חידוש באגד ירושלים ובתחנת סבידור מרכז

מצב
הנושא נעול.

שמונו

Active member
חידוש באגד ירושלים ובתחנת סבידור מרכז

חידוש באגד ירושלים ובתחנת סבידור מרכז
בימים האחרונים הייתי בירושלים ובתל אביב מסוף 2000 וראיתי 2 חידושים בקשר לרב קו (שבפועל שניהם עדיין לא עובדים...
)
לצערי לא היה לי את היכולת לצלם ע"מ לשתף אותכם - חברי הפורום

ירושלים אגד - בכל האוטובוסים יש מכשירים חדשים לתיקוף הרב קו
המכשירים ניראים נוחים מאוד, עם מסך קירא ונוח
כשעל המשטח שעליו מניחים את הרב קו יש 3 סמלים שמסמלים את האפשריות של המכשיר:
1. סמל רב קו (תיקוף מהיר)
2. סמל תשלום באשראי (לכאורה ע"מ להטעין את הרב קו או לקניית נסיעה בודדת)
3. סמל סריקת ברקוד (כנראה מדובר על קניית כרטיס נייר בודד בקופות או במכשירים שיהיה אפשר לתקף בברקוד - כמו ברכבת קלה)

בסבידור:
ליד כל תחנת אוטובוס שבכל רציף, עומד המכשיר היפה שנראה כמו טאבלט ענק ויש בו את רשימת האוטובוסים והשעות של אותה תחנה (המכשירים מוכרים ומפוזרים בהמון תחנות בארץ)
אבל החידוש הגדול הוא שיש שם אפשרות להטענת רב קו בכרטיס אשראי בכל אחד מעשרות המכשירים!!

רק נקווה שבהזדמנות הבאה שאהיה במקומות האלו באמת נראה אותם עובדים
 

דרור 410

New member
מכשיר התיקוף בירושלים כבר ישן

חידוש באגד ירושלים ובתחנת סבידור מרכז
בימים האחרונים הייתי בירושלים ובתל אביב מסוף 2000 וראיתי 2 חידושים בקשר לרב קו (שבפועל שניהם עדיין לא עובדים...
)
לצערי לא היה לי את היכולת לצלם ע"מ לשתף אותכם - חברי הפורום

ירושלים אגד - בכל האוטובוסים יש מכשירים חדשים לתיקוף הרב קו
המכשירים ניראים נוחים מאוד, עם מסך קירא ונוח
כשעל המשטח שעליו מניחים את הרב קו יש 3 סמלים שמסמלים את האפשריות של המכשיר:
1. סמל רב קו (תיקוף מהיר)
2. סמל תשלום באשראי (לכאורה ע"מ להטעין את הרב קו או לקניית נסיעה בודדת)
3. סמל סריקת ברקוד (כנראה מדובר על קניית כרטיס נייר בודד בקופות או במכשירים שיהיה אפשר לתקף בברקוד - כמו ברכבת קלה)

בסבידור:
ליד כל תחנת אוטובוס שבכל רציף, עומד המכשיר היפה שנראה כמו טאבלט ענק ויש בו את רשימת האוטובוסים והשעות של אותה תחנה (המכשירים מוכרים ומפוזרים בהמון תחנות בארץ)
אבל החידוש הגדול הוא שיש שם אפשרות להטענת רב קו בכרטיס אשראי בכל אחד מעשרות המכשירים!!

רק נקווה שבהזדמנות הבאה שאהיה במקומות האלו באמת נראה אותם עובדים
מכשיר התיקוף בירושלים כבר ישן
כבר כמה חודשים שלאט לאט מסבים את האוטובוסים למכשיר החדש.
אבל כיוון שלא מפעילים אותו עדיין זה בפועל מחזיר את האוטובוסים אחורה למצב שבו אפשר לתקף רק אצל הנהג.
לעיתים זה ממש מעצבן.
 

