מנקים מה? את מערכת ההינע? את השלדה?
שרשרת שהחלידה כדאי פשוט להחליף. אפשר לשמן בשמן רגיל ובמידה והכל עובד פשוט להמשיך להשתמש כרגיל. בכל מקרה מומלץ מאד לא להשתמש ב-WD40. זה ממס חודר שמשחרר הברגות תקועות אבל לאחר מכן מתנדף ומשאיר אחריו שכבת מתכת חשופה לאויר ש... מחלידה מחדש.
כך שאם השתמשת בחומר הזה לשחרור חוליות תקועות חשוב מאד לשמן את השרשרת בשמן של ממש לאחר התנדפות הממס החודר.
אם הצירים לא מסתובבים חלק אז וודאי ווודאי שלא לנסות לשחרר אותם עם ממס חודר. הוא ימיס את שאריות הגריז שאולי עדיין יש במיסבים ועכשיו כאשר תסובב את המיסבים הם יהיו יבשים ותגרום נזק גדול. מיסב תקוע או מסתובב קשה צריך לפתוח, לנקות ולגרז מחדש. אם אין לך את הכלים או הידע - קח את האופניים למכונאי.
כל השאר - נקה את החלודה עם מברשת. אפשר לתת נגיעות של צבע במקומות שהחלידו, אחרי שניקית היטב שאריות חלודה. לחלופין - נגיעה של שמן סיליקון/טפלון יוצרת שכבה אטומה לאויר (שצריך לחדש מידי פעם) שתמנע החלדה מחדש. להיזהר עם תרסיסי שמן סיליקון שלא יגיעו לרוטור של מעצורי דיסק או לחישוק של מעצורים רגילים. זה מנטרל את כושר העצירה ומזיק למעצור. במעצורי דיסק זה גורם לנזק בלתי הפיך לרפידות ומצריך החלפתן בחדשות.