חייבת לפרוק את דעתי על התוכנית

marinaCA

New member
חייבת לפרוק את דעתי על התוכנית

אני אף פעם לא למדתי מוזיקה ואני לא יודעת לדבר במושגים מוזיקלים אבל אני כן שומעת.
בתור אחת שמאוד אוהבת מוזיקה מכל סוגיה ורואה מאז ומתמיד תוכניות ריאלטי אמריקאיות כגון The Voice, American Idol ואקס פקטור האמריקאי אני חייבת להגיד:
להתחיל מהמתמודדים, כן מדינת ישראל קטנה, אין בה את כמות האנשים שיש בארה"ב אבל היא לא כזאת קטנה.
לשם ההשוואה, בימים אלה הולכת בארה"ב תוכנית The voice, מי שרואה אותה, במיוחד את העונה הנוכחית, יבין על מה אני מדברת. הכישרון שם אדיר מההתחלה! מהאודישנים עצמם! אנשים שכבר עכשיו בלי לנצח ובלי שום דבר יכולים להוציא אלבום שאני בטוחה עם קצת קידום יכול להיות נורא מצליח.
ואחרי ההקדמה הזאת, כל פרק שאני רואה באקס פקטור אני כל כך מקווה שאני טועה, אבל באמת יש בתוכנית הזאת מישהו שיודע לשיר מעבר לקריוקי? אף אחד ואני מתכוונת לא-ף א-ח-ד לא שר בסולם, תמיד איכשהו נראה כאילו המנגינה אי שם למעלה והזמר אי שם למטה או ההפך. שלא לדבר על הזיופים. זה פשוט מטריף אותי שאשכרה אין שם באמת כישרון, השופטים ראו הרבה אנשים באים והולכים באודישנים וזה הכי טוב שמצאו? ראיתי גם את The Voice הישראלי, בעונה הראשונה לפחות הכישרון היה אדיר, אין מה להשוות לאקס פקטור הזה. בוא נגיד שבאמת אכזבה ענקית.

ועכשיו לשופטים, על פורטיס ומשה פרץ אין לי מה להגיד, אבל עברי לידר? איך בן אדם שכן הצליח גם בארץ וגם בחו"ל יכול להיות כזה חסר שמיעה? הוא לא העביר מלא בנות ששרו מדהים אבל כן העביר את הבחור הבלונדיני ההוא שבקושי יודע לשיר ואשכרה שיכנע את השופטים להעביר אותו? כאילו זאת רק אני או שזה פשוט הזוי? מנסה להיות סיימון קאוול בשקל, לפחות סיימון קאוול קלע בול ובאמת אמר את האמת ולא רק בשביל לצאת רשע, כאן זה נראה כאילו עברי מנסה בכוח לצאת רשע ולהראות את הכוח שכביכול יש לו בתור שופט.
ושירי, בהתחלה לא היה לי מה להגיד עליה אבל אחרי הפרק האחרון, היא אשכרה אמרה שהיא לא העבירה את נטע באודישנים כי היא לא מתחברת לסגנון הזה כי היא אוהבת זמרות עם קול גדול? את רצינית? את קוראת לעצמך אומנית? זמרת? שופטת?! גם אם את חושבת ככה לפחות תשמרי את זה לעצמך ואל תצאי פשוט בורה! בתור שופטת ואמנית את צריכה לתת צ'אנס לכל אחד גם אם זה לא הסיגנון שלך, זה כל הקטע עם התוכניות האלה, ההיפך, את צריכה לרצות את המשהו השונה הזה, שונה ממך, זה הרבה יותר מעניין ומאתגר. בקיצור, פשוט בורות, אני לא מבינה איך עברי ושירי נבחרו להיות שופטים, שיסתכלו קצת על תוכניות אמריקאיות ויראו מה זה להיות שופט!

אשמח לדעת אם יש כאלה שחושבים כמוני ואני לא סתם מדמיינת.

סליחה על החפירה.
 

