חיובים עבור "מספרים זמניים" שלא היו בשימוש
שלום רב,
לפני כשלושה חודשים יצרתי קשר עם חברת סלקום לגבי ניוד לחבילה זוגית במחיר 200 ש"ח ל2 מספרים. אחרי שיחות עם נציגת שירות נאמר לי שאני חייבת לרכוש כרטיסי סים חדשים ועל כן ניגשתי למרכז שירות לקוחות וקניתי את הכרטיסים (חתמתי על הסכם רכישה ונתתי פרטי אשראי). עוד באותו היום הסתבר שע"מ לבצע את הניוד עליי לשחרר את המספרים הקיימים ברשותי. כשזה נאמר לי אמרתי לנציגה להמתין עם ביצוע הניוד עד שאחזור אליה.
לא יצרתי קשר חוזר עם סלקום מסיבות אישיות וכן כשקיבלתי חשבון על סך 130 ש"ח כחודש אח"כ שהנחתי שהוא החיוב על כרטיסי הסים.
חודש לאחר מכן (כחודשיים אחרי השיחות המקוריות) קיבלתי חיוב על סכום 500 ש"ח על "חיוב חודשי קבע". פניתי לשירות לקוחות ואחרי מו"מ נאמר לי שלמרות שלא ביצעתי את הניוד בזה שרכשתי את הכרטיסים עם המספרים הזמניים בעצם הפכתי ללקוחה (שכן יש לי מספרי טלפון שלהם) והחיוב הוא על המספרים הללו.
אני מבקשת להבהיר שאפילו לא פתחתי את כרטיסי הסים כל שכן להפעיל אותם או להשתמש בהם.
שאלתי היא כדלקמן:
האם יש לי עילה לתבוע אותם שכן מעולם לא אישרתי רשמית חיובים למספרים הזמניים ולא הבעתי שום נכונות או רצון לקבל אותם?
א. הם לא מוכנים להשמיע לי את השיחה שלי עם הנציגה שבמהלכה אני טוענת שביקשתי לא לנייד עד שאחזור אליהם- אם הם טוענים שהחוזה איתם טלפוני- הם לא מחויבים להביא לי "העתק של החוזה" ולאפשר לי לשמוע את ההקלטות?
ב. החיובים לא תואמים את העסקה שדיברתי איתם עליו- הם גבוהים יותר שכן לטענתם בגלל שלא ביצעתי את הניוד קיבלתי "מסלול רגיל" ולא את "הדיל" שעליו דיברתי- האם אני יכולה לתבוע את ההפרש במידה והם לא מזכים אותי על כל הסכום?
ג. הם הסכימו "ללכת לקראתי" ולתת לי חצי מסך החשבוניות ללא מחיר כרטיסי הסים אך הציבו לי אולטימאטום של 24 שעות להחליט- האם זה חוקי?
ד. הבנתי שאסור לחייב לפני אספקת שירותים בפועל או עבור מוצרים שלא ניתן לעשות בהם שימוש- האם סלקום יכולים להפעיל מספר בלא שאישרתי זאת במפורש?
שלום רב,
לפני כשלושה חודשים יצרתי קשר עם חברת סלקום לגבי ניוד לחבילה זוגית במחיר 200 ש"ח ל2 מספרים. אחרי שיחות עם נציגת שירות נאמר לי שאני חייבת לרכוש כרטיסי סים חדשים ועל כן ניגשתי למרכז שירות לקוחות וקניתי את הכרטיסים (חתמתי על הסכם רכישה ונתתי פרטי אשראי). עוד באותו היום הסתבר שע"מ לבצע את הניוד עליי לשחרר את המספרים הקיימים ברשותי. כשזה נאמר לי אמרתי לנציגה להמתין עם ביצוע הניוד עד שאחזור אליה.
לא יצרתי קשר חוזר עם סלקום מסיבות אישיות וכן כשקיבלתי חשבון על סך 130 ש"ח כחודש אח"כ שהנחתי שהוא החיוב על כרטיסי הסים.
חודש לאחר מכן (כחודשיים אחרי השיחות המקוריות) קיבלתי חיוב על סכום 500 ש"ח על "חיוב חודשי קבע". פניתי לשירות לקוחות ואחרי מו"מ נאמר לי שלמרות שלא ביצעתי את הניוד בזה שרכשתי את הכרטיסים עם המספרים הזמניים בעצם הפכתי ללקוחה (שכן יש לי מספרי טלפון שלהם) והחיוב הוא על המספרים הללו.
אני מבקשת להבהיר שאפילו לא פתחתי את כרטיסי הסים כל שכן להפעיל אותם או להשתמש בהם.
שאלתי היא כדלקמן:
האם יש לי עילה לתבוע אותם שכן מעולם לא אישרתי רשמית חיובים למספרים הזמניים ולא הבעתי שום נכונות או רצון לקבל אותם?
א. הם לא מוכנים להשמיע לי את השיחה שלי עם הנציגה שבמהלכה אני טוענת שביקשתי לא לנייד עד שאחזור אליהם- אם הם טוענים שהחוזה איתם טלפוני- הם לא מחויבים להביא לי "העתק של החוזה" ולאפשר לי לשמוע את ההקלטות?
ב. החיובים לא תואמים את העסקה שדיברתי איתם עליו- הם גבוהים יותר שכן לטענתם בגלל שלא ביצעתי את הניוד קיבלתי "מסלול רגיל" ולא את "הדיל" שעליו דיברתי- האם אני יכולה לתבוע את ההפרש במידה והם לא מזכים אותי על כל הסכום?
ג. הם הסכימו "ללכת לקראתי" ולתת לי חצי מסך החשבוניות ללא מחיר כרטיסי הסים אך הציבו לי אולטימאטום של 24 שעות להחליט- האם זה חוקי?
ד. הבנתי שאסור לחייב לפני אספקת שירותים בפועל או עבור מוצרים שלא ניתן לעשות בהם שימוש- האם סלקום יכולים להפעיל מספר בלא שאישרתי זאת במפורש?