חיבור שכונת מורשה לכביש 4 יציאה וכניסה

DanielOne

New member
חיבור שכונת מורשה לכביש 4 יציאה וכניסה

הוצבו לאחרונה שלטים בא.ת מורשה על הסדרת הכבישים הפניימים לקראת החיבור לכביש 4. כניסה - ויציאה

אחרי בדיקה שעשיתי אני רואה שזה יבוצע בשנה הקרובה ובלי קשר למחלף מורשה המלא.

בנוסף בעתיד היותר רחוק כשיושלם מעבר תעש דרומה. יוקמו עוד שלושה גשרים בין רמת השרון להוד השרון מעל כביש 4 וגם מחלף אחד. בנוסף מתוכנן כביש ראשי ממחלף חן ברעננה (531) לכיוון שכונת מורשה דרך אזור תע"ש (בעבר הייתה תוכנית לרכבת כבדה שתחחבר למסילה באזור תחנת קרית אריה, אני לא רואה את זה כרגע בתוכנית)
https://i.imgur.com/V7bUJVZ.jpg
 

משה12333

New member
כרגע מתבצע ברמת השרון פרויקט רחוב החרושת. הכביש מתרחב

ומסלולו משתנה.

אל הכביש הזה יהיה חיבור חדש לעקומת הפנייה הימנית הנפרדת שקיימת היום בין כביש מס' 4 לדרום אל כביש מס' 5 למערב במחלף מורשה.

כלומר, ניתן יהיה להיכנס לרמת השרון לבאים בכביש מס' 4 מכיוון צפון וניתן יהיה לצאת מרמת השרון לכביש מס' 5 למערב.

החיבור החדש הזה יושלם כבר בשנה הבאה.

(דרך דודו דותן שמשתמשת בירידה הקיימת מתחת לגשר תע"ש כדי להתחבר לכביש מס' 4, מאפשרת לתושבי רמת השרון לפנות לכל כיוון במחלף מורשה כי היא נמצאת במרחק רב מצפונו. החיבור החדש ברחוב החרושת לא יאפשר זאת כי הוא יהיה ממש צמוד למחלף מורשה.
אולם, החיבור החדש יאפשר גם כניסה לרמת השרון בניגוד לדרך דודו דותן שמשמשת אך ורק ליציאה מהעיר).

 

DanielOne

New member
לא בדיוק לכל כיוון

אלא רק 4 דרומה. ובמורשה ניתן לבחור לאיזה כיוון להמשיך.
 

DanielOne

New member
וזה סיבוב די גדול

סיבוב בתעש לכיוון צפון ואז מתעש יוצאים דרומה בלבד.

בכל מקרה ראיתי רק שלטים אם היו עבודות בשטח הייתי מביא תמונות
 

משה12333

New member
יש הרבה תמונות של העבודות במקומונים של רמת השרון. אולי

החיבור החדש הזה לכביש מס' 4 ולכביש מס' 5 יזכה את ראש העיר בעוד כהונה בעוד שבועיים בדיוק.

(לרמת השרון יש היסטוריה עם פתרונות זמניים שכאלה לחיבורי כביש לתושביה. אם אתה מכיר את אזור הרב מכר ומחנות גלילות, במשך עשרות שנים היה שם שביל חצץ שהיה עמוס במכוניות כי הוא קישר בין האזור לבין דרום-מערב רמת השרון. לבסוף נסלל שם כביש, אמנם מפותל בין השטחים החקלאיים ועם עיקוף גדול, אבל משמש לכניסה וליציאה מרמת השרון בהצלחה רבה.
בשנות התשעים, ראש העיר של רמת השרון חיבר על דעת עצמו את דרך דודו דותן ישירות לכביש מס' 4, ללא אישור משרד התחבורה וללא נתיב השתלבות. המכוניות הגיחו בפתאומיות בכביש מס' 4 בצורה מאד מסוכנת.
כמובן שמשרד התחבורה חסם את החיבור הפיראטי הזה.
ראש העיר שלאחריו, הגיע להסכם עם תע"ש לגבי הסטת דרך דודו דותן אל תוך שטחי תע"ש ויציאת הרכבים בצורה בטוחה דרך נתיב ההשתלבות הקיים כבר ליוצאים מהמפעל אל כביש מס' 4 לדרום.
אם תבחן כל עיר בישראל, תגלה בהיסטוריה שלה חיבורים פיראטיים שכאלה שזכו לעצימת עין מהממשלה.
לפ"ת היה כביש פיראטי בתוך הפרדסים לכניסה לצפון העיר דרך צומת מורשה (אז לא היה שם מחלף אלא שני רמזורים האחד אחרי השני לכל כיוון).
היה גם כביש פיראטי בין פ"ת לגבעת שמואל ששימש לכניסה וליציאה מפ"ת.
לחולון כולם היו נכנסים דרך תחנת הדלק הסיירים וגם לגבעת שמואל יש תחנת דלק שמשמשת לכניסה וליציאה אצלה.
תמיד תושבי העיר מקדימים את הממשלה ומוצאים פתרונות יצירתיים לעצמם. בשנים האחרונות אפילו הממשלה התחילה לפעול כך והתחילה להוסיף נתיבי נסיעה או פנייה ע"י סימוני צבע חדשים, עד למימוש התכניות המסובכות שמתעכבות זמן רב).

 
למעלה