חיבור עמדת טעינה לחשמל של הדירה בבניין

Holyyy

New member
חברת ההתקנה מציעה לחבר את עמדת הטעינה לחשמל הדירתי (ולא לחשמל המשותף) בדירה בקומה 10 בבניין.
אורך התקנה כ100 מטר
האם סביר? מקובל? בטיחותי?
 

רשר

Well-known member
מנהל
חברת ההתקנה מציעה לחבר את עמדת הטעינה לחשמל הדירתי (ולא לחשמל המשותף) בדירה בקומה 10 בבניין.
אורך התקנה כ100 מטר
האם סביר? מקובל? בטיחותי?
הנושא עדיין "טעון" תרתי-משמע ולכן יש כל מיני הנחיות אך בעצם אין ממש תקנות, חוק,, אלא רק פרשנויות ברוח החוקים והתקנות הקיימים שלא ברור כלל איך זה יסתיים בסוף, אלא אם מאמינים שההגיון יגבר ויוחלט על הקמת מתקן מרכזי לטעינה בחניון הבניין כאשר המניה לחח"י תהיה מרכזית וכל בית משותף יוכל להחליט על שיטת הגביה הפנימית (ראה גביה "מחלק חשמל" או שמו הקודם "צובר") שקונה חשמל מחח"י ומוכר לצרכניו (משרדים, קיבוצים, שוכרי משנה במבני תעשיה,,,), דבר שגם יפתור את בעית בטיחות בכיבוי אש ,
דיון מקצועי כאן - https://www.arielsegal.co.il/topic/חיבור-עמדת-הטענת-רכב-מגדל-רב-קומות/

דיונים ברשות החשמל בנושא טעינה https://www.gov.il/he/search?OfficeId=c1d2ec1c-7f78-4d96-a739-1ed90f9e2b4b&query=טעינה במבנה גבוה

כפי שברור אין כל סיכוי שתוריד כבל מקומה 10 לחניון בצורה בטיחותית ושלא תעלה לך בסוף במחיר דירתך במקרה תביעת נזק,
 
חברת ההתקנה מציעה לחבר את עמדת הטעינה לחשמל הדירתי (ולא לחשמל המשותף) בדירה בקומה 10 בבניין.
אורך התקנה כ100 מטר
האם סביר? מקובל? בטיחותי?
איך הדעתה ל100 מטר . ??
קומה נינח פחות מ3 מטר . 10 קומות 30 מטר . איפו חונה הרכב ? 70 מטר מחדר המדרגות?
 

Holyyy

New member
אשאל מהכיוון השני. האם לוועד יש סיבה והצדקה להתנגד?
 

רשר

Well-known member
מנהל
אשאל מהכיוון השני. האם לוועד יש סיבה והצדקה להתנגד?
לוח החניון ומעליו הלוח הציבורי המשותף לא יכולים להכיל את כמות המטענים הצפויה בקרוב,
אם הועד יאשר היום לדייר אחד הוא יתקע בהמשך עם דרישות דומות של דיירים נוספים אך בתנאים הקימים לא יוכל לספק לכולם,
לכן תעלה לדיון בועד הבית הצעה להשקיע בהכנה לחיבור מטענים לכל מקומות החניה,
ברור שצריך להביא לדיון כזה הצעה כלכלית שלא תהיה זולה כלל, אבל בסופו של יום לא תהיה ברירה כי תוך זמן קצר יתרבו הרכבים החשמליים,

גם כדי להעביר כבל מדירתך לחניון תאלץ לקבל אישור הועד כי הכבל יעבור בשטח ציבורי,
ההתנגדות כאן תבוא מצד גודל המעברים (שיספיק מקום לכולם) אטימותם לאש, וכמובן חוק החשמל,

חשוב - חברות ההתקנה/מכירה של ציוד אינן מקור להגנה עליך מפני הנזק שעבודתם עלולה לגרום (אל תנסה לשרוף חניון - זה יקר מדי)
 
בנתיו חן 1 בחיפה . חברת סלקום בנתה על הגג מרכז שידור . בביניין 20 קומות גובה . והעבירה 3 פזות לאורך חדר המדרגות עד קומת 20 . מקומת אפס . חברת סלקום משלמת לועד דמי שימוש של הגג .
ועד הבית יכול לידרוש מימך דמי שימוש במעבר של הכבלים בחדר מדרגות . ברכוש המשותף
 

