בועז ל

New member
אלו בדיוק הדרכים שציינתי. כבישים 3,

35 שמוביל ל 38 ושניהם יחד שמתנקזים לכביש 1 . יאללה ערן , זוהי הגיזרה שלך . תתחיל להעלות רעיונות .
 

fireman

New member
הפעם האחרונה שנהגתי בכבישים הללו

הייתה כשעוד הייתי חייל, לפני יותר מ4 שנים.
 

XrayCharlie

New member
אם פונים ימינה בצומת פלוגות,

אז למה לא לפנות ימינה גם בצומת האלה (כביש 375)? כביש עם נוף מדהים וגם אם הוא איטי משהו הרי שזמן הנסיעה לכביש 1 והבלאגן בכניסה לירושלים מצדיקים את הנסיעה בכביש זה.
 

yairp4

Active member
בעיה מוכרת

הבעיה היא שבארץ קשה מאוד לבנות כבישים, רכבות ובעצם הכל. אפשר בהחלט לבנות את כביש 39 עם פגיעה מינימלית בנוף, אפשר לבנות גשרים יפים שישתלבו עם הטבע בלי להרוס אותו אבל זה עולה המון כסף, וגם אם אי פעם יגייסו את הכסף הזה הירוקים יצליחו לעצור את הפרוייקט או שימצאו שם קברים או משהו, או שהבירוקרטיה תקבור אם כל העסק . בקיצור, הכביש הזה לא יבנה בעתיד הקרוב, מן הסתם לא בעשור הקרוב. כביש 3 - היום הכביש הזה סביר יחסית ובתקווה שעוד שנה וחצי הוא יהיה סביר עוד יותר. לפני שבנו את הכביש בטון (2000-2001 למיטב זכרוני) אפשר היה להזדחל בקטע שבין צומת נחשון ללטרון במשך חצי שעה מאחורי איזו משאית בכל העיקולים בכביש הישן... כביש 38 - למיטב ידיעתי יש תוכניות מאושרות להרחבת הקטע שבין רמת בית שמש לשער הגיא, אבל בטח אין תקציבים. ולעניין הכביש החשוב והעמוס ביותר שכבר שנים דורש הרחבה, יש תוכניות שונות ומשונות להרחבת הקטע שבין שער הגיא לבין שורש שכוללות הגבהת בסיס הכביש ליצירת מסלול רחב יותר, מנהרה בכיוון היורד וניצול הנתיבים הקיימים לנתיב העולה או כמובן גילוח מאסיבי של ההרים מסביב. בנוסף היו לפחות שני מקומות בהם היו שלטים שהודיעו על הרחבת הכביש אבל התברר בסוף שהשלטים הוצבו בטרם עת: עבודות הרחבה על הקטע שבין שורש לבין חמד שהיו אמורים לכלול חציבה נרחבת במדרונות ליד אבו גוש, וכמובן שאי אפשר לשכוח את השלטים שהודיעו על יישור סיבוב מוצא.
 

בועז ל

New member
תודה על תשובתך המפורטת.

לא רק אני שותף להערכתך בדבר אי השלמתו של כביש 39 בעשור הקרוב. גם השר מופז ,עימו נפגשתי היום , שותף להערכה זו. באשר לכביש 38 - הכביש אינו נכלל בתכנית החומש של מע"צ החדשה . את עצירת ההרחבה בכביש 1 אנו חייבים לירוקים אשר הצליחו לסכל הרחבה זו בדרישה לבדיקת אופציה מנהרתית בתוואי שורש - שער הגיא.
 
למעלה