חידה

מצב
הנושא נעול.
חידה

חידה
לא מסובך - רק נסו לתת כמה שיותר פרטים על התמונה המצורפת. נראה מי יצליח לקלוע הכי קרוב. תשובה תתפרסם (אני מקווה) בעוד מספר ימים.
 

oren*

New member
קרון מפואר של רכבת, אולי האוריינט

חידה
לא מסובך - רק נסו לתת כמה שיותר פרטים על התמונה המצורפת. נראה מי יצליח לקלוע הכי קרוב. תשובה תתפרסם (אני מקווה) בעוד מספר ימים.
קרון מפואר של רכבת, אולי האוריינט
אקספרס?
 

dvir golan

New member
תשובה

חידה
לא מסובך - רק נסו לתת כמה שיותר פרטים על התמונה המצורפת. נראה מי יצליח לקלוע הכי קרוב. תשובה תתפרסם (אני מקווה) בעוד מספר ימים.
תשובה
כמובן שמדובר בקרון מחלקה ראשונה מסוג: birmingham RC&W saloon שהיה בשימוש גם בארץ ישראל.
 

iliketrains

New member
תשובה 2

חידה
לא מסובך - רק נסו לתת כמה שיותר פרטים על התמונה המצורפת. נראה מי יצליח לקלוע הכי קרוב. תשובה תתפרסם (אני מקווה) בעוד מספר ימים.
תשובה 2
נראה לי שזהו אחד מקרונות ההסבה (טרקלין) שהיו בשימוש ברכבות הבינ"ל שפעלו בקו חיפה - קנטרה - קהיר.
 
תשובה לחידה

חידה
לא מסובך - רק נסו לתת כמה שיותר פרטים על התמונה המצורפת. נראה מי יצליח לקלוע הכי קרוב. תשובה תתפרסם (אני מקווה) בעוד מספר ימים.
תשובה לחידה
בסך הכל הגעתם ביניכם לתשובה כמעט נכונה וכמעט מלאה - אכן, זה לא קרון מה-´אוריינט אקספרס´ או מרכבת מפורסמת, אלא קרון שממש פעל בארץ, גם בתקופת רכבת ישראל. התמונה המצורפת צולמה במפעלי החברה Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (ובקיצור - BRC&W) ובה נראה עיצוב הפנים של אחד מהקרונות שנבנו בשנת 1922 עבור הרכבת של המנדט (ה-Palestine Railways), קרונות טרקלין (Saloon Coaches) מס´ 97 ו-98. אל שני קרונות אלו צורף קרון טרקלים מס´ 99 שהוסב מקרון רגיל בארץ, וכראה שהקרונות האלו היו מספיק חשובים בשביל להצדיק הסבה של קרון נוסף (מס´ 95) כשקרון 99 הוצא מהשירות. קרונות 97 ו-98 האלו נבנו במקור כטרקליני יום, כמו בתמונה, ששימשו כמחלקה יותר מפוארת ממחלקה ראשונה, אבל הוסבו לאחר כ-6 שנים לטרקליני לילה, כלומר קרונות שינה מפוארים במיוחד. במצב זה נמסרו בשנת 1948 כל השלושה (95, 97 ו-98) לרכבת ישראל, שהחליטה שהנושא מספיק חשוב בשביל להצדיק שיפוץ ושיקום של שלושתם. איך זה מסתדר עם שנות הצנע ועם ההחלטה לבטל את המחלקות ברכבת באותו זמן? לא יודע. כנראה שבן גוריון לא אהב לנסוע כמו שהעם שלו היה צריך... במעין צירוף מקרים מוזר, שני קרונות הטרקלין המקוריים - 97 ו-98, שרדו עד לעצם היום הזה, למרות שכמעט אף אחד מהקרונות הרגילים מאותה תקופה לא נשאר. קרון 98 נמצא כיום במוזיאון הרכבת בחיפה, שם עשו לו שיפוץ לא אותנטי, שממש עושה עוול לעבר המפואר שלו, וקרון 97 שימש שנים רבות כמשרד בסדנאות הרכבת בקישון, ומחכה כיום להעברה למוזיאון, למרות שאין שום תכנון לשפץ אותו ממצבו הנוכחי העלוב. רוצים עוד צירוף מקרים? ברדיוס של 3 דקות הליכה מקרון 98, שכאמור אין בו בכלל ריהוט פנים מקורי ומתאים, מצויים שניים מהכסאות המפוארים שנראים בתמונה. אחד מהם בשטח המוזיאון עצמו (אל תשאלו אותי למה הם לא מעבירים אותו לקרון) ואחד במשרד של מוסך הציוד המכני בתחנת חיפה מזרח, שם המנהל הנוכחי וגם הקודם לו מסרבים להפרד ממנו... ואם רוצים לשחזר את שאר הקרון, יש בארכיון המוזיאון את מרבית השרטוטים המקוריים של הקרון עצמו ושל כל הרכיבים הפנימיים.
 

nitsansh

New member
ומה קרה לקרון 95?

תשובה לחידה
בסך הכל הגעתם ביניכם לתשובה כמעט נכונה וכמעט מלאה - אכן, זה לא קרון מה-´אוריינט אקספרס´ או מרכבת מפורסמת, אלא קרון שממש פעל בארץ, גם בתקופת רכבת ישראל. התמונה המצורפת צולמה במפעלי החברה Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (ובקיצור - BRC&W) ובה נראה עיצוב הפנים של אחד מהקרונות שנבנו בשנת 1922 עבור הרכבת של המנדט (ה-Palestine Railways), קרונות טרקלין (Saloon Coaches) מס´ 97 ו-98. אל שני קרונות אלו צורף קרון טרקלים מס´ 99 שהוסב מקרון רגיל בארץ, וכראה שהקרונות האלו היו מספיק חשובים בשביל להצדיק הסבה של קרון נוסף (מס´ 95) כשקרון 99 הוצא מהשירות. קרונות 97 ו-98 האלו נבנו במקור כטרקליני יום, כמו בתמונה, ששימשו כמחלקה יותר מפוארת ממחלקה ראשונה, אבל הוסבו לאחר כ-6 שנים לטרקליני לילה, כלומר קרונות שינה מפוארים במיוחד. במצב זה נמסרו בשנת 1948 כל השלושה (95, 97 ו-98) לרכבת ישראל, שהחליטה שהנושא מספיק חשוב בשביל להצדיק שיפוץ ושיקום של שלושתם. איך זה מסתדר עם שנות הצנע ועם ההחלטה לבטל את המחלקות ברכבת באותו זמן? לא יודע. כנראה שבן גוריון לא אהב לנסוע כמו שהעם שלו היה צריך... במעין צירוף מקרים מוזר, שני קרונות הטרקלין המקוריים - 97 ו-98, שרדו עד לעצם היום הזה, למרות שכמעט אף אחד מהקרונות הרגילים מאותה תקופה לא נשאר. קרון 98 נמצא כיום במוזיאון הרכבת בחיפה, שם עשו לו שיפוץ לא אותנטי, שממש עושה עוול לעבר המפואר שלו, וקרון 97 שימש שנים רבות כמשרד בסדנאות הרכבת בקישון, ומחכה כיום להעברה למוזיאון, למרות שאין שום תכנון לשפץ אותו ממצבו הנוכחי העלוב. רוצים עוד צירוף מקרים? ברדיוס של 3 דקות הליכה מקרון 98, שכאמור אין בו בכלל ריהוט פנים מקורי ומתאים, מצויים שניים מהכסאות המפוארים שנראים בתמונה. אחד מהם בשטח המוזיאון עצמו (אל תשאלו אותי למה הם לא מעבירים אותו לקרון) ואחד במשרד של מוסך הציוד המכני בתחנת חיפה מזרח, שם המנהל הנוכחי וגם הקודם לו מסרבים להפרד ממנו... ואם רוצים לשחזר את שאר הקרון, יש בארכיון המוזיאון את מרבית השרטוטים המקוריים של הקרון עצמו ושל כל הרכיבים הפנימיים.
ומה קרה לקרון 95?
האם ידוע לך איפה בעולם קיימים קרונות כאלה? האם הם נדירים?
 
קרון 95 וקרונות טרקלין בעולם

ומה קרה לקרון 95?
האם ידוע לך איפה בעולם קיימים קרונות כאלה? האם הם נדירים?
קרון 95 וקרונות טרקלין בעולם
כמובן שלא ממשלת המנדט נציאה את הנושא של קרונות מפוארים. הדוגמאות הכי מפוארות הן אלו של המלכים השונים באירופה בסוף המאה ה-19, אבל גם רכבות פאר כמו ה-´אוריינט אקספרס´ ומקבילותיה בעבר ובהווה ציידו את קרונותיהן במגוון פאר והדר. קרונות *בדיוק* כמו בארץ לא תמצאו בשום מקום אחר בעולם, מפני שהם נבנו לפי ההזמנה של רכבת המנדט. למעשה, הם אפילו לא היו בדיוק אותו דבר ביניהם... ולשאלה הראשונה - קרון 95, הטרקלין הרביעי, הלך בדרך כל קרון ונשלח לגרוטאות יחד עם אחיו מהמחלקות הפחות מפוארות...
 

nitsansh

New member
אם הבנתי נכון...

קרון 95 וקרונות טרקלין בעולם
כמובן שלא ממשלת המנדט נציאה את הנושא של קרונות מפוארים. הדוגמאות הכי מפוארות הן אלו של המלכים השונים באירופה בסוף המאה ה-19, אבל גם רכבות פאר כמו ה-´אוריינט אקספרס´ ומקבילותיה בעבר ובהווה ציידו את קרונותיהן במגוון פאר והדר. קרונות *בדיוק* כמו בארץ לא תמצאו בשום מקום אחר בעולם, מפני שהם נבנו לפי ההזמנה של רכבת המנדט. למעשה, הם אפילו לא היו בדיוק אותו דבר ביניהם... ולשאלה הראשונה - קרון 95, הטרקלין הרביעי, הלך בדרך כל קרון ונשלח לגרוטאות יחד עם אחיו מהמחלקות הפחות מפוארות...
אם הבנתי נכון...
הקרונות האלה היו בשימוש רכבת ישראל גם אחרי קום המדינה... עד מתי? באיזה אירועים השתמשו בהם?
 
קרונות טרקלים ברכבת ישראל

אם הבנתי נכון...
הקרונות האלה היו בשימוש רכבת ישראל גם אחרי קום המדינה... עד מתי? באיזה אירועים השתמשו בהם?
קרונות טרקלים ברכבת ישראל
הקרונות הוצאו מהשירות באופן עקרוני בשנות ה-60. אני לא זוכר תאריכים מדויקים, אבל יש תיק מסודר על ההיסטוריה שלהם מהקמת המדינה ועד לאותה תקופה בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה. אני לא יודע לומר כרגע אילו אנשים חשובים נסעו בקרונות אלו, ובאילו אירועים חשובים השתתפו, אבל הסיפורים (ואני מדגיש, ס י פ ו ר י ם) הרווחים טוענים שהשימוש האחרון בקרון כזה היהכשהנרי קיסינג´ר הגיע לארץ בביקורו המפורסם בו היה אמור לעלות לירושלים אבל הדרכים היו חסומות שלג. לפיכך, היה צורך להשתמש ברכבת, וכדי לספק תנאי נסיעה קצת יותר ´מוצלחים´ מהקרונות הרגילים של אותו הזמן (בשנות ה-70, עד 1977, כל קרונות הנוסעים של רכבת ישראל היו בעלי סידור מושבים של 3+2, ללא שולחנות) הוצא קרון 98 מאחסנה בלוד, נוקה וסודר בזריזות, ושימש לנסיעה ההיסטורית. מכיוון שלא ראיתי אף מסמך ואף תמונה הנוגעים לנושא זה, אני חייב לקחת את הסיפור בעירבון מוגבל, אבל בכל זאת...
 

nitsansh

New member
מה... לא היה אז מסוק לצורך כזה???

קרונות טרקלים ברכבת ישראל
הקרונות הוצאו מהשירות באופן עקרוני בשנות ה-60. אני לא זוכר תאריכים מדויקים, אבל יש תיק מסודר על ההיסטוריה שלהם מהקמת המדינה ועד לאותה תקופה בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה. אני לא יודע לומר כרגע אילו אנשים חשובים נסעו בקרונות אלו, ובאילו אירועים חשובים השתתפו, אבל הסיפורים (ואני מדגיש, ס י פ ו ר י ם) הרווחים טוענים שהשימוש האחרון בקרון כזה היהכשהנרי קיסינג´ר הגיע לארץ בביקורו המפורסם בו היה אמור לעלות לירושלים אבל הדרכים היו חסומות שלג. לפיכך, היה צורך להשתמש ברכבת, וכדי לספק תנאי נסיעה קצת יותר ´מוצלחים´ מהקרונות הרגילים של אותו הזמן (בשנות ה-70, עד 1977, כל קרונות הנוסעים של רכבת ישראל היו בעלי סידור מושבים של 3+2, ללא שולחנות) הוצא קרון 98 מאחסנה בלוד, נוקה וסודר בזריזות, ושימש לנסיעה ההיסטורית. מכיוון שלא ראיתי אף מסמך ואף תמונה הנוגעים לנושא זה, אני חייב לקחת את הסיפור בעירבון מוגבל, אבל בכל זאת...
מה... לא היה אז מסוק לצורך כזה???
 