LiRs Lullaby

New member
אני מסכימה עם חלק מהדברים

שבאמת, למרות שיש פה המון תכניות שירה בארצנו הקטנטונת, וצצים המון זמרים וזמרים בכאילו, אין הרבה כאלה שהם כשרון ברמה עולמית. מה לעשות, ככה זה.
מסכימה לגבי השיפוט, שזה נראה כאילו לפעמים הם מחפשים משהו מאוד ספציפי כמו מראה או יכולת שירה של דיוות, עד כדי כך שהסיבה היחידה שלא להעביר מישהו היא כי "לא מתחברים לסגנון שלו" או ש"הוא משובט" או "אין לזה מקום בתעשיה". לא משנה אפילו מה היכולת המוסיקלית והפוטנציאל שניתן לעבוד איתו.

לגבי המתמודדים עצמם, אמממ.... אני די חלוקה לגבי העניין הזה. מצד אחד הרגשתי בתחילת העונה שיש כל כך הרבה אנשים מוכשרים, ולאט לאט, עם הניפויים ועם האודישנים הנוספים, קצת התאכזבתי. לא כולם עקביים ברמה וביכולת שלהם, וזה מקשה על היכולת שלי להתחבר למועמד מסויים (אולי ענבל ביבי, אבל גם, יש סיכוי שהיא תודח השבוע וחבל http://www.youtube.com/watch?v=qvxMSg7ETRM)
 

GM1988

Well-known member
מסכים עם חלק מהדברים שכתבת, וחלק אחר לא.

אני לא מכיר את THE VOICE, אבל אקס פקטור אני מכיר משלוש מדינות - רוסיה, ארה"ב ועכשיו ישראל.
בעיקרון יש תמיד בעייתיות לדעתי עם שופט אחד או שניים בשולחן שתמיד מנסה להיות "מאסטר שף" עם גישה שהוא המציא את שבעת התווים במוסיקה וגילה את הפסנתר.

במקרה של עברי, אני לחלוטין לא מסמפט אותו כשופט, וגם הבנתי שברמה אנושית כבן אדם- הוא דיי רחוק מלהרשים אותי.
זה התחיל בכך שראיתי בהבעתו המון זלזול כלפי מתמודדים בשלבי האודישנים שבאו והביאו קול, ביצוע, שואו, והוא פסל אותם, דיבר אליהם בהתנשאות כלשהי, וממש חיפף אותם בלי שיש לכך סיבה מוצדקת (לא מבחינת טעם אישי, אלא מבחינה מקצועית -נטו!).

שאר השופטים בעיניי הם כן מביעים דעה שלא מתיימרת להתנשא על מישהו, אלא זה בא ממקום שמישהו מזהה פוטנציאל יותר ומי פחות. אבל בעיקרון, שלושתם מאד חביבים בעיניי כשופטים ואני אוהב את הרגישות שלעתים הם מפגינים כלפי מתמודדים.

לגבי זיופים - אני חושב שיש טעות מאד גדולה אצל אנשים שלא שרים או מתעסקים בתחום הזה אפילו ברמה של חובבים, שהם מאמינים שזמרים לא אמורים לזייף לעולם. אז כאדם ששר ומתעסק הרבה שנים במוסיקה, אני יכול להגיד שאין דבר כזה, לא היה מעולם דבר כזה.
זיוף לא בהכרח דבר רע, כשהוא זיוף שבא תוך כדי רגש בשיר... וזמרים גדולים לא תמיד שרים על התוו.
אני לא מדבר על זמרי אופרה עכשיו כי זה לגמרי משהו אחר, אבל זמרי פופ, רוק, סול - הם כולם זמרים שפה ושם מזייפים גם.
אנחנו בכל זאת מדברים על שירה לייב ולא על תקליט ששומעים וחייב להיות מושלם!

מהתמודדים שראיתי ועלו עד השלבים האחרונים עכשיו, אין באמת זייפנים שגרועים ברמה שאסור לעלות אותם לבמה או לבנות להם קריירה, אבל צריך לזכור שחלקם צעירים, חלקם לא מנוסים, חלק מתרגשים מאד, חלקם עוד לא בנו את עצמם מבחינת שירה ולא יודעים עד הסוף איך לשלוט בקול. אבל עם למידה והתנסות על במה מול קהל וזה, אפשר לשפר דברים לטובה.

