חייבת את עזרתכם

1אמא שלך

New member
חייבת את עזרתכם

בסיכום איבחון אצל הנירולוג הוא רשם איבחון קלינאית תקשורות בשאלה של : CAPD למישהו יש מידע במה מדובר? תודה עבור עזרתכם .
 

Diana M

New member
תירתיר אולי את יודעת

אני לא מכירה את המושג, אך אם מדובר בהפניה לקלינאית תקשורת, אולי את תדעי במה מדובר.
 

תירתיר2

New member
למיטב זכרוני

מדובר בבעיה של עיבוד אודיטורי מרכזי- כלומר, עיבוד המידע השמיעתי ע"י המוח. כלומר לא בעיה של שמיעה אלא של פענוח והבנת הנשמע.
 

Diana M

New member
אוטזים אינו בעיה של שמיעה.

ברור לחלוטין. אך על רקע הפרעות התקשורת נוצרות בעיות שפה מורכבות הדורשות מעורבות של קלינאית תקשורת ובאופן אינטנסיבי למדי. אך כל זה טריוויאלי , לא?
 
אוטיזם ושמיעה

השיטות באות במקום שיש קושי בעיבוד שמיעתי השיטות עובדות על המערכת הפנימית של האוזן וגם על המערכת הווסטיבולרית אטיזם זו לא בעיה של שמיעה אבל של חסר או יותר מדי רגישות שמיעתית לתדרים מסויימים והשיטה באה להקל על הקשיים האלו תהליך ראשוני בטיפול בברר מן שייוף של המערכת הפנימית ובניה מחדש של היכולת לעבד תדרים שונים הרגישות השמיעתית היא דווקא אלמנט מאד חוזר אצל רובם חלק נובע מרגישות פרופר חלק נובע מרמת חרדות גבוהה אבל עדיין הטיפול עובד גם על הצד הרגשי כי אנחנו מערכת משולבת של גוף ונפש ומבלי להכנס לפרטים רמות החרדה גם כן יורדות כאשר יש איזון יותר טוב
 

1אמא שלך

New member
אכן מדובר

בקצב שמעתי מה שהנירולוג ביקש לבדוק זה את קצב המשימות שהילד מקבל . המורה טענה שהוא חולם ... ואכן הוא לומד בכיתה רגילה וכשהוא נידרש לבצע כמה משימות יחד ילד רגיל מסוגל לבצע עד 10 משימות יחד והוא במשימה רביעית ..כבר שוכח את השאר תודה לכל מי שענה
 

תירתיר2

New member
דיאנה- לא הבנתי את תגובתך

ברור שאוטיזם אינו בעיה של שמיעה- מי חושב כך?
 

Diana M

New member
תירתיר, טעות שלי.

טעיתי בקריאת ההודעה הראשית. התגובה היתה מיועדת להודעה ראשית אחרת. בקיצור עשיתי קצת מישמש. מתנצלת
 

da dalia1

New member
רגישות יתר שמיעתית

הייתי רוצה להוסיף בנושא חשוב זה שרגישות יתר של כל החושים ובהם השמיעה,ראיה (סינון גירויים חזותים), תחושה - רגישות יתר או רגישות פרדוקסלית ,אוכל. מאוד אופיינית לילדים בספקטרום. בנוסף על כך לרוב הילדים עם אוטוזים, PDD, יש קשיים מוטוריים בעיקר בתחום של תכנון תנועה והתארגנות, זאת כמובן בנוסף לקושי בעיבוד השמיעתי והבנת הוראות, ובטח כשהן מוגשות לו כתלמיד בצרורות. חשובה מאוד ההדרכה למורה בכיתה בנושא של השלמת משימה, איך וכיצד לתת הוראות לילד כזה גם מספר ההוראות וגם פירוק ההוראות לרמה שבה הילד יבין ויוכל לבצע את המשימה. אין ספק שהילד יתנתק או יראה כחולם כי הוא מזמן איבד את הקשב אפילו שהוא מסוגל מבחינת היכולת שלו. וזה נכון גם לגבי ילדים אחרים שיש להם רק קושי בתכנון ואירגון. דליה
 
למעלה