חידה גאוגרפית....

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
חידה גאוגרפית....

חידה גאוגרפית....
היכן צולמה התמונה המצורפת?
 

עלי כהן

New member
תשובה - לתחנת הרכבת ראש העין

חידה גאוגרפית....
היכן צולמה התמונה המצורפת?
תשובה - לתחנת הרכבת ראש העין
כמו עוד כמה וכמה תחנות מוזרות בישראל כך גם תחנה מבודדת זו שבראש העין. מן הידוע לי בעולם הרחב מקומה של תחנת רכבת הוא במרכז (!!) העיר או הישוב ולא באיזו נקודה מבודדת "באמצע המדבר". הכוונה גם ל"תחנת הרכבת מרכז" בתל-אביב, המצוייה הרחק מאד ממרכז העיר או "תחנת הרכבת מקוה ישראל", שכדי להגיע אליה יש צורך לנסוע באוטובוס- חלם היתה חלום לעומת המצב ב"רכבת ישראל"...
 

harelc

New member
תחנת רכבת מקווה ישראל?

תשובה - לתחנת הרכבת ראש העין
כמו עוד כמה וכמה תחנות מוזרות בישראל כך גם תחנה מבודדת זו שבראש העין. מן הידוע לי בעולם הרחב מקומה של תחנת רכבת הוא במרכז (!!) העיר או הישוב ולא באיזו נקודה מבודדת "באמצע המדבר". הכוונה גם ל"תחנת הרכבת מרכז" בתל-אביב, המצוייה הרחק מאד ממרכז העיר או "תחנת הרכבת מקוה ישראל", שכדי להגיע אליה יש צורך לנסוע באוטובוס- חלם היתה חלום לעומת המצב ב"רכבת ישראל"...
תחנת רכבת מקווה ישראל?
איפה זה? מה זה?
 

עלי כהן

New member
התחנה לירושלים...

תחנת רכבת מקווה ישראל?
איפה זה? מה זה?
התחנה לירושלים...
פעם (ככה מתחילות אגדות ועובדות נסעה רכבת ממרכז תל-אביב, ליד "בית הדר", לירושלים. אח"כ "חכמים" החליטו להוציא את הרכבת מחוץ לעיר ויצרו ליד מקוה ישראל תחנת רכבת, שאיש לא השתמש בה. היתה זו בכיה לדורות - היום אין תחנה כי אין רכבת לירושלים. כאמור - חלם היתה חלום לעומת "ר.י." ("ר כבת י שראל").
 

איליה.

New member
קראו לה תל אביב דרום

התחנה לירושלים...
פעם (ככה מתחילות אגדות ועובדות נסעה רכבת ממרכז תל-אביב, ליד "בית הדר", לירושלים. אח"כ "חכמים" החליטו להוציא את הרכבת מחוץ לעיר ויצרו ליד מקוה ישראל תחנת רכבת, שאיש לא השתמש בה. היתה זו בכיה לדורות - היום אין תחנה כי אין רכבת לירושלים. כאמור - חלם היתה חלום לעומת "ר.י." ("ר כבת י שראל").
קראו לה תל אביב דרום
ולסגירתה אין כל קשר להפסקת הפעילות בקו לירושלים. התחנה נסגרה בגלל פתיחת מסילת האיילון.
 

עלי כהן

New member
נו, באמת....

קראו לה תל אביב דרום
ולסגירתה אין כל קשר להפסקת הפעילות בקו לירושלים. התחנה נסגרה בגלל פתיחת מסילת האיילון.
נו, באמת....
קודם הוציאו את התחנה מתל-אביב אל מחוץ לעיר. כך הבריחו נוסעים. הרכבת נסעה ריקה ובהפסדים ופועל יוצא - לא היתה כדאיות כלכלית כלשהי להפעלת קו לירושלים. הא בהא תליא!!!! ומה הקשר ל"נתיבי איילון"? חלמאות היא חלמאות , וגם ב"נתיבי איילון" יש תחנות רכבת מוזרות למדי ("השלום" בלי אפשרות חנייה. "המרכז" באמצע בין נתיבים)
 