בסופו של דבר, יש עכשיו נבחרת לא רעה שתגיע לשידורים החיים, ואם להיות כנה - אני אישית לא זיהיתי מישהו או מישהי שבאמת, אבל באמת יוצאי דופן.
ולמרות זאת, יש שני מתמודדים, אבישחר ורוז, שבעיניי האקס פקטור זה בדיוק התכנית בשבילם.
הם אנשים עם משהו דיי מיוחד, יש להם סטאריות שמיד אפשר לראות אפילו אם אתה לא הכי מבין במוסיקה, הם סוחפים, הם מרגשים, ואני חושב שתכנית מהסוג הזה יכולה לאפשר להם להראות את מה שהם יכולים ברמה של הופעות גדולות!

מה שנשאר כמובן זה להמשיך לעקוב ולראות את מבחן התוצאה בפרקים הבאים.

אבל! עדיין אני חושב שהחלום הגדול שלהם להצליח- זה חלום שאולי טוב לחלום כשאתה הולך לתכנית כזו בארה"ב, ברוסיה, באנגליה ואיפה שעוד יש אותה, אבל ספציפית בארץ - גם אלה שיעלו, גם זה או זו שיזכו, המקסימום הגדול שהם יוכלו להצליח בו, זה לשיר בבתי קפה, לשיר בזאפה, בברבי, היכלי תרבות, ועוד כמה מקומות שאולי יש בארץ לזמרים ברמה גבוהה.

ככה ש... פסדר, הם צריכים ליהנות מהשהייה כרגע בתכנית, כי בתכלס, זה המקום שכרגע הם יראו בו כוכבים ויקבלו את התשומת לב שהם כלכך רוצים בהמשך, אבל זה יקרה רק במסגרת התכנית, ואחריה... יפחת ויפחת...
 
גם בגרסה האמריקאית השופטים לא משהו

תראי את דמי ופאולינה. שתי שופטות ומנטוריות גרועות לכל הדעות.
ואת זה לא רק השועל אומר, את זה אמריקה אומרת. שלא לדבר על הביצוע הגרוע של דמי בלייב,
והתירוץ הבנאלי של מעריציה הלובטיקס שהיא עברה ניתוח להוצאת שקדים לפני כמה חודשים ועדיין מחלימה ממנו.
 

Bar Ben David

New member
השופטים

בגרסא הישראלית בנתיים אני אוהבת את שירי חיכיתי לראות אותה ופורטיס הוא עוד סיבה לצפות לגבי משה הוא פרווה בדעותיו הוא עדין מידי ועברי מנסה ללא הצלחה להיות סיימון.

בגרסא האמריקאית השפטות גרועות פאולינה שם רק כנסיון להביא קהל דרום אמריקאי וזה כנראה כשל כל ההשוואות בינה לבין פאולה מיותרות לגמרי לפאולה לפחות היה נסיון קודם בהדרכת כישורונות מה שלא פאולינה דמי ובריטני אין.

סיימון באמת מביןבתעשייה אבל זה נראה שהוא כבר עייף ומשועמם, קלי טובה טובה יש לה כמה שנים טובות בגרסא הבריטית, אין לי שמץ אם יש לה נסיון קודם.

אני מעריצה של דמי והיא הייתה חולה בלי קשר להחלמה מהניתוח, לא צריכים להעיף אותה בגלל ההופעה אלה בגלל הטעויות שהיא עשתה בשתי העונות.

לפי דעתי לעונה הבאה אם תהיה כזאת ולפי הרשת כנראה שתהיה אז אני ממליצה להשאיר את סיימון וקלי ולנסות לשכנע את פאולה לחזור.
בכסא הנותר אני ממליצה להושיב שם את ג'סטין טימברלייק/דרייק בתור המפיק המוסיקלי שיתחה בסיימון.
 
לא בגלל ההופעה, בגלל בחירותיה הנוראיות

וההדחות הטיפשיות עד הזויות שלה.

למעשה, היו צריכים להעיף אותה כבר אחרי העונה הראשונה שלה כשופטת, שבה היא הגיעה לגמר בלי אף אקט בקטגוריה שלה.
ונראה שדמי לא הסיקה מסקנות ולא למדה שום דבר מזה, ונשארה מנטורית ושופטת גרועה. כי עובדה שגם העונה זה קורה לה שוב.
 