רשר

Well-known member
מנהל
בנתיו חן 1 בחיפה . חברת סלקום בנתה על הגג מרכז שידור . בביניין 20 קומות גובה . והעבירה 3 פזות לאורך חדר המדרגות עד קומת 20 . מקומת אפס . חברת סלקום משלמת לועד דמי שימוש של הגג .
ועד הבית יכול לידרוש מימך דמי שימוש במעבר של הכבלים בחדר מדרגות . ברכוש המשותף
ההבדל הוא שיש רק 3 חברות שיבנו תחנת שידור אך סביר שיש לפחות 20 משפחות שירצו טעינה בחניון, זה לא יכול להתחבר בפראות בלי להסתיים באסון
 

dudi4321

Active member
אם אפשר להגיע להסדר עם אחד הדיירים שגר בקומה נמוכה. לבקש להתחבר מהחשמל שלו עם תוספת מונה חשמל פרטי ששיך לך ותשלם לו על הקילווטים שתצרוך שיצטברו במונה שלך שמותקן אצלו. מוליכים כבל ירוק 4# כפול 3 ומוגן בתוך תעלה פלסטית נאה. תסכם בחוזה עם השכן על תשלומים.
ככה גם תחסוך בעבודה בגובה של איגון הכבל הארוך. נסה למצוא דירה שיש בה 3 פאזות.
יש לך פיפטי פיפטי סיכוי להצלחה.
 
אפשר להזמין מונה בקומת אפס מחברת חשמל . כך עשו בבלוק שלנו . את אחד החדרים של הועד הפכו לקליניקה . הוא הזמין מונה מחברת חשמל. ומשלם חשמל לבד . מאוד פשוט . השאלה מה המרחק עד הרכב שלו . חוץ מיזה התקנת מונה בטח עולה כמה אלפי שקלים אצל חברת חשמל
 

רשר

Well-known member
מנהל
אפשר להזמין מונה בקומת אפס מחברת חשמל . כך עשו בבלוק שלנו . את אחד החדרים של הועד הפכו לקליניקה . הוא הזמין מונה מחברת חשמל. ומשלם חשמל לבד . מאוד פשוט . השאלה מה המרחק עד הרכב שלו . חוץ מיזה התקנת מונה בטח עולה כמה אלפי שקלים אצל חברת חשמל
תאורתית זו הדרך הנכונה, מעשית וחוקית זו בעיה עם תקנות כיבוי אש,,, כי צריך לחניון ולמערכת הציבורית מפסק כבאים, לכן הכל צריך לצאת מלוח ציבורי ראשי אחד,
ולא להתחיל בבלגן של הזמנות חיבור מה עוד שזה גם הרבה יותר יקר ולא ניתן לפקח על הצריכה בו זמנית של כל מכונית אלא כולן יתחילו בטעינה מהירה ביחד ויפילו את רשת החשמל באזור,
לכן גם התקנת מערכת מרכזית חייבת להיות ע"י "ועד הבית המשותף" כך שתכלול פיקוד משותף לחלוקת עומסים בין המכוניות (אין צורך לטעון ל 100% בשעתיים הראשונות כשיש 6 שעות עד ליציאה לדרך),
 
אים כבר מונה ניפרד . בשנת 1976 ניכנסנו לגור לבלוק . 20 קומות . בבלוק הייה חדר כביסה . הכנסת מטבע למכונה עשינו כביסה . את מכונות הכביסה האלה הפעילה חברה . הייה לה במרטף מונה ניפרד ליד המונה של הועד . אז איך חברת חשמל אישרה את 2 המונים . לק'ליניקה הביאו חשמלאי מוסמך. מתח קו חשמל חיצוני עד החדר . והיתקינו מונה נוסף ליד המונים של הדיירים בקומה .
 

רשר

Well-known member
מנהל
אים כבר מונה ניפרד . בשנת 1976 ניכנסנו לגור לבלוק . 20 קומות . בבלוק הייה חדר כביסה . הכנסת מטבע למכונה עשינו כביסה . את מכונות הכביסה האלה הפעילה חברה . הייה לה במרטף מונה ניפרד ליד המונה של הועד . אז איך חברת חשמל אישרה את 2 המונים . לק'ליניקה הביאו חשמלאי מוסמך. מתח קו חשמל חיצוני עד החדר . והיתקינו מונה נוסף ליד המונים של הדיירים בקומה .
אין אחריות על חח"י מצפון לחדרה - חלים שם חוקים נפרדים מחח"י דרום, לכן הקימו תחנה בחדרה וקראו לה "מ"ד" = מחצית הדרך בין האזורים,
 
למעלה