חייבת להודות שאני בהלם!

לקשמי

New member
חייבת להודות שאני בהלם!

אני ממשיכה לקרוא את הספר, עכשיו הספר השלישי. הגעתי לקטע שבו ניל שואל על התאבדות. באותו קטע אלוהים אומר משהו כמו: זה לא דבר רע להתאבד וזה גם לא "לא בסדר" ושהרע וה"לא בסדר" הם רק המצאות שלנו, בני האדם. החלטתי להתעלם מההלם הראשוני ולהמשיך לקרוא, אולי יש איזה פואנטה. גם בהמשך נאמר שזה בסדר להתאבד פחות או יותר. זה לפחות מה שהבנתי. חייבת להודות שהפעם אני ממש מזועזעת. יכול להיות שגם לא הבנתי נכון, אז אתם, שקראתם את הספר אולי תוכלו להסביר לי. לפני כמה זמן כתבתי פה גם כן משהו על נושא התאבדות, על כך שברוחניות המוות מוצג כדבר טוב ומלא שלווה ותהיתי, אז למה לא להתאבד בעצם. והשבוע ביום ראשון, אחרי מפגש המדיטציה במרכז ליוגה, מישהו הראה כתבה על אישה שהתחילה להתעסק ברוחניות, נסעה להודו וכו' ובסוף התאבדה כי האמינה במוות כדבר נפלא. כל מי שראה באותו יום את הכתבה הזאת הזדעזע וכמובן שגם אני. אז אתם יודעים מה? אם זה בסדר להתאבד אז בשביל מה קיימים אפילו כאן ברשת גורמים שמנסים למנוע התאבדויות? (כמו סה"ר למשל). למה כשמישהו כותב הודעה אובדנית, שולחים לו משטרה? הרי בעצם לפי מה שנאמר בספר, מונעים ממנו חוויה נפלאה! וזה עוד יותר לא מובן לי כשחושבים על כך שכולנו בעצם יצירה אלוהית. איך אלוהים יגיד שזה בסדר להרוג משהו שהוא ברא? איך זה יהיה בסדר לפגוע ביצירה אלוהית? היות ואני מנוטרלת בימים אלה מהאינטרנט ייקח זמן עד שאקרא את התגובות אבל כשיהיה לי שוב אינטרנט בבית (כרגע כותבת מהעבודה), אשמח לחזור לכאן ולקרוא את התגובות.
 

לקשמי

New member
אני לא מאמינה לכל מה שאני קוראת

רק רציתי להבין את מה שקראתי ולכן העליתי את השאלה. אני בהחלט לא מקבלת את כל מה שניל כותב, למרות שבאופן כללי הספרים מדהימים.
 

bios

New member
אני מבין את זה ככה:

לא קראתי את הספר השלישי עדיין, אבל קראתי התייחסויות לעניין ההתאבדות בספרים אחרים ואני אנסה לשלב בין זה לבין מה שקראתי ב"שיחות" הראשון. קודם כל, בשביל להבין את הרעיון הזה את צריכה להבין את ההנחה שאין טוב ורע מוחלטים שאלוהים מגדיר אותם. בספר, אלוהים מסביר שזה רעיון מאוד אבסורדי שהוא היה בורא אותנו עם נטייה לעשות כל מיני דברים "רעים" ואז מעניש אותנו כשאנחנו עושים אותם. הרי הוא היה מראש יכול לברוא אותנו "טובים". המטרה שלנו בעולם הפיזי היא להתנסות, ומזה לברוא את עצמנו ולגלות את הטבע האלוהי שלנו. כשמבינים את הרעיון הזה, אין סיבה להבהל משום רעיון שאומר שאין טוב ורע. את הגישה לגבי התאבדות, אני אנסה להבהיר באמצעות דימוי. נגיד שמישהו לומד נהיגה אבל נכשל כבר בכמה טסטים. האם זה "רע" שהוא יפסיק ללמוד נהיגה? אי-אפשר להגיד שזה רע, אבל אפשר להגיד שזה לא חכם במיוחד, כי בסופו של דבר הוא יצטרך להשיג רישיון. כך לגבי התאבדות - לפני כל גלגול אנחנו בוחרים לעצמנו בקפדנות חיים עם הזדמנויות לצמוח בדיוק בצדדים שלנו שאנחנו צריכים לעבוד עליהם. אלה הם שיעורים שנצטרך ללמוד מתישהו בכל מקרה (למרות שאלוהים בספר לא אוהב את ההשוואה לשיעורים, זה שימושי כאן). אם אנחנו מחליטים באמצע החיים "לפרוש", אז אולי זה מאפשר לנו בריחה זמנית, אבל זה גם לא חכם במיוחד, כי בסופו של דבר נצטרך ללמוד את השיעורים האלה באמצעות התמודדות עם אתגרים דומים.
 

לקשמי

New member
אז עוד משהו שלא הבנתי

החזרה לחיים כדי להתנסות במשהו, לפי הספר, היא גם כן בחירה של הנשמה. באותה מידה הנשמה יכולה גם לבחור שלא לחזור למציאות הפיזית. אז אם המוות כל כך נפלא, אדם שמתאבד יכול "לסיים את הקריירה" על פני כדור הארץ ולבחור לא לחזור לעוד גלגול. זה גם משהו שלא מובן לי. אם אנחנו יכולים לבחור שלא לחזור, והמוות הוא מצב של שחרור, שלווה ואחדות, אז למה שנבחר שוב להיות בגוף שהוא מקור לכבילה ולסבל? במילים אחרות, למה אנחנו חוזרים ומתגלגלים שוב ושוב אם יש לנו אפשרות לבחור שלא לחזור?
 

elirand2

New member
תשובת אמת

זה לא משנה אם אני אתן לך תשובה שניל וולש מסביר או שאלוהים בעצמו הכתיב לי למסור לך התובנה האמיתית היא שברגע שאת לומדת לאהוב את החיים את תמיד תבחרי לחזור ברגע שתתעוררי בבוקר שלווה וחופשייה לעשות מה שאת אוהבת וברגע שתתני לעצמך את הטוב ביותר שהעולם מציע לך ובאותו רגע בדיוק שתכירי את העצמי הנעלה של עצמך או בפשטות את עצמך את באמת לא תרצי לעזוב לעולם, כי החיים שלך יהפכו לחוויה אחת מדהימה ואת לא תבחרי להפסיק אותם בכדי להתאחד עם כל הנפשות האחרות שנמצאות מחוץ לגוף הפיסי. אלא תבחרי לחזור שוב ושוב ולהתאחד עם היקום והטבע בכדי להעניק לנשמה שלך את ההזדמנות לחוות את מה שהיא כבר יודעת וללא ספק המניע העיקרי שלך לחזור ולהתגלגל שוב ושוב הם חייהם של אינסוף נפשות שמתקיימות בגוף הפיסי, שבעזרת חוייותיך ותבונותייך תוכלי לקחת אותם איתך אל עבר האחדות, כאן על אדמה זו, בפיסי, כוכב ארץ. אוהב המון מתאחד איתך ברגעים אלו אלירן
 

bios

New member
כי ביקום הפיזי אפשר להתקדם יותר מהר

דווקא בגלל שכאן קשה יותר, ויש פער בין המחשבה למציאות. אם נחזור לאנלוגיה ללימוד נהיגה - את יכולה להפסיק לקחת שיעורי נהיגה, ולקרוא אלפי ספרים שמסבירים איך נכון לנהוג ומה התחושה שנוהגים, אבל כל ספר כזה ילמד אותך הרבה פחות משיעור נהיגה אחד שיאלץ אותך להתמודד עם הדברים האלה באמת.
 

אינרסנס

New member
לפי דעתי

להתאבד זה כמו להישאר כיתה. אולי הוא מנסה לומר שכל החלטה שתקחי היא זו שמתאימה למציאות שלך. אם להרוג זה בסדר (כלומר, אלוהים עצמו הורג פה ושם) אז אולי על אותו משקל להתאבד זה בסדר? אני לא יודעת מה היה הקונטקסט, אבל נראה לי שהתיקשור פשוט מתייחס למוות כמו לאיזו פסאדה שחולפת בתהליך של הנשמה שלך. ואולי אם ככה, אז להתאבד זה בסדר. למרות שבכל מקום שקראתי, כל בהקשר של גלגול נשמות, להתאבד זה לא רעיון מי-יודע-מה.
 

rrina

New member
לפי היהדות,

לפי היהדות, התאבדות כמוה כרצח, והיא נחשבת החטא הכי חמור שיש. וזה בדיוק מהסיבה שאת תיארת: כולנו בעצם יצירה אלוהית. וכמו שאסור לנו להרוג אחרים, כך אסור לנו לפגוע בעצמינו. ובנוסף, העולם הזה הוא מקום שאפשר לאסוף בו עוד ועוד מעשים טובים, ולהגיע לרמות רוחניות יותר ויותר גבוהות בע"ה - אז למה ח"ו לצאת באמצע?
 

לקשמי

New member
לא רק לפי היהדות

גם לפי הרבה מסורות אחרות. השאלה שלי התייחסה לספר המדובר כאן, שלפי הספר הזה, התאבדות היא לא דבר רע.
 
למעלה