חידת גרף 2 ק"מ 10%, מעולם אופנים לא טיפסו שם

ariasdo

New member
חידת גרף 2 ק"מ 10%, מעולם אופנים לא טיפסו שם

קטע העלייה לא משהוא רציני אבל הסיום זה משהוא מיוחד .
הקיר נראה כרמפה ישרה ומפחידה מאוד , 300 מ' כ 60 מ' גובה כ 20% ממוצע . עם נקודות מקסימום מעל 30% חודר דוך לתוך ההר .

בנתונים הכללים ומבנה פרופיל העלייה זה דומה לשדרות הציונות בחיפה , ההבדל העיקרי הקיר בחידה זה אופרה אחרת , בהרבה הרבה יותר קשה , מהקיר בסוף שדרות הציונות .

רמז מס' הכביש 4 ספרות (הקיר משתלב והוא ללא מוצא ) הכביש הנ"ל ממשיך מצד הקיר עד סוף הרכס , רמז נוסף בתוך הגרף .

את הקיר מצא עבורי יועץ תנועה שגר באזור.( לאחר פגישת תאום על פרויקט משותף , הוא לכך אותי למקום ה bmw 320i שלו השמיע קולות שקשה לה , אפילו בנקודות מסוימות החליקה )

יום שישי אני שם עם אופניים ועם מצלמה .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
לא רמות מנשה גובה הישוב 340 -390 מ' מחר אני

מתכנן להיות ב 10 בבוקר , בכניסה לעלייה .

לא תאמין , אבל יש לי פרפרים בבטן .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
לא בגליל הכביש רשום עם 4 ספרות זה אומר שהוא

מתחיל ויוצא מכביש יותר ראשי עם 2 ספרות .

אריה סדובניק
 

Hillel11

New member
העליה ליצהר ?

2 קמ אורך 10 אחוז שיפוע יוצא מכביש דו ספרתי עליה מתוקה טיפסתי לשם במוצאי יום העצמאות היה נחמד לסגור את היום אם עליה כזו
 

ariasdo

New member
יצהר בגובה 800 מ' מפני הים ואין שם קיר אמתני

כפי שמסומן בגרף ,וגם מסומן קווי גובה יחסים לפני הים שזה לא תואם .

הכביש העולה אומנם יוצא מכביש בעל 2 ספרות אבל הכביש הוא ללא מספר .

חוץ מזה הבן שלי שעבד בהבטחת אנשי שרות באזורי יהודה ושומרון , סיפר לי שזה אחלה עלייה .

אריה סדובניק .
 

YotamKa

New member
ברכה-איתמר-יצהר

בכל אחד מהיישובים הסמוכים אחד לשני, תמצא עלייה תלולה ליישוב וקירות בפנים במאחזים.

כבר כמה פעמים רכבנו באיזור הזה, שהגישה אליו באופניים 'לא נוחה', אבל כשאתה כבר בתוך התחום זה תענוג. מכל יישוב יש תצפית מיוחדת.

מי שלא רוצה להגיע באופניים עד לשם, במכונית אפשר לחנות בבה"ד 3 ומשם להשלים טיול-כוכב ליישובים הנ"ל והן לאלון מורה שפחות תלול, אבל נוף יפה ורוכבים דרך בקעת בית-דגן משם עבר יעקב אבינו בדרך לשכם.
 

ariasdo

New member
תמונת זום מרחוק המראה את מיקום הקיר ביחס

לישוב ברכס ההר ,סוף הקיר במרחק נגיעה מהישוב ברכס .

בהמשך הצרף קולז תמונות (טיפוס הקיר שלב אחרי שלב שצולמו מרכב הליווי ) .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
מצורף קולז תמונות מטיפוס הקיר שלב אחרי שלב

צולמו מרכב הליווי (זה קטע הקיר המסומן בגרף 300 מ' עם 20% שיפוע ממוצע)

בתמונה 7 , יש מעל 30% שיפוע הרכב מחליק .

בהמשך קולז קטע בונוס מהקיר דוך לתוך הרכס .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
פתרון החידת כביש 6524 עולה לעין אל-סהלה דרך

הכפר ערערה זה כביש רשום שיוצא מכביש 65 תווי הכביש קיים הרבה שנים עוד מתקופת המנדט (מצורף קובץ מפה)

ביום ששי ב 10 בבוקר אין כמעט תנועת רכבים בערערה הכביש מחודש ומטופח .

עד הקיר רכבתי לבד זה קטע של 1700 מ' השיפוע כ 9% ממוצע , בקיר היה לי ליווי ברכב שגם צילם את הטיפוס .

בחזור המשכתי את העלייה לעין אל – סהלה ומשם יש חיבור לכביש 6513 שזה הכביש העולה לישוב קציר וממשיך לכיוון חיננית ,שקד ,וירדתי דרך קציר.

ממאות הקירות שטיפסתי ב 3 שנים האחרונות זה היה לי הכי קשה .
( קטע הקיר ותוספת הבונוס התישו אותי = 420 מ' כמעט 22% שיפוע ממוצע ) .

הצילום הראשון בזום נעשה מכביש 65 והישוב ברכס זה קציר . קטע הקיר שרואים זה (הבונוס 120 מ' בשיפוע ממוצע 26% )

לפי המקומיים הסיום ניקרא ראוס אל ח'רבה הכביש נכנס דוך בהר ונמצא במרחק נגיעה מקציר , קולז תמונות לקטע הבונוס בהמשך .


אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
קולז תמונות מטיפוס קיר הבונוס העולה דוך להר

קטע הקיר הנ"ל לא מסומן במפות אפשר לראות רק בצילום אויר .

עולה דוך לתוך הרכס עד נקודת השיא שהיא ממש קרובה לרכס לישוב קציר .

אורך הקיר כ 120 מ' הפרש הגבהים 31 מ' כ 26% ממוצע , ( לפי מדידה ע"י יועץ התנועה .שגר באזור וליוו אותי ברכב וגם צילם ) .

כול הקיר כולל הבונוס באורן 420 מ' כמעט 22% שיפוע ממוצע .

אריה סדובניק
 

rvc

New member
מצטער, אבל אם השיפועים שאתה טוען להם נכונים

אז התמונות עושות עוול נוראי לעליה.
 

ariasdo

New member
נקודת הפוזיציה לצילומים מטעה תשווה לגדר של ה

בית הימני ,הגדר אופקית ומדורגת ותראה את הפרשי הגובה .

הצילומים נעשו מול הקיר .
כדי להמחיש בצילומים את השיפוע צריך לצלם אם יש אפשרות יותר מהצד ומרחוק יותר .

אריה סדובניק
 

YotamKa

New member
אפשר לשחק לשני הכיוונים

אפשר לגרום לזוית קלה להיראות כאילו זה קיר אימתני, ואפשר ההיפך.

בגדול, כשאתה בירידה וממולך יש עליה, היא נראית קשה יותר מאשר תוך כדי העלייה עצמה. בצילום סדובניק צודק - צריך לצלם מרחוק כדי לתפוס זוית שאינה מוגזמת לאף כיוון, או להשוות עם משהו אופקי לאורך העלייה.
 
למעלה