קו האיילון

נו, באמת....
קודם הוציאו את התחנה מתל-אביב אל מחוץ לעיר. כך הבריחו נוסעים. הרכבת נסעה ריקה ובהפסדים ופועל יוצא - לא היתה כדאיות כלכלית כלשהי להפעלת קו לירושלים. הא בהא תליא!!!! ומה הקשר ל"נתיבי איילון"? חלמאות היא חלמאות , וגם ב"נתיבי איילון" יש תחנות רכבת מוזרות למדי ("השלום" בלי אפשרות חנייה. "המרכז" באמצע בין נתיבים)
קו האיילון
סיפור תל-אביב דרום הוא אכן בזיון לאומי לשמו, במיוחד כשמסתכלים על התחנה ורואים שבנו שם את אחת התחנות הגדולות והמפוארות בארץ. אבל לא על זה רציתי לדבר. יש סיבה טובה שבעטייה תחנות כמו ´השלום´, ´ההגנה´ ובעתיד גם ´יצחק שדה´ נבנות ללא מגרשי חנייה: אנחנו לא צריכים עוד מכוניות בתוך העיר. מלבד העובדה שפשוט קשה למצוא מקום למגרשי חנייה באיזור הצפוף הזה. הרעיון בתחנות אלו הוא שהן צריכות להיות מקושרות היטב לשאר התחבורה הציבורית באיזור (אוטובוסים ובעתיד גם רכבת קלה) וכך לעודד אנשים המגיעים למרכז תל-אביב מחוץ לעיר לנסוע בתחבורה הציבורית, ולא לבוא לבד במכונית הפרטית. כנ"ל לגבי אותם אלו היוצאים מהעיר - למה אנחנו צריכים עוד כמה מאות מכוניות מדי שעת שיא שיסתמו את כל העורקים והורידים של העיר הזו? ישנו משפט קצת מוזר שנאמר בהודעה הקודמת: ´וגם ב"נתיבי איילון" יש תחנות רכבת מוזרות למדי´ הבעיתיות במשםט היא כזו - תחנות הרכבת אינן ´בנתיבי איילון´ ולא שייכות אליהם. אלו תחנות המשרתות את העיר תל-אביב (רבתי), ובמקרה הן מצויות על המסילה המקבילה לנתיבי איילון. אמנם זהו אינו תירוץ לכך שלא יהיה קישור נאות בין עורקי התחבורה השונים, אבל חשוב להבין את זה מבחינת תפיסת התכנון. קו האיילון של רכבת ישראל נבנה משתי סיבות: א. להביא את הרכבת לתוך תל-אביב (כן, בדיוק ההפך מעניין ת"א דרום...) ב. לקצר את החיבור הרכבתי בין צפון הארץ לדרומה ומרכזה. כך שבניית קו האיילון היתה חשובה גם לקו לירושלים, למרות שכמובן היה זה מעט מדי ומאוחר מדי (או שלא...?)
 

עלי כהן

New member
אני בהחלט מסכים

קו האיילון
סיפור תל-אביב דרום הוא אכן בזיון לאומי לשמו, במיוחד כשמסתכלים על התחנה ורואים שבנו שם את אחת התחנות הגדולות והמפוארות בארץ. אבל לא על זה רציתי לדבר. יש סיבה טובה שבעטייה תחנות כמו ´השלום´, ´ההגנה´ ובעתיד גם ´יצחק שדה´ נבנות ללא מגרשי חנייה: אנחנו לא צריכים עוד מכוניות בתוך העיר. מלבד העובדה שפשוט קשה למצוא מקום למגרשי חנייה באיזור הצפוף הזה. הרעיון בתחנות אלו הוא שהן צריכות להיות מקושרות היטב לשאר התחבורה הציבורית באיזור (אוטובוסים ובעתיד גם רכבת קלה) וכך לעודד אנשים המגיעים למרכז תל-אביב מחוץ לעיר לנסוע בתחבורה הציבורית, ולא לבוא לבד במכונית הפרטית. כנ"ל לגבי אותם אלו היוצאים מהעיר - למה אנחנו צריכים עוד כמה מאות מכוניות מדי שעת שיא שיסתמו את כל העורקים והורידים של העיר הזו? ישנו משפט קצת מוזר שנאמר בהודעה הקודמת: ´וגם ב"נתיבי איילון" יש תחנות רכבת מוזרות למדי´ הבעיתיות במשםט היא כזו - תחנות הרכבת אינן ´בנתיבי איילון´ ולא שייכות אליהם. אלו תחנות המשרתות את העיר תל-אביב (רבתי), ובמקרה הן מצויות על המסילה המקבילה לנתיבי איילון. אמנם זהו אינו תירוץ לכך שלא יהיה קישור נאות בין עורקי התחבורה השונים, אבל חשוב להבין את זה מבחינת תפיסת התכנון. קו האיילון של רכבת ישראל נבנה משתי סיבות: א. להביא את הרכבת לתוך תל-אביב (כן, בדיוק ההפך מעניין ת"א דרום...) ב. לקצר את החיבור הרכבתי בין צפון הארץ לדרומה ומרכזה. כך שבניית קו האיילון היתה חשובה גם לקו לירושלים, למרות שכמובן היה זה מעט מדי ומאוחר מדי (או שלא...?)
אני בהחלט מסכים
הבעייה של חנייה אליה התכוונתי היא בדיוק מה שחן מלינג מעלה - אני מתנגד מושבע לתחבורה פרטית בתחומי הערים (בשל סתימת עורקים, זיהום אויר, חנייה על מדרכות וסיכון חיי אדם ועוד ועוד) - הכוונה שלי היא גם מה שחן אומר בקשר לתחבורה ציבורית לתחנות הרכבת המ ו ז ר ו ת , שאפילו החניית אוטובוס לידן מהוות בעייה ! ריבוי הרכב הפרטי בערים הוא אסון אקולוגי ומיפגע קשה שהופך קשה יותר מיום ליום. ללמוד מאחרים איננו בושה - פתרון של בירת נורבגיה - כל כניסה לתחומי הבירה אוסלו כרוכה בתשלום! יש עוד, ואולי על אלה - פעם אחרת
 

