חידוד 3-המשך לתשובה

מני400

New member
חידוד 3-המשך לתשובה

viamaris כתב: מני שלום נתחיל בקרש, היות והוא סימטרי, הרוח לוחצת על שני קצותיו בצורה שווה, ולכן הוא יתייצב בניצב לרוח. ולעומתו הספינה אינה סימטרית.החרטום יותר קל מהירכתיים ופחות שקוע. ולכן החרטום יפול יותר מהירכתייםעד ל 110-130 מעלות תלוי בספינה. ומה שבטוח אף פעם לא 180 מעלות. בריאות אושר ושגשוג. אני כתבתי: למה לדעתך כאשר הסירה תגיע ל130 מעלות היא לא תמשיך ותיפול בעזרת הרוח עד ל180 מעלות כלומר תתישר עם כוון הרוח??? אני מסכים אתך שככל שהסירה תתישר עם הרוח הכוחות ילכו ויקטנו אבל הם קיימים ובסופו של דבר הסירה תגיע ל180 מעלות כמובן שכל זה מדובר כאשר לא קיימים כוחות נוספים כמו זרמים וכדומה סליחה על ההתעקשות ושהיה לך אחלה יום התייחסות בבקשה
תודה מני400
 

soso_sami

New member
למה סירה לא מתייצבת לרוח

סירה וזה נכון לגבי כמעט כל סירה לא מתייצבת בכלל לרוח אלא משחקת בטווח של זויות לרוח כתלות לסוג מבנה שוקע ועוד. גם כששואלים איך תתיצב הסירה לרוח כמעט בכל המקרים היא לא תתיצב חרטום או ירכתיים לרוח. הסיבה לכך היא פשוט מרכז הכובד ומרכז הציפה של הסירה. אם באופן תיאורטי ניקח סירה שהחרטום שלה מאוד מאוד כבד ומאוד מאוד שקוע ביחס לגוף אז נראה תופעה שהסירה מתייצבת חרטום לרוח. לחילופין אם ניקח לדוגמא סירת גומי שאין לה שוקע כמעט אבל ויש לה מנוע חיצון ובאופן תיאורטי הירכתיים שלה לא יהיו כמו שני נקניקים אלא כמו החרטום אז היא תתיצב ירכתיים לרוח. בכל שאר המקרים זה לא יהיה משום שברגע שהחרטום נופל מתחת לסף מסויים והמומנט המופעל עליו קטן מהמומנט המופעל על הירכתיים הוא יסוב בחזרה וחוזר חלילה.
 
למעלה