846

Active member
אין אישור להפעלה מלאה כי אין עדיין חקיקה

מכשיר התיקוף בירושלים כבר ישן
כבר כמה חודשים שלאט לאט מסבים את האוטובוסים למכשיר החדש.
אבל כיוון שלא מפעילים אותו עדיין זה בפועל מחזיר את האוטובוסים אחורה למצב שבו אפשר לתקף רק אצל הנהג.
לעיתים זה ממש מעצבן.
אין אישור להפעלה מלאה כי אין עדיין חקיקה
שמסדירה את נושא האכיפה ע"י מבקרים.
&nbsp
 

raya

Well-known member
מכשירים חדשים באגד ירושלים.

חידוש באגד ירושלים ובתחנת סבידור מרכז
בימים האחרונים הייתי בירושלים ובתל אביב מסוף 2000 וראיתי 2 חידושים בקשר לרב קו (שבפועל שניהם עדיין לא עובדים...
)
לצערי לא היה לי את היכולת לצלם ע"מ לשתף אותכם - חברי הפורום

ירושלים אגד - בכל האוטובוסים יש מכשירים חדשים לתיקוף הרב קו
המכשירים ניראים נוחים מאוד, עם מסך קירא ונוח
כשעל המשטח שעליו מניחים את הרב קו יש 3 סמלים שמסמלים את האפשריות של המכשיר:
1. סמל רב קו (תיקוף מהיר)
2. סמל תשלום באשראי (לכאורה ע"מ להטעין את הרב קו או לקניית נסיעה בודדת)
3. סמל סריקת ברקוד (כנראה מדובר על קניית כרטיס נייר בודד בקופות או במכשירים שיהיה אפשר לתקף בברקוד - כמו ברכבת קלה)

בסבידור:
ליד כל תחנת אוטובוס שבכל רציף, עומד המכשיר היפה שנראה כמו טאבלט ענק ויש בו את רשימת האוטובוסים והשעות של אותה תחנה (המכשירים מוכרים ומפוזרים בהמון תחנות בארץ)
אבל החידוש הגדול הוא שיש שם אפשרות להטענת רב קו בכרטיס אשראי בכל אחד מעשרות המכשירים!!

רק נקווה שבהזדמנות הבאה שאהיה במקומות האלו באמת נראה אותם עובדים
מכשירים חדשים באגד ירושלים.
נסעתי היום בקו 32 , אכן ראיתי מיכשור בלתי מוכר.
ניסיתי לתקף - אבל ראיתי אחר כך שיש מדבקה שהמכשיר לא פועל. נאלצתי ללכת ולתקף אצל הנהג.
אבל..........לא ראיתי שלמכשיר הזה יש מסך עם סמלים כל שהם.
חבל שלא צילמתי - הדבר היחיד הבולט היו כמה חרירים שהם כאילו מיקרופון או רמקול סמוי.
רעיה
 
התקינו כמה דוגמאות של מכשירים

מכשירים חדשים באגד ירושלים.
נסעתי היום בקו 32 , אכן ראיתי מיכשור בלתי מוכר.
ניסיתי לתקף - אבל ראיתי אחר כך שיש מדבקה שהמכשיר לא פועל. נאלצתי ללכת ולתקף אצל הנהג.
אבל..........לא ראיתי שלמכשיר הזה יש מסך עם סמלים כל שהם.
חבל שלא צילמתי - הדבר היחיד הבולט היו כמה חרירים שהם כאילו מיקרופון או רמקול סמוי.
רעיה
התקינו כמה דוגמאות של מכשירים
יש גלמי דמה מפלסטיק אפור בהיר.
ויש מכשיר שכנראה הוא אמיתי, וגם ממנו יש שתי דוגמאות שראיתי, שנבדלות זו מזו בדוגמת ההדפסה עליהם.

אצרף תמונה של הדמה ושל אחת הדוגמאות מהאמיתי.



 

dctgdctg

Member
זה מכשיר של Conduent (לשעבר Xerox) שנראה כמו זה שבאפיקים

התקינו כמה דוגמאות של מכשירים
יש גלמי דמה מפלסטיק אפור בהיר.
ויש מכשיר שכנראה הוא אמיתי, וגם ממנו יש שתי דוגמאות שראיתי, שנבדלות זו מזו בדוגמת ההדפסה עליהם.

אצרף תמונה של הדמה ושל אחת הדוגמאות מהאמיתי.
זה מכשיר של Conduent (לשעבר Xerox) שנראה כמו זה שבאפיקים
גם מטרופולין משתמשת בConduent אבל אני חושב שבדגם אחר
 
וזה כבר הדגם המעודכן :)

התקינו כמה דוגמאות של מכשירים
יש גלמי דמה מפלסטיק אפור בהיר.
ויש מכשיר שכנראה הוא אמיתי, וגם ממנו יש שתי דוגמאות שראיתי, שנבדלות זו מזו בדוגמת ההדפסה עליהם.

אצרף תמונה של הדמה ושל אחת הדוגמאות מהאמיתי.
וזה כבר הדגם המעודכן :)
אם אכן ניתן יהיה לתקף ולשלם על ידי כרטיס אשראי או אפליקציה בסמארטפון, זה יהיה נפלא!

 

dctgdctg

Member
מעניין, תומך גם בכרטיסי אשראי (Contactless) ובברקוד

וזה כבר הדגם המעודכן :)
אם אכן ניתן יהיה לתקף ולשלם על ידי כרטיס אשראי או אפליקציה בסמארטפון, זה יהיה נפלא!
מעניין, תומך גם בכרטיסי אשראי (Contactless) ובברקוד
[URL]http://downloads.conduent.com/content/usa/en/brochure/VPE430%20%28universal%20validator%29_Opt1_20170511_V08_EN_HD.pdf[/URL]
 

Bus Nerd

Active member
גם הולידטורים של דן תומכים בכרטיסי אשראי contactless

גם הולידטורים של דן תומכים בכרטיסי אשראי contactless
לפחות ברמת החומרה של הולידטורים וקופסאות הנהג. אבל התוכנה - לא.
 
המכשירים תומכים בזה

וזה כבר הדגם המעודכן :)
אם אכן ניתן יהיה לתקף ולשלם על ידי כרטיס אשראי או אפליקציה בסמארטפון, זה יהיה נפלא!
המכשירים תומכים בזה
כרטיס האשראי שלך כנראה שלא...

תשלום בקונטקטלס נפוץ בכמה מדינות מעבר לים אך חברות האשראי בארצנו עוד לא ממש מקדמות את זה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
והתוכנה המותקנת בולידטורים

המכשירים תומכים בזה
כרטיס האשראי שלך כנראה שלא...

תשלום בקונטקטלס נפוץ בכמה מדינות מעבר לים אך חברות האשראי בארצנו עוד לא ממש מקדמות את זה.
והתוכנה המותקנת בולידטורים
גם כשהחומרה תומכת, התוכנה לא כוללת קריאת כרטיסי אשראי וסליקתם (כפי שאמר Bus Nerd לגבי המיכשור של דן)
&nbsp
המדבקה הזו היא מוטעית עד שבנק ישראל וחברות האשראי לא יקדמו את זה ומשרד התחבורה לא יורה למפעילים להפעיל את היישום הרלוונטי
כי אם זה היה פועל, אז כבר היו נוסעים המשלמים עם אפליקציות ארנק בטלפון ו-Apple/Google/etc Pay מאחר ומה שאלו עושות זה למעשה לדמות כרטיס אשראי מגע פיזי (NFC HCE) עם טוקניזציה
 

Bus Nerd

Active member
יש לי כרטיס אשראי מגע. מעולם לא הצלחתי לשלם איתו בארץ

המכשירים תומכים בזה
כרטיס האשראי שלך כנראה שלא...

