תודה, דורון
אבל אולי עדיף שלא?
שלא אתן במועדון שיעור בכימיה בסיסית (או חומצית, כדבריך
).
כי זה בוודאי יזכיר לי את הסיפור הישן נושן, על הפשלה שהיתה לי כשהייתי בשל"ת (של הנח"ל) בקיבוץ.
חוץ מהעבודה הקבועה שלי בגן הירק (ולפעמים במטעים), נתנו לי כמה פעמים להיות קצת הסמ"ך של המורֶה לכימיה מהקיבוץ השכן. כיוון שבקיבוץ "שלנו", היה בית הספר האזורי המשותף לארבעת הקיבוצים הסמוכים.
עזרתי לו בניסוי מעניין בכימיה, בו זרענו בעציצים שונים חיטה, וכל עציץ השקֵינו במים שהכילו יסוד קורט אחר, כדי לבחון את השפעת יסודות הקורט על על הצמיחה.
יום אחד, הוא בא אלי בהצעה שונה: הוא לא יהיה בביה"ס ביום מסוים, ומבקש שאני אתן שיעור בסיסי בכימיה לכיתה י"א. טוב, ישבתי וטרחתי לכתוב שיעור למתחילים, עם כל מה שצריך.
לפני זה אפילו טרחתי לעשות משהו שראיתי אצל אבא שלי: שרטטתי את השולחנות בכיתה, ורשמתי את שמות התלמידים לפי מקומות הישיבה שלהם. כי הכרתי רק את התלמידים מהקיבוץ "שלי". למדתי את השמות, וכך יכולתי לפנות אל כל אחד ואחת בשמותיהם הפרטיים.
דא עקא, שלא היה לי כל ניסיון בהוראה, חוץ משיעורים פרטיים בכימיה ובאנגלית, שנתתי לשני נערים מהקיבוץ, כי ביקשו זאת ממני.
אז לא שאלתי למשל מה היה בשיעור הקודם, ולא בחנתי, אלא התחלתי מיד ללמד לפי מה שהכנתי, ואבוי... אחרי 20 (מתוך 45) דקות, נגמר לי החומר.
מה עושים? לא חשבתי אפילו לשאול אותם שאלות על החומר שזה עתה לימדתי, אלא פשוט שחררתי את התלמידים, שסיפרו על כך בבית, והייתי לשיחת הקיבוץ.
את חברי המשק ואת חברי הגרעין, זה שעשע, אבל אני התביישתי ונְבוּכוֹתי, או בעברית של היום, התפדחתי מאד.