תשובות:
החומר לחידון הוא על חצי מהתנ"ך, בערך, בשלב העולמי. בשלב הראשון, הבית-ספרי, ניתן חומר שעליו מוסיפים בכל שלב עוד ועוד פרקים, עד לעולמי... כל שלוש שנים החומר משתנה, ושנה הבאה הוא ישתנה שוב. דברי הימים, למשל, לא יהיה שם בכלל, ולעומת זאת כמעט כל תרי עשר יהיו. החידון בעיקרו הוא אך ורק בקיאות, אבל ישנן שאלות שהתשובה הפשוטה ביותר שלהן נתונה לפרשנות. לדוגמא: איזה אירוע קרה בשבעה לחודש החמישי? נראה מה תענו... (על שאלה זו היה לי ויכוח עם מחבר השאלות, והוא לא קיבל תשובה מסוימת שהיתה לעניות דעתי פשט גמור). בשאלות בכתב שואלים תמיד אותו סוג של שאלות: ציטוט פסוק, שעליו שואלים - מי אמר למי או על מי נאמר. בשלבים הגבוהים יותר, שואלים שאלות שהן לגמרי כניסה לפרטים קטנים - תאריכים (כמו בדוגמא למעלה), מספרים (איפה נזכר?), שמות לא מוכרים (שמעיה הנחלמי וכדו') ועוד שאלות כאלו... בחידון הפומבי שואלים שאלות פשוטות מאוד - מביאים סיפור, ושואלים על איזשהו פרט ידוע מהסיפור. כל המטרה בפומבי היא לא לנסות להכשיל אלא להראות לקהל שהמתמודדים יודעים לענות... בשנים האחרונות יש בשאלה הזהה של החידון הארצי המסכם גם שאלות מהירות: יש דקה שבה צריך לענות כמה שיותר מהר על כמה שיותר שאלות נכונה. השאלות לפעמים קלות מדי ולפעמים קצת קשות, אבל המהירות של המענה היא העיקר... בסיכומו של דבר, השלבים שבאמת משפיעים על "מי ינצח ומי יפסיד" זה השלבים שבכתב, ולכן בטלויזיה אין באמת מה לראות...
ובקשר לשאלות - יש חוברת של השאלות בסוף כל חידון, ומי ש"מקורב למלכות" יודע ויכול להשיג אותן. מי שלא - אני לא רואה דרך אחרת להשיג...