יהוושע

New member
נראה לי די מפוברק , עניין קיסינג´ר

קרונות טרקלים ברכבת ישראל
הקרונות הוצאו מהשירות באופן עקרוני בשנות ה-60. אני לא זוכר תאריכים מדויקים, אבל יש תיק מסודר על ההיסטוריה שלהם מהקמת המדינה ועד לאותה תקופה בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה. אני לא יודע לומר כרגע אילו אנשים חשובים נסעו בקרונות אלו, ובאילו אירועים חשובים השתתפו, אבל הסיפורים (ואני מדגיש, ס י פ ו ר י ם) הרווחים טוענים שהשימוש האחרון בקרון כזה היהכשהנרי קיסינג´ר הגיע לארץ בביקורו המפורסם בו היה אמור לעלות לירושלים אבל הדרכים היו חסומות שלג. לפיכך, היה צורך להשתמש ברכבת, וכדי לספק תנאי נסיעה קצת יותר ´מוצלחים´ מהקרונות הרגילים של אותו הזמן (בשנות ה-70, עד 1977, כל קרונות הנוסעים של רכבת ישראל היו בעלי סידור מושבים של 3+2, ללא שולחנות) הוצא קרון 98 מאחסנה בלוד, נוקה וסודר בזריזות, ושימש לנסיעה ההיסטורית. מכיוון שלא ראיתי אף מסמך ואף תמונה הנוגעים לנושא זה, אני חייב לקחת את הסיפור בעירבון מוגבל, אבל בכל זאת...
נראה לי די מפוברק , עניין קיסינג´ר
לעומת זה , ידוע לי בוודאות על מלכה כולשהי שביקרה בארץ , לא זוכר מאיזו ארץ , שהורכבה למענה רכבת פרטית שלקחה אותה לירושלים , מן הסתם השתמשו לצורך כך בקרון טרקלין .
 

oren*

New member
מאוד מאוד מעניין ../images/Emo140.gif

תשובה לחידה
בסך הכל הגעתם ביניכם לתשובה כמעט נכונה וכמעט מלאה - אכן, זה לא קרון מה-´אוריינט אקספרס´ או מרכבת מפורסמת, אלא קרון שממש פעל בארץ, גם בתקופת רכבת ישראל. התמונה המצורפת צולמה במפעלי החברה Birmingham Railway Carriage and Wagon Company (ובקיצור - BRC&W) ובה נראה עיצוב הפנים של אחד מהקרונות שנבנו בשנת 1922 עבור הרכבת של המנדט (ה-Palestine Railways), קרונות טרקלין (Saloon Coaches) מס´ 97 ו-98. אל שני קרונות אלו צורף קרון טרקלים מס´ 99 שהוסב מקרון רגיל בארץ, וכראה שהקרונות האלו היו מספיק חשובים בשביל להצדיק הסבה של קרון נוסף (מס´ 95) כשקרון 99 הוצא מהשירות. קרונות 97 ו-98 האלו נבנו במקור כטרקליני יום, כמו בתמונה, ששימשו כמחלקה יותר מפוארת ממחלקה ראשונה, אבל הוסבו לאחר כ-6 שנים לטרקליני לילה, כלומר קרונות שינה מפוארים במיוחד. במצב זה נמסרו בשנת 1948 כל השלושה (95, 97 ו-98) לרכבת ישראל, שהחליטה שהנושא מספיק חשוב בשביל להצדיק שיפוץ ושיקום של שלושתם. איך זה מסתדר עם שנות הצנע ועם ההחלטה לבטל את המחלקות ברכבת באותו זמן? לא יודע. כנראה שבן גוריון לא אהב לנסוע כמו שהעם שלו היה צריך... במעין צירוף מקרים מוזר, שני קרונות הטרקלין המקוריים - 97 ו-98, שרדו עד לעצם היום הזה, למרות שכמעט אף אחד מהקרונות הרגילים מאותה תקופה לא נשאר. קרון 98 נמצא כיום במוזיאון הרכבת בחיפה, שם עשו לו שיפוץ לא אותנטי, שממש עושה עוול לעבר המפואר שלו, וקרון 97 שימש שנים רבות כמשרד בסדנאות הרכבת בקישון, ומחכה כיום להעברה למוזיאון, למרות שאין שום תכנון לשפץ אותו ממצבו הנוכחי העלוב. רוצים עוד צירוף מקרים? ברדיוס של 3 דקות הליכה מקרון 98, שכאמור אין בו בכלל ריהוט פנים מקורי ומתאים, מצויים שניים מהכסאות המפוארים שנראים בתמונה. אחד מהם בשטח המוזיאון עצמו (אל תשאלו אותי למה הם לא מעבירים אותו לקרון) ואחד במשרד של מוסך הציוד המכני בתחנת חיפה מזרח, שם המנהל הנוכחי וגם הקודם לו מסרבים להפרד ממנו... ואם רוצים לשחזר את שאר הקרון, יש בארכיון המוזיאון את מרבית השרטוטים המקוריים של הקרון עצמו ושל כל הרכיבים הפנימיים.
מאוד מאוד מעניין

נשמח לעוד חידות שכאלה, עם הסברים מעניינים בסופן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה