אה, אני משתמשת בתרגילים
סתם לתרגול נוסף ולתזכורת של מה שכבר נלמד בעבר. לא בדקתי את ההגדרות בהנדסה כלל. אני אוהבת את הספר של מרגרט פרויים להנדסה (כיתה ג') ולא נזקקתי לתרגול נוסף בתחום. כשאני מלמדת בבית, אני מנסה לגוון את התרגול, שהרי מהכנת שיעורי הבית של בית הספר אין פטור. עצם היכולת להשתמש במדיום אחר, לשם תרגול, מגוונת ונעימה לילדה. את ההקניה, אני עושה בעצמי. האתר הזה, מאפשר לי נגישות קלה לתרגילים ללא טירחה, ונותן לי מענה מוצלח. ניצלתי את היותי "בלתי מקצועית" כדי לא להיות חייבת לבדוק את כל האתר לעומק, בכדי להמליץ עליו. אנחנו משתמשים בו עכשיו הרבה, למרות שנראה לי, שאו-טו-טו, מסיימים את התרגילים של כיתה ו'. במקביל, אני מאד מחבבת את חוברותיה של אותה מרגרט פרויים "לקראת תיכון". הן בהחלט עוזרות הן לתרגול והן להקניה במיוחד של פתרון משוואות בשני נעלמים ואי שיוויונים, וכן בשימוש מוחשי בציר המספרים. מצאתי את עצמי חוזרת אל חוברות אלה שוב ושוב במהלך שנות הלימוד של הילדים (כל פעם ברמה אחרת ובנושא אחר). יש בהן נגיעה במיומנויות יסודיות במתמטיקה לכיתות יותר גבוהות, בצורה נעימה ומובנת. לא צריך להאמין שהחוברות הנ"ל הן באמת לקראת התיכון. לדעתי, שימוש בהן יאה ויפה מכיתה ד' (כהשלמה והעמקה של נושאים מסויימים). יש אתרים נוספים לתרגול חשבון לכיתות בית הספר היסודי, הידועים לי: "גלים" ו"אופק". את "אופק" פחות בדקתי, (כי לא התחשק לי לשלם רק כדי לבדוק, אם נודה על האמת...) ו"גלים" חביב. היו נושאים, בהם התרגול היה מוצלח ונחמד, והיו אניגמות מוזרות, עליהן היה צריך לדלג. כך לדעתי. את נושא סימני ההתחלקות, מספרים ראשוניים ופריקים, אהבתי ב"גלים". שברים הלהיבו הרבה פחות. (דוקא הבנתי שב"אופק" עסקי השברים מוצלחים. לא בדקתי). יש יתרון לאתר זמין וחינמי, בייחוד שכל חוברת קנויה נוספת (זאת בנוסף על סיפרי הלימוד של בית הספר), מהווה הוצאה מכבידה.