חידוש והמלצה
הנה משהו שחודש לי לאחרונה: בשמואל ב` פרק ט` פסוקים ג`-י"ג מבקש דוד לדעת האם נותר צאצא ליונתן בן שאול שהיה ידיד נפשו. משיבים לו שיש כזה, אבל הוא נכה. אחר כך שוב מדגישים: "ומפיבשת יושב בירושלים כי על שולחן המלך תמיד הוא אוכל והוא פיסח שתי רגליו". הדגשת הפיסחות של מפיבושת נראית תמוהה ולא ממין העניין. מה שגיליתי זה קישור לפרק אחר באותו ספר - פרק ה` בו כובש דוד את מצודת דוד מידי היבוסי. כאות זלזול בכוחו של דוד העמידו היבוסים שומרים חלשים ביותר על המצודה - עיוורים ופיסחים. דוד כבש את המצודה אבל נעלב כל כך ולכן "על כן יאמרו עיוור ופיסח לא יבוא אל הבית". עכשיו אפשר להבין מדוע ההדגשה הגדולה על פיסחותו של מפיבושת. את החידוש הזה גיליתי במפתיע בספר קומיקס שנקרא "נגיד ש... בבא בתנ"ך" מאת שי צ`רקה, יצא לאור לאחרונה בהוצאת מודן. נחמד, מהנה, מצחיק ומלמד. מומלץ בחום
הנה משהו שחודש לי לאחרונה: בשמואל ב` פרק ט` פסוקים ג`-י"ג מבקש דוד לדעת האם נותר צאצא ליונתן בן שאול שהיה ידיד נפשו. משיבים לו שיש כזה, אבל הוא נכה. אחר כך שוב מדגישים: "ומפיבשת יושב בירושלים כי על שולחן המלך תמיד הוא אוכל והוא פיסח שתי רגליו". הדגשת הפיסחות של מפיבושת נראית תמוהה ולא ממין העניין. מה שגיליתי זה קישור לפרק אחר באותו ספר - פרק ה` בו כובש דוד את מצודת דוד מידי היבוסי. כאות זלזול בכוחו של דוד העמידו היבוסים שומרים חלשים ביותר על המצודה - עיוורים ופיסחים. דוד כבש את המצודה אבל נעלב כל כך ולכן "על כן יאמרו עיוור ופיסח לא יבוא אל הבית". עכשיו אפשר להבין מדוע ההדגשה הגדולה על פיסחותו של מפיבושת. את החידוש הזה גיליתי במפתיע בספר קומיקס שנקרא "נגיד ש... בבא בתנ"ך" מאת שי צ`רקה, יצא לאור לאחרונה בהוצאת מודן. נחמד, מהנה, מצחיק ומלמד. מומלץ בחום