תשלום בקונטקטלס נפוץ בכמה מדינות מעבר לים אך חברות האשראי בארצנו עוד לא ממש מקדמות את זה.
יש לי כרטיס אשראי מגע. מעולם לא הצלחתי לשלם איתו בארץ
גם מסופים בארץ שהחומרה שלהם תומכת בזה, לא הפעילו את האפשרות בתוכנה. ייתרה מזאת, גם מסופים שתומכים ב chip and pin לא הפעילות תמיכה ב chip and pin שזו טכנולוגיה ישנה יותר. ניסיתי עם כמה כרטיסים שונים, ובהמון מסופים שונים, וגם בולידטורים של אוטבוסים. הטכנולוגיה הזו פשוט עוד לא הגיע לארץ - הבנקים גוררים רגליים, חברות הסליקה גוררות רגליים, העסקים לא רוצים להיכנס לזה כי מבחינתם זו השקעה מיותרת, ובנק ישראל מפחד להכריח שינויים.

התוצאה היא שאנחנו מפגרים טכנולוגית מאחורי רוב העולם המערבי (ומזרח אסיה) ומשתמשים בטכנולוגיה מיושנת של פס מגנטי וחתימה כמו במדינות מתפתחות או ארצות הברית שהמערכת הבנקאית שלה תקועה במאה שעברה (דברו עם חברים אמריקאים על כמה קשה להעביר כסף בין חשבון בנק אחד לאחר בארה"ב למשל, מה שכאן אפשר לעשות עם אפליקציה).

במילים אחרות - הכרטיס תומך. החומרה תומכת. אבל התוכנה שמותקנת על המכשירים - לא תומכים.
 

raya

Well-known member
לא הבנתי... בדן באר שבע

יש לי כרטיס אשראי מגע. מעולם לא הצלחתי לשלם איתו בארץ
גם מסופים בארץ שהחומרה שלהם תומכת בזה, לא הפעילו את האפשרות בתוכנה. ייתרה מזאת, גם מסופים שתומכים ב chip and pin לא הפעילות תמיכה ב chip and pin שזו טכנולוגיה ישנה יותר. ניסיתי עם כמה כרטיסים שונים, ובהמון מסופים שונים, וגם בולידטורים של אוטבוסים. הטכנולוגיה הזו פשוט עוד לא הגיע לארץ - הבנקים גוררים רגליים, חברות הסליקה גוררות רגליים, העסקים לא רוצים להיכנס לזה כי מבחינתם זו השקעה מיותרת, ובנק ישראל מפחד להכריח שינויים.

התוצאה היא שאנחנו מפגרים טכנולוגית מאחורי רוב העולם המערבי (ומזרח אסיה) ומשתמשים בטכנולוגיה מיושנת של פס מגנטי וחתימה כמו במדינות מתפתחות או ארצות הברית שהמערכת הבנקאית שלה תקועה במאה שעברה (דברו עם חברים אמריקאים על כמה קשה להעביר כסף בין חשבון בנק אחד לאחר בארה"ב למשל, מה שכאן אפשר לעשות עם אפליקציה).

במילים אחרות - הכרטיס תומך. החומרה תומכת. אבל התוכנה שמותקנת על המכשירים - לא תומכים.
לא הבנתי... בדן באר שבע
אפשר לשלם בכרטיס אשראי באוטובוס.
בזמנו בקו 1 בתל אביב שילמתי גם כן בכרטיס אשראי.
אז אנחנו מדברים על מכשירים שונים?
רעיה
 

Bus Nerd

Active member
כן, אנחנו מדברים על מכשירים שונים

לא הבנתי... בדן באר שבע
אפשר לשלם בכרטיס אשראי באוטובוס.
בזמנו בקו 1 בתל אביב שילמתי גם כן בכרטיס אשראי.
אז אנחנו מדברים על מכשירים שונים?
רעיה
כן, אנחנו מדברים על מכשירים שונים
המכשיר שאת מדברת עליו הוא מכשיר קופסתי גדול ואיטי, זה שמשמש להטענת כרטיסי רב קו או לרכישת כרטיסים בודדים במזומן או באשראי.