NP16

New member
אני גם לא לחלוטין מסכים איתך,

אני חושב שאת לוקחת משפט אחד של שירי ומבססת על כל זה את השיפוט שלה, אני דווקא מאוד מרוצה ממנה ובאמת שמסיבות גם אישיות עד היום תמיד סלדתי מהאישיות שלה ובתכנית אני מתחיל לשנות את דעתי.
אני גם מאמין שרק בשלבי ההופעות, כשהם יתחילו לעבוד כמנטורים , נדע יותר על הליהוק שלהם כשופטים . צריך גם לזכור שזה טוב שיש שופטים שאפשר לשנוא. אני לא חושב שיש אחד מהשופטים שנמצא שם ופועל ממקומות לא מוסריים או רק מטעם אישי. זה שיש טעם אישי והוא יכול להשפיע על החלטות זה טבעי אבל לא הרגשתי מקרים חריגים , במקרה של נטע, שירי הייתה כנה, וזה משפט שהיא באה לומר לטובתה, שלמרות שהטעם האישי שלה זה קול גדול ודיוות, היא כן בוחרת ובחרה להמשיך עם נטע לשלב הבא , כי מזהה בה משהו אחר. אני חושב שגם תקפו את שירי על זה בשולחן שאולי היא נוטה להחליט יותר לפי הטעם האישי שלה , אבל היא לומדת וזה גם לא משהו שהוא פסול. היא לא פועלת ממקומות של , אני מעבירה מי שאני מחבבת באופן אישי , זה טעם אישי במוזיקה וגם זה בסדר.

ולאחר שחפרתי בקטע הזה, נשאר על הקטע של הזיופים והכשרונות בארץ ופה תתני לי לחפור באמת.
אני חושב שיש איזה עניין פה גם של תרבות, אני חושב שבאמריקה בכלל "כוכב" צריך להיות מישהו מאוד נקי, מקצועי, כמעט "קר". אני עושה הכללה מאוד גסה, אבל יש בה משהו . אצלנו הקהל אוהב מאוד את המפורסם שלו כמישהו כמה שיותר עממי, צנוע, שמתרגש, שהקול שלו נשבר, מתים על זה. ובאיזה מקום זה גם נכון לאומן ולכן גם זמרים לא גדולים בכלל , שלמה ארצי, אביב גפן ועוד הרבה שיש לנו בארץ, זה לא קולות מדהימים שהיית רואה בתוכניות ריאליטי ושהיו מתקשים להצליח במקומות אחרים בארץ , ואצלנו הם גדולים . וצריך להיות גאים בזה.
ומהצד השני אני חושב שיש גם נטייה, בעיקר לצעירים , תסלחו לי, ללכת ולהצליח , לגשת לתכנית כזו "אקס פקטור" , מישהי כמו עדן , היא יודעת שהיא בחיים לא למדה שיעור פיתוח קול או עמדה על הבמה, אבל לא מפריע לה בסופו של דבר לעמוד על במה ולשיר לקהל ענקי ולקחת חלק בתחרות כזו שתהיה קשה גם לזמרים מנוסים . אז יש פה גם את העניין שאולי 90 אחוז מהמתמודדים באמת חסרי נסיון וחסרי מושג בבאמת ללמוד לשיר "נכון" , כי מי עכשיו יוציא 200 שקל על שיעור פיתוח קול כשאפשר ללכת לתכנית טלויזיה.
 
בעיניין העממיות והקול הישראלי

בניגוד לרובכם פה, אין לי ממש ניסיון בתוכניות אמריקאיות, ראיתי רק תוכנית אחת של אמריקן איידול, ובה, למרות שבעיני הכי מקצועית הייתה מתמודדת בשם מלינדה דוליטל, הקהל העדיף את ג'ורדן ספארקס, הבת המתוקה והחסודה של השכנים.
אני מהמרת שבאופן כללי בתוכניות ריאליטי האימג' של המשתתף, אם הוא משדר חום וצניעות או ניכור ושחצנות - משפיע, והקהל תמיד אוהד את מי שנתפס כאנדרדוג, גם בארץ וגם בגולה הדוויה. לכן העריכה מנסה לתת לנו את זה. אחרי הפרק שעבר, חברה שלי אמרה לי שהיא ידעה שמאיה אמה תודח כי בפרק הוציאו אותה לא טוב, כאילו היא שחצנית ולא נחמדה, וגם שמתי לב שמישהו כתב את זה כאן. לא שמתי לב לזה האמת כי לא הייתי במאה אחוז מרוכזת בפרק הפעם ועשיתי גם דברים אחרים, אבל זה הגיוני. אגב שירי שהזכרת קודם, בכ"נ, בלי לראות את העונה בכלל אני יודעת שהייתה לה תדמית של דיווה ואילו נינט הייתה המאמי העממית. שנה אחרי זה התמודדו הראל סקעת, הפייבוריט מול האנדרדוג - והאנדרדוג ניצח. כמובן שבתעשייה אח"כ זה אחרת.