יהוושע

New member
חן , קראתי פעם שלמקווה ישראל

קו האיילון
סיפור תל-אביב דרום הוא אכן בזיון לאומי לשמו, במיוחד כשמסתכלים על התחנה ורואים שבנו שם את אחת התחנות הגדולות והמפוארות בארץ. אבל לא על זה רציתי לדבר. יש סיבה טובה שבעטייה תחנות כמו ´השלום´, ´ההגנה´ ובעתיד גם ´יצחק שדה´ נבנות ללא מגרשי חנייה: אנחנו לא צריכים עוד מכוניות בתוך העיר. מלבד העובדה שפשוט קשה למצוא מקום למגרשי חנייה באיזור הצפוף הזה. הרעיון בתחנות אלו הוא שהן צריכות להיות מקושרות היטב לשאר התחבורה הציבורית באיזור (אוטובוסים ובעתיד גם רכבת קלה) וכך לעודד אנשים המגיעים למרכז תל-אביב מחוץ לעיר לנסוע בתחבורה הציבורית, ולא לבוא לבד במכונית הפרטית. כנ"ל לגבי אותם אלו היוצאים מהעיר - למה אנחנו צריכים עוד כמה מאות מכוניות מדי שעת שיא שיסתמו את כל העורקים והורידים של העיר הזו? ישנו משפט קצת מוזר שנאמר בהודעה הקודמת: ´וגם ב"נתיבי איילון" יש תחנות רכבת מוזרות למדי´ הבעיתיות במשםט היא כזו - תחנות הרכבת אינן ´בנתיבי איילון´ ולא שייכות אליהם. אלו תחנות המשרתות את העיר תל-אביב (רבתי), ובמקרה הן מצויות על המסילה המקבילה לנתיבי איילון. אמנם זהו אינו תירוץ לכך שלא יהיה קישור נאות בין עורקי התחבורה השונים, אבל חשוב להבין את זה מבחינת תפיסת התכנון. קו האיילון של רכבת ישראל נבנה משתי סיבות: א. להביא את הרכבת לתוך תל-אביב (כן, בדיוק ההפך מעניין ת"א דרום...) ב. לקצר את החיבור הרכבתי בין צפון הארץ לדרומה ומרכזה. כך שבניית קו האיילון היתה חשובה גם לקו לירושלים, למרות שכמובן היה זה מעט מדי ומאוחר מדי (או שלא...?)
חן , קראתי פעם שלמקווה ישראל
עצמו ( או עד לשעריו ) הגיעה פעם מסילת ברזל ( או שלוחה ), נדמה לי שזה היה אפילו עד תחילת שנות ה - 70 , ואח"כ השלוחה הזאת פורקה . אתה יכול לאשר או להכחיש? למרות שהפנית אותי לאתר של פול ( עצל שכמוני ) בכ"ז בקשתי אליך שתברר אם היה אי פעם ( אחרי קום המדינה ) קו של רכבת נוסעים לצריפין .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה