חיבור משטחים

RedBaron4

New member
חיבור משטחים

אותה שאלה שבטח נשאלת בפעם האלף בפורום , אבל פשוט לא הצלחתי לקבל תשובה טובה עד עכשיו. אני מעוניין לחבר שני משטחים כלשהם של NURBS כך שבעצם אוכל להתייחס לצורה החדשה כמשטח אחד , לעשות לו ריג ולהנפיש. ניסיתי לחבר בכמה צורות , ביניהם boolian ויצירת משטח בין curve on surface ל-curve חיצוני בעזרת loft כשבשיטה השניה קיבלתי תוצאות טובות יותר אבל ממש לא מספקות ( החיבור ל-joints ממש לא מוצלח ומתפרק לרוב ). האם מישהו יכול לתאר ( בראשי פרקים ) את סדר הפעולות לחיבור מוצלח כי הרי זאת אמורה להיות פעולה טריוויאלית שאני פשוט לא מכיר את השלבים לביצועה . זה מאוד חשוב לי לטובת התקדמות בלימוד . אני עובד עם Maya 5 אבל אני מניח שגם ב-Max סדר הפעולות דומה . תודה ! חן
 

Esteviezer

New member
אחרי שתיצור את המשטחים

שאותם אתה רוצה לחבר, ובהנחה שאתה עובד עם NURBS, אתה צריך לדאוג שההמשכיות בין המשטחים תהיה כמו שצריך. ברגע שזה נעשה תכנס דרך התפריט Edit NURBS
Attach Surfaces. בתוך האופציות של הפונקציה יש לך Connect שמחבר את המשטחים בלי לשנות אותם, ו-Blend שמרכך את החיבור בינהם. תשחק עם זה קצת ודי מהר תקלוט את העקרון. ובסוף מומלץ למחוק את ההיסטוריה ולעשות למשטח החדש שנוצר Rebuiled לפי הצורך.
 

RedBaron4

New member
תרשה לי להתעקב קצת על המשפט הראשון

שרשמת. כשאתה אומר שצריך לדאוג להמשכיות בין המשטחים האם הכוונה היא לחור במשטח הראשון אל מול חור במשטח השני ? זאת אומרת , איך התוכנה יודעת היכן לחבר את המשטחים ? אם כן , אילו כלים לגיטימיים ( לא trim לדוגמא ) לטובת איחוד המשטחים , מאפשרים לי לבצע חיתוכים ב-NURBS ( נניח חור בספירה או בקוביה ). אני מעוניין בפירוט של תהליך ההכנה לחיבור . אם ישנו tutorial מפורט שאפשר להפנות אותי אליו , מה טוב . תודה !
 

Esteviezer

New member
אני לא בטוח שהבנתי אותך

אבל אם כן, אז ככה: ב"המשכיות" הכוונה היא שהמשטחים יעמדו אחד בסמוך לשני, קודם כל כשהם יוצרים באופן כללי, ולא בהכרח מדויק, את הצורה שאליה אתה שואף להגיע. דבר שני כשה-Normals שלהם מתואמים ופונים לאותם כיוונים. ודבר אחרון שה-Isoparms שלהם כמה שיותר תואמים ויוצרים המשכיות בינם לבין עצמם. לגבי חורים במשטחים, עדיף שתשאיר אותם לשלב שאחרי חיבור המשטח. קודם תיצור משטח שלם ואחר כך תתחיל להוריד. דרך אגב, סתם לידע כללי, Trim לא באמת מוריד חלק מהמשטח, אלא רק יוצר את האשליה שכן. אם לא לוקחים את זה בחשבון זה עלול ליצור בעיות. בתפריט Edit NURBS תמצא גם את הפונקציה Detach Surfaces. כדי להשתמש בזה אתה בוחר Isoparm על המשטח ואז מבצע Detach. זה חותך את המשטח על העקומה הזו. כדי ליצור חור בספירה תבחר כמה Isoparmים - תעשה Detach - ואז פשוט תבחר ותמחק את החלק שאותו אתה לא רוצה במודל. אבל ב-Maya כמו ב-Maya יש המון דרכים להגיע לתוצאה שאתה מחפש. בעניין הטוטוריאלים: אולי זה http://www.tutorialized.com/tutorial/Attaching-NURBS-Surfaces-Cleanly/4683 וזה http://web.alfredstate.edu/ciat/tutorials/basicModeling.htm יוכלו לעזור לך קצת. בכל מקרה אני ממליץ בחום על Nurbs Modeling 2, Nurbs Modeling 1, ו-Nurbs Modeling 3 ב-DVD של Gnomon.
 

RedBaron4

New member
תודה רבה לך על התגובה Esteviezer !

עוד לא ניסיתי אבל אני חושב שאני מבין את רוח הדברים.
 

CGn00b

New member
תעשה גלובל סטיצ'

כאשר שלושת האופציות מסומנות בצד ימין
 
למעלה