חיוב של 99 ש"ח על הזמנת שירות שלא הייתה 013

kye12gen

New member
חיוב של 99 ש"ח על הזמנת שירות שלא הייתה 013

שלום,

נטוויז'ן מחייבים אותנו על הזמנה שלא ביצענו ועל שירות שכלל לא רצינו. הם הודו שמדובר בטעות שלהם, טענו שזה בוטל ולא נחוייב, אך כעת טוענים שלא ניתן לבטל את החיוב מבחינה טכנית ושנחוייב אך נזוכה בהמשך.

הבעייה היא גם הזיכוי (מה גובה הסכום? האם נקבל זיכוי מלא? היא טוענת שכן, אבל איך אני יכול להיות בטוח בכך)? אבל למה גבו מלכתחילה? ואיך זה שלא ניתן לבטל חיוב על שירות שמעולם לא ניתן ושמעולם לא הזמנו, עוד בטרם הוא בוצע? מדוע אני צריך לרדוף אחריהם ולהתחנן לזיכוי, אם הטעות היא שלהם ולא שלי? איך אני יכול להיות בטוח שאקבל זיכוי ושהם לא ייעלמו מחר (למשל, ייפשטו את הרגל, הרי תיאורטית גם זה אפשרי)? איך יוצא שהחברה אשמה, אבל האחריות היא על הלקוח וזה בסדר? איך זה הגיוני שסכום כסף נגבה היום וירד מהחשבון היום, אבל את הזיכוי נקבל בעוד חודש במקרה הטוב?

האם עצם החיוב בכלל חוקי והאם חוזה ההתקשרות איתם שבסופו הם הוציאו חשבונית וגבו את החוב הוא חוקי? חוזה שכלל לא הסכמנו לו, חוזה שירות שהם כפו עלינו. שלא לדבר על כך שהתחושה היא שהם מתנכלים לנו בגלל הניתוק מהם.

תודה רבה.
 

kye12gen

New member
טעות?

אם הם טעו, למה הכסף יורד מהחשבון שלי? הם הודו בטעות הזו, שיבטלו את החיוב ולא יגבו ממני דבר. אנחנו מצידנו נבטל את הוראת הקבע בתקווה שהחוב לא ירד.

אני חושב שמדובר ביותר מטעות. מדובר למעשה בדבר שכבר היה לו תקדים עם החברה הזה, ששלחה את ידה לכיסים של לקוחותיה ולקחה כסף שלא מגיע לה על פי חוק.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3213678,00.html

כמו כן, חוזה ההתקשרות הזה (העסקה הזו שכלל לא הסכמנו לה על שירות שבכלל לא הזמנו) אמור להיות מבוטל על פי חוק החוזים( היות ונכפה על הצד שלנו להיות חלק ממנו), לא?

שלא לדבר על כך שהייתה הפרה של החוק הגנת הצרכן בעת עסקת מכר מרחוק.
 
היו הרבה מקרים, לא מקרה אחד. קראת את

כל מה שכתבתי? ביהמ״ש מקבל את הטענה שהייתה טעות מסוימת, אבל הרבה פעמים, כמו במקרה שלך כנראה, ההתנהלות לאחר מכן הייתה לא חוקית. תתכבד ותגיש נגדם תביעה. אני בעד.
 

kye12gen

New member
כן, קראתי, וגם מדריכים דומים נוספים.

אני גם מקבל את זה שאולי הייתה טעות (אולי, כי זה לא נראה ככה כרגע), אני לא מעוניין לתבוע סתם ואני לא תעב לרווח. כל מה שאני רוצה זה שהם יעזבו אותנו בשקט ולא ייגבו סכום מדומיין. אבל מטעות טכנית או טעות אנוש ועד לגבייה?!

אני מבין שיש עילה להגשת התביעה. שלחתי להם את המכתב אתמול, אני כרגע מעוניין רק בביטול החיוב או לפחות החזר של 99 ש"ח + 16 ש"ח על פי החוק.

