חידוד 9

viamaris

New member
חידוד 9../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

והפעם קצת יותר מורכב,ולכן חישבו היטב נסו ותהנו
יצאתם להפלגה לחול עם ספינה 40 פיט. על הספינה נמצאים -הסקיפר+איש צוות שאינו יודע לשוט בכלל. במהלך ההפלגה התקלקל ההגה האוטומטי ועברתם להחזיק הגה ביד. התחלפתם במשמרות כאשר הסקיפר מחזיק הגה 3 שעות והצוות 1 שעה.לאחר שראיתם איך איש הצוות מחזיק הגה,אמרתם לעצמכם כי ממש עדיף כי לא יגע בהגה. הגעתם למרחק של 200 מייל מכל חוף, ואז איש הצוות מזיז את ההגה ומבצע מהפך לא מבוקר. לשמחתכם מערך הספינה לא נפגע,והנזק היחידי כתוצאה ממהפך זה,הוא ראשכם שחטף מכה רצינית. כתוצאה ממכה זו הנכם מדממים מעט,וזכיתם בכאב ראש. לאחר שעתיים כתופעת לוואי למכה בראש הנכם מאבדים את הראיה !!! ביצעתם HEAVTOO ולאחר מנוחה בת שעה והרגעה עצמית ארוכה החלטתם להמשיך ולשוט אל יעדכם,תוך תקווה כי מזג האויר הטוב לא ישתנה שינוי גדול,וכי באזור הנמל המרינה תוציא סירה לעזתכם. לפנכם כעת השאלה ,כיצד תשוטו במצבכם????? ובאיזה אופן תנהלו את הספינה מעכשיו?? בריאות,אושר ושגשוג
 

דמיטרי

New member
מצב על הפנים...

זה באמת קרה למישהו? הייתי שוקל להוריד מפרשים (אם מסבירים טוב ולאט, איש הצוות יהי מסוגל לבצע זאת) ולהמשיך בעזרת המנוע, אלא ש 200 מייל נראה גבולי מבחינת כמות הדלק. אם כך, ויש צורך להמשיך תחת מפרשים, הייתי עובר לרוח צד, שנראה שהכי קל להסתדר איתה בתנאיי חוסר נסיון, וממשיך בצורה הזאת עד שהייתי מגיע לטווח של מנוע. דבר נוסף, הייתי מוציא MEDICO. יש סיכויים לא רעים שכתוצאה מ- BOOM בראש קיבלתי זעזוע מוח, ואז רצוי לקבל עצה רפואית ואולי אף לארגן פינוי. חשוב מאד!!! להרגיע את איש הצוות, להגיד לו, שזה קורה לי בכל הפלגה וזה בסדר גמור.
 

בת ים

New member
חוש המימוש (התחושה)והשמיעה

בהנחה שהסקיפר מנוסה, הוא יכול לחוש את הרוח על פניו, להקשיב למפרשים ולנסות לנווט בהתאם כשהוא מקבל אינפורמציה מאיש הצוות שקורא, לפי הוראות הסקיפר את הפרטים במצפןובגי´ פי אס. בגדול, איש הצוות יכול לשמש לסקיפר, באמצעות הוראות מדוקדקות, כעיניים. כמו כן, מסכימה עם דימטרי, חייב בקריאת מצוקה רפואית.
 

בת ים

New member
אנשי צוות להפלגה בינלאומית

הבנתי שעכשיו המינימום לאנשי צוות לחו"ל ירד ל2? בעבר היה 3. לדעתי הסיפור הזה, גם אם היפוטתי לחלוטין, מביא בפנינו אפשרות די מפחידה כשהצוות כל כך מצומצם לפי חוק. אם היה כאן איש צוות נוסף, אפילו בלתי מנוסה, שניים טובים מאחד.
 

viamaris

New member
טוב אז צאו מההלם../images/Emo2.gif

בים הכל יכול לקרות !! אין לי מושג אם זה קרה למשהו אבלתמיד כדי להיות מוכנים למצבים ושלא נשכח כי התפיסה הרצויה כסקיפר לגבי הצוות היא "טוב שיש צוות וטוב להעזר בו,אבל אבצע את הביצועים ברמה טובה לא פחות גם ללא אף איש צוות" ולכן שייט עיוור הוא אימון טוב לכולם, לפיתוח התחושות והערונות. הרת הספינה בעניים עצומות טובה גם בחושך ולא רק בעיוורון. ומאד מפליא הדבר,כשעוצמים עניים, מתחילים לראות " !!!!!
בקרוב חידוד 11
 

בת ים

New member
מדריך אחד-מיוחד../images/Emo8.gif

לימד אותנו, להרגיש את הרוח, על הפנים-עד היום אני עושה את זה. בודקת את כיוון הרוח...מבלי להסתכל במד הרוח או בכל אמצעי טכני אחר-קודם כל-אני והרוח. תודה!!!
 

דמיטרי

New member
באחד השיעורים...

המדריך התעצבן על זה שהסתכלתי כל הזמן על מד הרוח וכיסה אותו עם מכסה.
 

lizard

New member
עצה ממישהו שרק סיים לימודים

אל תסתמך על מדי רוח. יש הרבה גרכים לבדוק מה מצב הרוח בים,הסיבה החידיה שבגללה עברתי (ובדיוק ההפך מלמה נכשלתי בקודמים) הייתה כי ידעתי מאיפה הרוח באה ואיך להערך בהתאם. מה שהכי חשוב לבוחנים זה 1. סקיפריות - שליטה מוחלטת בכ"ש ויציאה ממצבים. 2. מפרשנות וידיעת מיקום היכטה בים ביחס לרוח וכדומה. רק אחרי ששלטתי בזה בא הביטחון ובאמת עברתי טסט כמו שצריך. מיכה
 

soso_sami

New member
אז הנה סוף סוף...

אז הנה סוף סוף סיטואציה שלשמחתי הרבה לא נכחתי בה ואקווה שלעולם לא אחווה אותה. יחד עם זאת אף על פי שתרגלתי לא פעם הפלגה בעיניים עצומות בעיקר בתקופה שהדרכתי. כשאתה מדריך אתה משתעמם אחרי הפעם העשרים שאתה מסביר ומלמד את אותו הדבר ונהגתי להשתרע על הסיפון לעצום עיניים ויכולתי לומר לחניכים אם הם עולים, יורדים עולים מדי הולכים על הגבול או כל דבר דומה. אז למרות זאת אני לא בטוח שהייתי נוקט בשיטה הזו בסיטואציה המוזכרת אלא בכדי להתקרב מעט יותר ליבשה ומשם מנוע ואולי עזרה בקשר ממישהו שיצא לקראתי. אני לא זוכר שאי פעם היה לי איש צוות שלא העזתי לתת לו הגה כשאני ער. הוא חייב להיות קטסטרופאלי באמת כדי שאני אכוון אותו בעיניים עצומות. לכן אני חושב שאתן לאותו אומלל להחזיק הגה שעתיים שלוש או חמש עם מנוע ולהתרגל לצפות במצפן. אח"כ אעזור לו לכוון את המפרשים פחות או יותר על פי התחושות שלי ויש לי. ולבסוף אבקש ממנו לשמור קורס ע"פ מצפן ולא ע"פ הרוח לעולם תוך שאני מנסה לתת לו קורסים של רוח צד ככל האפשר למנוע סכנה של מהפך לא מבוקר נוסף א נפנוף היסטרי וקריעת מפרשים מאידך.
 
למעלה