בעיניין שלמה ארצי ואביב גפן - זה לא שהטעם הישראלי מעדיף זמרים לא מהוקצעים, גם ארצי וגם גפן הם יוצרים, הם כותבים והם מלחינים והם לא רק ווקאליסטים נטו, שמהם באמת מצופה להצטיין בשירה נקיה ומדוייקת, גם לבוב דילן אין קול פעמונים ואף אחד גם לא מצפה ממנו לשיר ככה. גפן באמת רחוק מלהיות מבצע דגול, אבל לעומתו ארצי, בתחילת דרכו היה ווקאליסט, אחר כך הוא התחיל להלחין ואח"כ גם לכתוב ובאיזשהו שלב הגיעה הצרידות המזוהה איתו והדקלומיות אבל תשמע את השירים המוקדמים שלו ותגיד לי אם הבנאדם לא יודע לשיר... וגם ממש לא חסרים בתולדות ההמוזיקה הישראלית זמרים אהובים מאוד שהיו נטו ווקאליסטים, ווקאליסטים מעולים, למשל עפרה חזה, למשל זהר ארגוב.

בעיניין עדן - באם היא תגיע לשלבים המתקדמים או שתפול באמצע, יכול להיות שהחוויה תחזק את הביטחון האישי שלה ותגרום לה לקחת ברצינות את העיניין ותעורר בה רעב אמיתי, והיא תתחיל להתמקצע ואולי גם תשא פירות. ויתכן שזה ישאר אצלה בגדר חוויה נטו והיא תחזור לחייה הקודמים.
 

NP16

New member
טוב זה נושא מאוד רחב,

הקטע של האנדרדוגיות באמת הוא כלל עולמי, וידוע שתמיד המקצוענים נוטים לסיים בין מקומות 2-3 , לא רק אצלנו . עדיין אני חושב שבאמריקה יש יותר יחס לאיזה נקיון אסתטי של שירה והופעה , אם בא מישהו כזה אז הם נופלים ומתלהבים ממנו ואצלנו בדרך כלל יחפשו איפה הוא לא בסדר בכל החבילה היפה והנקייה הזו . ובאיידול בדרך כלל סלדו מה"טיפוסים" , וקולות צרודים ושבורים כמו מאיה אמה היו יכולים להתקבל שם כבדיחה. כמובן שיש המון יוצאים בין הכלל וכבר אמרתי והזהרתי מראש שהכל הכללה די גסה אבל שוב, יש בה מעט מן האמת כמובן שלא ב100 אחוז ולא ב90 , אני יודע זאת.

שלמה ארצי הוא כן זמר טוב, אני התכוונתי שהוא לא הצליח בזכות קול מדהים וזה בטח לא מה שהוא מביא איתו כרגע ואני לא יודע איך היה מצליח נניח אם היה בוחר ללכת למשהו כמו X פקטור . ורוב הזמרים בארץ הם לא ווקאל נטו , יש הברקות כמו זוהר ארגוב ועופרה חזה, שתשימו לב כמה הם נדירים וגם הם שייכים כבר לדור שלא קיים היום .

עדן- לא יודע מה יהיה איתה ספציפית, אני מאוד אוהב אותה, השתמשתי בה פשוט לדוגמא חיה ומושלמת של מישהי שאין לה נסיון או ידע ועדיין הולכת למים העמוקים האלה ומופיעה בפני כל המדינה, אז היא מדברת על זה בקול רם , אבל גם המתמודדים לידה ברובם כאלה , וגם בשאר התוכניות ריאליטי . מקווה שהנפילה הזו לא תהיה לה קשה מדי כי כמו שמישהו אמר פה על אבישחר ורוז, ההצלחה הכי גדולה שלהם זה כרגע, גם אם יהיו זמרים אחרי התכנית , התכנית הזו תהיה הבמה הכי גדולה שלהם .
 
כבר בעצם עניתי בהודעה לז'אספן

על עיקרי הדברים, נראה לי, אבל רציתי בכל זאת להגיב על שלמה ארצי, שאני חושבת שאם הוא היה צעיר היום אולי הוא כן היה הולך לריאליטי, בתחילת דרכו הוא נחשב ליפיוף כזה שיודע לשיר יפה ותו לא, הוא ביסס את דרכו ללב המיינסטרים כיוצר וכסמל ישראלי ועכשיו זה נראה לנו מובן מאליו אבל זה לקח לו לא מעט זמן לזכות בהכרה הזו.

אני בהחלט מסכימה איתך לגבי היחס של האמריקאים לניקיון של השירה וההופעה, אם כי הם יקבלו חספוס כשמדובר ביוצר ומסכימה שלנו יש חשדנות מכל מה שנחשד כאובר-דרמה או קיטש.

בעיניין הפיסקה האחרונה שלך - גם לי זה מפריע, אז הייתי מקווה שינמיכו להם ציפיות ולא שיציבו בפניהם חלומות שאינן ברי השגה, כמו בתי השופטים המופלצים שבמציאות השופטים אינם יכולים לעצמם. גם אם פיוז'ן יצליחו בגדול בארץ - וואן דיירקשן הם לא יהיו, מקסימום יעשו קופה בפסטיגל.

ונ.ב.: אהבתי את החתימה שלך!
 

juspan

New member
הסכמתי עם NP, ואז קראתי אותך

והנהנתי שוב ושוב


ובכל זאת, אם אחזור לכמה מהטענות של NP שהסכמתי איתן קודם לכן, עדיין אפשר לעשות את ההבחנה הכביכול גסה ומכלילה הזו לגבי התעשייה הישראלית הצנועה וה"מרגשת" והפחות מהוקצעת (וואקלית בטוח) כסוג של ערך...

למשל, לא סתם אחד כמו שלמה ארצי (העכשווי, נו, כבר 20 שנה לאחור לפחות) הוא הוא הזמר המצליח ביותר בישראל. ואז מצד שני אני נזכרת כן במוזיקה המזרחית, זו הפופולרית (אייל, שרית והחדשים יותר), והם בעצם ה"דיוות" הוואקליות שלנו, הפופ הישראלי, שהרי תעשיית פופ אמיתית (מערבית) אין בישראל.

אני כן חושבת שאצלנו יש יותר ארקדי דוכנים בקדמת הבמה (סתם דוגמה שזורקת) מצליחים מבחינת הכרה והצלחה משמעותית כלשהי (כלשהי זה רק בגלל הכסף תכלס, שברור שרחוק אלפי שנות אור מהכסף בתעשייה הבינלאומית) ברשימות שלנו של "הזמרים המוכרים/מצליחים וכו'" בישראל, לעומת הרשימה החו"לניקית שתחשבי קודם כל על ביונסה ושות' (אם כי המלכה האם, מדונה, גם היא לא ווקאליסטית גדולה כלל וכלל, אבל ברור שהיא באותה קטגוריה של מהוקצעות, מקצוענות, שואו וכל מה שההפך מחולצת טריקו וכאלה).

טוב, על כל משפט שאני כותבת אני מוצאת בעצמי דוגמאות שמפריכות אותו
ובכ"ז...
 
התכוונתי לענות ל-NP למעלה ולהזכיר את המוזיקה

המזרחית, שמתבססת על ווקאליסטים, והנה... חסכת לי


אני לא מחזיקה מעצמי מומחית למוזיקה הישראלית, כי אומנם אני במזרח, אך ליבי בסוף מערב... עם זאת, אני רואה שינוי שחל בדור הנוכחי. אם בניינטיז פלוס מי ששלט במיינסטרים היו סינגר-סונגרייטס ולהקות כנ"ל (כמו דוכין שהזכרת שהיום הוא כבר לא רלוונטי כמו פעם) אז היום המוזיקה המזרחית פרצה בגדול למיינסטרים תוך כדי שהיא הופכת לפופית יותר והיא נשענת כאמור על ווקאליסטים שכותבים ומלחינים עבורם, בו בעת יש ווקאליסטים שהגיעו מתוכניות הריאליטי (כמו סקעת ושירי מיימון) וזמרים יוצרים שהגיעו מאותו המקום (מרינה מקסימיליאן בלומין, עידן עמדי). מקומם של הזמרים היוצרים לא נפקד, אבל הם כבר לא זוכים לאותה הגמוניה כמו בניינטיז.

אני מסכימה איתך שאין לנו ביונסה וריהאנה בקדמת הבמה וגם לא ג'סטין ביבר או קניה ווסט ושמי שממלא את הרובריקה הזו אלו אייל גולן ושרית חדד.

יש משהו במה שאתם אומרים בעיניין המקצוענות וההתמקצעות, יש בארץ קצת אנטי לזה, אנחנו יותר בקטע של "דלות החומר" ולא רק באמנות הפלסטית, לפחות במה שקשור למוזיקה הלא מזרחית (ובמזרחית חוסר ההתמקצעות באה ממקום אחר, של מסחרה, של בואו ניקח איזה לחן טורקי/יווני/ווטאבר ונדביק לו בצ'יקי צאקי מילות אהבה קשורות בסרט וקאצ'ינג!). אנחנו לא אוהבים את זה גדול מהחיים, העברית רזה, מדוברת, העיבוד צנוע והגלאם באדיבות ועדת הקישוט של שבט הצופים המקומי.

מה שחסר לי בארץ, הרבה יותר מווקאליסטים, זה פשוט כותבים טובים שיכתבו וילחינו להם, ולא, אני לא מסתכלת עלייך, קרן פלס וגם לא עליך, כבוד השופט עברי לידר. זה נכון שרוז ואבישחר יכולים לנצח וללכת הביתה בלי שום קריירה באופק, לכן צריך אנשים שיכולים לכתוב להם את השירים הנכונים. אנחנו צריכים יותר ברט ברכרכים, לא ביונסות, אם יהיו כאלו, גם הביונסות יגיעו.
 

marinaCA

New member
לפי דעתי...

יש הבדל עצום בין לזייף כי אתה מזייף ולא יודע לשיר לבין לזייף בכוונה, שהזיוף חלק מהקול שלך כמו למשל אביב גפן.

אין לי שום בעיה עם שירה שהיא לא מושלמת, ההפך זה יותר מעניין, אבל כשאתה שר ועומד על במה (ולא רוקד) מול שני אנשים, אני לא חושבת שזה צריך להיות כזה קשה מינימום להישאר בטון ולא (כמו שכתבתי) כשהמוזיקה למעלה אתה למטה וההפך. אני חושבת שיש קולות שנועדו לזייף, כמו אביב גפן, באקס פקטור אני לא ראיתי קולות במיוחד של בנות שנועדו לזייף, לפי דעתי הזיוף בא ממקום של חוסר ידע ואפילו מזילזול. זה גם מתחיל מלבחור שיר. למשל ענבל ביבי, כן יש לה קול יפה והכי קרוב ללהיות בין לאומי אבל היא בחרה בשיר כזה פשוט וסתמי כשיש כל כך הרבה שירים שמתאימים בול לקול שלה.
זה פשוט נראה כאילו הרוב מזלזלים כזה, לא עושים חזרות ועולים לשיר אחרי שאמרו לעצמם מה שיהיה יהיה מקסימום..... לא חייבים לעשות פיתוח קול וברור שלא לכולם יש כסף לזה, אבל במינימום זה לעשות חזרות ואני בטוחה אחרי כמה חזרות טובות הם יצליחו להגיע למשהו קצת יותר טוב.

לגבי זה שבאמריקה מחפשים מישהו "קר", הם מחפשים מישהו שבאמת יודע לשיר, מישהו מעניין שיכול לקחת שיר של בריטני ולהפוך אותו לשיר של הביטלס. פה אין את זה. לשיר קריוקי כולנו יכולים. וגם שם מחפשים עממי וצנוע, לכן בהרבה מהסדרות היו כמה וכמה פעמים שמי שניצח היה זמר או זמרת קאנטרי, כי כמו שאצלינו מזרחית זה עממי אז שם קאנטרי זה עממי. מבחינתי, המבחן זה אם יש מישהו שיכול לגרום לך להגיד וואו, באקס פקטור הישראלי אף אחד לא גרם לי להגיד וואו.
כמה דוגמאות ללא קר אבל כן מקצועי:
1 2 3
 

ra8452

New member
ג'יימס!!


הביצוע שלו ששמת הוא הביצוע הכי אהוב עלי בעונה!!
 
למעלה