אם לא אקבל את ההחזר או לפחות תשובה בכתב תוך 21 יום בהחלט אגיש אותה.
 

kye12gen

New member
עדכון ושאלה לעורך הדין

פנתה אליי נציגה בכירה של חברת נטוויז'ן, היא הודתה בטעות אך שיקרה לגבי יום החיוב (25.7) כאשר שאלתי אותה מדוע החיוב הלא-חוקי לא בוטל למרות שבקשה לביטול (על הזמנה שלא הייתה) הייתה עוד באותו יום - פניתי ב31.07 ודיברתי עם נציגה בצ'אט והיא אמרה לי שעוד לא חוייבנו. בתאריך הזה ניתן היה לבטל את החוב, לאחר שפנינו כבר שלוש פעמים בבקשה הזו.

הנציגה הבטיחה לי זיכוי של 99 ש"ח, ללא 16 ש"ח המגיעים לנו על פי חוק ההגנה לצרכן ולא תוך ארבעה ימים עסקים (למרות שהחברה מצאה שמגיע לנו זיכוי ועל פי סעיף 13ד1). פניתי בתלונה נוספת למועצה הישראלית לצרכנות, לאחר שכבר פניתי למשרד התקשורת ולמרד הכלכלה.

ההתנהלות הפנים-ארגונית שלהם היא חסויה, וכך גם סיכום התלונות ושאר המסמכים בנושא (!) קיבלתי אותו אך אני לא יכול לחשוף את תוכנו למעשה. האם המסמך הזה חסוי גם בפני שופט?
 

kye12gen

New member
אסור לי לחשוף את מסמך סיכום התלונות

כל חשיפה או סקירה של המסמך הזה אסורה וחושפת אותי לתביעה.

הם הבטיחו לי את ההחזר על פי חוק, אני חושב שאני יכול לומר את זה. אבל לא תוך 4 ימי עסקים אלא תוך 21 ימי עסקים. אני מקווה מאוד שנקבל את ההחזר.
 

kye12gen

New member
קיבלתי אותו בדוא"ל שלהם.

בהגדרת הדוא"ל רשום שההודעה יכולה להכיל מידע סודי, מידע המיועד רק לאנשים מסוימים או מידע פרסומי. חשיפת הדוא"ל יכולה להוביל לתביעה.
 

kye12gen

New member
החברה מודה למעשה בטעות אנוש


אבל לא מודה בכך שהיא מחייבת באופן לא חוקי על עסקה שלא הייתה הסכמה לה, היא תולה הכל בטעות אנוש של הנציג שחייב ואחר כך לא ביטל ומצידה כל שהבטיחה הוא זיכוי על פי החוק.
 

kye12gen

New member
דיני חוזים, דיני נזיקין

האם יש מקום בתביעה קטנות להעלות את הטענות הללו? שההתקשרות שבה חוייבנו היא למעשה חוזה לא חוקי שהיה אמור להיות מבוטל על פי חוק בעת הגבייה בשל אי הסכמה לחתימתו? מה עם "הפרת חובה חקוקה" שזה למעשה מה שקרה כשהם גבו מאיתנו על סמך חוזה לא חוקי למרות בקשתנו לבטל את החיוב?

האם זה יותר מדי לתביעה קטנה ולכן לא יתקבל? או שהשופט עלול להעביר תביעה שכזו לבית משפט השלום? זה חשוב לי היות ואין לי כרגע כסף לשכר טרחה לעו"ד, אינני רוצה להסתכן במשהו שייגמר כתביעה אזרחית "גדולה".
 

kye12gen

New member
למעשה לא ניתן לטעות לכפיה, כך הבנתי

אבל אפשר לטעון לטעות - טעות שהצד השני ידע עליה או היה עליו לדעת עליה ושבלעדיה כלל לא היה מתאפשר החוזה.

כתוצאה מכך פנינו 3 פעמים בבקשה לביטולו - והחוזה לא בוטל.

חוזה שלא הסכמנו עליו ומבוסס על טעות הוא חוזה לא חוקי, לכן פסול.

לא ניתן לחייב על פי חוזה פסול ובכל זאת חוייבנו, זו עבירה על החוק, "הפרת חובה חקוקה".

נראה לי מאוד מסובך, אבל זה מה שלמעשה קרה.
 
למעלה