חייבים לדבר.

שמלת תחרה1

Well-known member
אנחנו האוייב הראשי של עצמנו.
כאשר לוחם במדים מתאר את חברו כ"שטותניק" כי "שרפת בית בלי אישור, בשביל האווירה", הוא מסגיר תמונה מבהילה, אשר לא רק מנוגדת לנהלים ולפקודות אלא גם למוסר הבסיסי
 

משתפרת1

Well-known member
להתאבל על הנופל. להשתתף בצער המשפחה.
לדבר על "שטותניק" צריך היה הרבה לפני שנפל, צריך היה לדבר על האירוע כשקרה. לחנך את הסובבים אותו להתנהגות הנכונה- בזמן אמת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
להתאבל על הנופל. להשתתף בצער המשפחה.
לדבר על "שטותניק" צריך היה הרבה לפני שנפל, צריך היה לדבר על האירוע כשקרה. לחנך את הסובבים אותו להתנהגות הנכונה- בזמן אמת.
בכל מקרה כל "דיבור", גם אם מישהי מרגישה צורך לדברו כעת, צריך כמובן לבוא רק לאחר שנברר את הפרטים המדויקים ונדע על מה אנחנו מדברים. בכל אופן, אם אנחנו רוצים "לדבר" ברצינות ובענייניות.
 

משתפרת1

Well-known member
בכל מקרה כל "דיבור", גם אם מישהי מרגישה צורך לדברו כעת, צריך כמובן לבוא רק לאחר שנברר את הפרטים המדויקים ונדע על מה אנחנו מדברים. בכל אופן, אם אנחנו רוצים "לדבר" ברצינות ובענייניות.
קראתי מה שאמר אחיו בהספד. האמירה על ה"שטותניק" נראית לי לא חכמה במיוחד, אך היא פחות חמורה מהאמירה שלו ששובאל התגייס כדי לנקום ולהרוג כמה שיותר פלסטינים, ילדים ונשים. "נכנסת לעזה בשביל לנקום, כמה שיותר, נשים, ילדים, כל מי שראית, כמה שיותר, זה מה שרצית". אי אפשר לשאול את שובאל למה התכוון ומה רצה, לכן אין מה להתיחס אל שובאל לאור (לחושך) האמירה הנוראה הזו. קשה לי לדון את אחיו של שובאל בשעת צערו, אבל בעולם עושים זאת ועוד איך. המשפטים הללו תורגמו ומופצים בהמונים בעולם, ומשמשים לתעמולה נגדנו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
קראתי מה שאמר אחיו בהספד. האמירה על ה"שטותניק" נראית לי לא חכמה במיוחד, אך היא פחות חמורה מהאמירה שלו ששובאל התגייס כדי לנקום ולהרוג כמה שיותר פלסטינים, ילדים ונשים. "נכנסת לעזה בשביל לנקום, כמה שיותר, נשים, ילדים, כל מי שראית, כמה שיותר, זה מה שרצית". אי אפשר לשאול את שובאל למה התכוון ומה רצה, לכן אין מה להתיחס אל שובאל לאור (לחושך) האמירה הנוראה הזו. קשה לי לדון את אחיו של שובאל בשעת צערו, אבל בעולם עושים זאת ועוד איך. המשפטים הללו תורגמו ומופצים בהמונים בעולם, ומשמשים לתעמולה נגדנו.
בהחלט. אבל זה לא משנה את מה שכתבתי למעלה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בהחלט אפשר לדבר על זה. אבל זה מתחיל לטעמי באמירת תודה לחלל ולמשפחתו, הכרת התודה על כך שהקריב עצמו למען בטחון המדינה ובטחון כולנו. זאת חובה שמוטלת עלינו וש"צריך לדבר עליה" בין אם חטא בעברו ובין אם לאו. לאחר שעושים זאת ומצדיעים לאיש ולמשפחתו, אפשר לדבר על כל דבר אחר שרוצים.
 

mיטלמן

Well-known member
בכל מקרה כל "דיבור", גם אם מישהי מרגישה צורך לדברו כעת, צריך כמובן לבוא רק לאחר שנברר את הפרטים המדויקים ונדע על מה אנחנו מדברים. בכל אופן, אם אנחנו רוצים "לדבר" ברצינות ובענייניות.
למי בדיוק אתה מפנה את דבריך?
שמתי קישור, הכותרת היא כותרת הכתבה, מי שכתב את הכתבה הוא גבר, עינב שיף,
מי זו "מישהי מרגישה"?
אתה יכול כהרגלך להמשיך, להאריך ולהטריח, לכתוב "מיצינו" גם אם לא קראת,
לא רק,
רוצה להגיד למישהו חי או לא, תודה,
דבר עם מי שאתה רוצה,
תגיד תודה, מה שטוב לך, או מפצה על משהו,
למה לא לחוות דעה על מה שכתוב באותה כתבה, לא אישי, למרות שכנראה בלתי ניתן להפריד.
אני יכולה להמשיך, מיציתי, למרות שאתה לא מסוגל להבין וממשיך.

לא רק אתה, מה דעתכן על נושא הכתבה, לאן אנחנו הולכים?
בכל מקרה כל "דיבור", גם אם מישהי מרגישה צורך לדברו כעת, צריך כמובן לבוא רק לאחר שנברר את הפרטים המדויקים ונדע על מה אנחנו מדברים. בכל אופן, אם אנחנו רוצים "לדבר" ברצינות ובענייניות.

בכל מקרה כל "דיבור", גם אם מישהי מרגישה צורך לדברו כעת, צריך כמובן לבוא רק לאחר שנברר את הפרטים המדויקים ונדע על מה אנחנו מדברים. בכל אופן, אם אנחנו רוצים "לדבר" ברצינות ובענייניות.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כהרגלך והרגליך,
מביש.
ההתחמקות מהתייחסות עניינית ובמקום זאת הסתפקות בחלוקת ציונים לאחרים? אכן, כהרגלך ואכן מביש. בכל אופן, כל אחד צריך לכתוב כפי שהוא מוצא לנכון, אבל אני הייתי מתבייש לכתוב כך.
 
למעלה