חידוד 3

viamaris

New member
חידוד 3../images/Emo35.gif

בהמשך לחידוד 2 ומאד קשור אליו, עוזבים ספינת מפרש ללא מפרשים ובמצב עמידה, באיזה זוית לרוח היא תתייצב ומדוע?
 

lizard

New member
את זה אפילו אני יודע

לפחות ככה אני חושב...חחח יכרתיים לרוח (או לחילופין אם החרטום כבד יותר אז חרטום לרוח) החרטום קל יותר מהירכתיים (שמשמשות כציר) אני צודק ? חחח מיכה
 

בת ים

New member
הרוח מפילה חרטום

ולמעשה מסיתה את הסירה הצידה, כשהדופן נשארת לרוח.
 

בת ים

New member
דופן לרוח

אבל...ההבדל בין הקרש למפרשית נעוץ בחרטום שנופל לעומת ירכתיים כלומר בזוית של 45 מעלות.
 

arik2000

New member
לא נראה לי הפתרון

אני לא יודע מאיפה הנתונים אבל קרש יעמוד דופן לרוח יאכטה לעולם לא!!! בגלל מבנה היאכטה היא תעמוד עם חרטום לרוח תמיד !!! כאשר אין אמצעי הנעה או מפרש.
 

viamaris

New member
לכל העונים../images/Emo2.gif

לכל מי שענה שהספינה תתיצב ברוח צד- אתם טועים. בת ים, תשובתך קורבה אך לא מחודדת נסי להסביר כוונתך. לכל הצופים בפורום,אתם מוזמנים לענות. בקרוב, חידוד 4
 

lizardie

New member
עם חרטום לרוח

כי הסירה תנסה להסתדר לפי מינימום התנגדות לכח הרוח. ככה גם אם יש זרם - הסירה תסתדר מול הזרם. ראיתם פעם אוניות שעוגנות במפרץ חיפה? לפי זה אפשר לדעת את הרוח.
 

lizard

New member
זה בעגינה אני חושב.

כשיש עוגן בחרטום הסירה תהיה עם חרטום לרוח. כשהיא לא עוגנת אני כבר לא ממש בטוח. מיכה
 

עקרבנון

New member
כ"ש יעמוד כללית דופן לרוח

אבל, לכל כ"ש יש את הזוית שלו אשר משתנה בין כלי לכלי, הדבר תלוי במיקום מרכז המסה של כ"ש, כללית ניתן להתיחס לזה כדופן לרוח.
 

viamaris

New member
יפה../images/Emo45.gif

נכון מאד עקרבנון, היות וחרטום הספינה קל יותר מהירכתיים וגם פחות שקוע במים,הספינה לא תתנהג כדוגמת הקרש,והחרטום יפול יותר מאשר הירכתיים. לכל ספינה וההתנהגות שלה, אבל,הזוית תהיה 110-130 מעלות לרוח.בשלב זה הרוח תתחיל לדחוף קדימה והספינה תתחיל לקבל היגוי. ומכאן לחידוד 4
 

מני400

New member
לדעתי

במצב המתואר בחידודך הסירה אמורה להגיע למצב של 180 מעלות לרוח כלומר הרוח והסירה יהיו בקו אחד כאשר החרטום כמובן בכוון הרוח כלומר הרוח מכה בירכתי הסירה כל נסיון של החרטום לפנות ימינה או שמאלה יתקל מידית בהתנגדות הרוח לא ברור לי איך תתיצב הסירה על 130 מעלות כאשר הרוח עובדת על החרטום ומנסה לישר את הסירה בברכה מני
 

viamaris

New member
הסבר למני 400../images/Emo36.gif

מני שלום נתחיל בקרש, היות והוא סימטרי, הרוח לוחצת על שני קצותיו בצורה שווה, ולכן הוא יתייצב בניצב לרוח. ולעומתו הספינה אינה סימטרית.החרטום יותר קל מהירכתיים ופחות שקוע. ולכן החרטום יפול יותר מהירכתייםעד ל 110-130 מעלות תלוי בספינה. ומה שבטוח אף פעם לא 180 מעלות. בריאות אושר ושגשוג.
 

מני400

New member
סליחה על העקשנות ,אבל

למה לדעתך כאשר הסירה תגיע ל130 מעלות היא לא תמשיך ותיפול בעזרת הרוח עד ל180 מעלות כלומר תתישר עם כוון הרוח??? אני מסכים אתך שככל שהסירה תתישר עם הרוח הכוחות ילכו ויקטנו אבל הם קיימים ובסופו של דבר הסירה תגיע ל180 מעלות כמובן שכל זה מדובר כאשר לא קיימים כוחות נוספים כמו זרמים וכדומה סליחה על ההתעקשות ושהיה לך אחלה יום מני 400
 

סקיפר1

New member
מומנטים - הספינה תפיל חרטום למורד

הרוח משום שמתחת למים הקיל משמש ציר סבוב. ומעל למים החלק שמושפע מהרוח וכולל את גוף הספינה, התורן, המנור והחלוץ המגולגל(!). מרכז המומנטים האלו הוא קדמי לקיל ולכן החרטום יסתובב וייפול מהרוח.
 

arik2000

New member
אין חכם כבעל נסיון

אם עגנתם פעם על עוגן תבינו שתמיד החרטום יהיה לרוח וכל השאר זה רק תיאוריות שלא עומדות במבחן המציאות פיסיקה פשוטה תמיד הכלי ינסה להגיע להתנגדות הכי קטנה לרוח. וזה בחרטום ,כל השאר לא מעניין בכלל ולא נלקח בחשבון.
 

בת ים

New member
בעל נסיון קובע...בעגינה

המצב הנתון בחידה מדבר על ספינה ללא שליטה,במקרה כזה החרטום תמיד ירצה ליפול מהרוח, ראה סיבות שפרט כאן סקיפר 1.
 
למעלה