אני מדבר על המכשירים הרגילים שבהם מתקפים את כרטיס הרב קו ליד הנהג או ליד הדלת האחורית.

ההבדל הוא שהמכשיר האיטי והגדול מצריך להכניס לתוכו פיזית את כרטיס האשראי כדי שיקרא את הפס המגנטי, ואז הוא מתקשר טלפונית לחברת שב"א כדי לאשר את העסקה. ההתקשרות הזו לוקחת המון זמן ולפעמים עוברות שלוש או ארבע תחנות עד שהיא מסתיימת.

הטכנולוגיה שאני מדבר עליה היא טכנולוגיה של אשראי מגע, שנפוצה בכל העולם, שבה פשוט נוגעים עם כרטיס האשראי במכשיר התיקוף - כמו שמשתמשים ברב קו - והחיוב על עלות הנסיעה מתבצע באופן מיידי כמעט ובצורה אלחוטית, בלי קריאת הפס המגנטי. הטכנולוגיה הזו בעצם מאפשרת לאנשים שאין להם כרטיס רב קו לנסוע באוטובוס הרבה יותר בקלות, בלי לחשוב על להנפיק כרטיס בכלל.

בלונדון נהוג גם לשלם בצורה הזו על קפה ועוד כל מיני קניות קטנות בסגנון.
 

raya

Well-known member
רבה!

כן, אנחנו מדברים על מכשירים שונים
המכשיר שאת מדברת עליו הוא מכשיר קופסתי גדול ואיטי, זה שמשמש להטענת כרטיסי רב קו או לרכישת כרטיסים בודדים במזומן או באשראי.

אני מדבר על המכשירים הרגילים שבהם מתקפים את כרטיס הרב קו ליד הנהג או ליד הדלת האחורית.

ההבדל הוא שהמכשיר האיטי והגדול מצריך להכניס לתוכו פיזית את כרטיס האשראי כדי שיקרא את הפס המגנטי, ואז הוא מתקשר טלפונית לחברת שב"א כדי לאשר את העסקה. ההתקשרות הזו לוקחת המון זמן ולפעמים עוברות שלוש או ארבע תחנות עד שהיא מסתיימת.

הטכנולוגיה שאני מדבר עליה היא טכנולוגיה של אשראי מגע, שנפוצה בכל העולם, שבה פשוט נוגעים עם כרטיס האשראי במכשיר התיקוף - כמו שמשתמשים ברב קו - והחיוב על עלות הנסיעה מתבצע באופן מיידי כמעט ובצורה אלחוטית, בלי קריאת הפס המגנטי. הטכנולוגיה הזו בעצם מאפשרת לאנשים שאין להם כרטיס רב קו לנסוע באוטובוס הרבה יותר בקלות, בלי לחשוב על להנפיק כרטיס בכלל.

בלונדון נהוג גם לשלם בצורה הזו על קפה ועוד כל מיני קניות קטנות בסגנון.
רבה!
 

raya

Well-known member
התמונה הראשונה מתאימה למה שראיתי.
על ההסברים.

התקינו כמה דוגמאות של מכשירים
יש גלמי דמה מפלסטיק אפור בהיר.
ויש מכשיר שכנראה הוא אמיתי, וגם ממנו יש שתי דוגמאות שראיתי, שנבדלות זו מזו בדוגמת ההדפסה עליהם.

אצרף תמונה של הדמה ושל אחת הדוגמאות מהאמיתי.
התמונה הראשונה מתאימה למה שראיתי.
על ההסברים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה