אני חושב שאתה טועה
לעומת dark side of the moon, אם כבר נעשה את ההשוואה, שבו כן מובא נושא חיי האדם הממוצע לסדר היום, והנושאים שווטרס בחר להתעסק בהם יותר כוללניים ואף גלובלים, wywh תמיד היה אלבום אישי יותר, עם רפרנסים מובהקים לדמותו של סיד בארט, כולל הודאה מלאה מצידו של ווטרס שהשיר SOYCD נכתב בשביל סיד (לא יודע אם היית בהופעה בנווה חומוס, אבל לא היה קשה לפי המסך מאחורי הבמה לראות/להבין במי מתעסק השיר). "לכתוב שהאלבום WISH נכתב במיוחד עבור סיד בארט זה מעיד על חוסר הבנה של מסר האלבום, או לכתוב שהשיר WISH גם הוא הוקדש באופן מובהק לאדם זה או אחר נותנת הרגשה שזה שכתב זאת לא מבין את מבנה האלבום." זה דיי מקומם אותי. תפריך את זה, ותבסס, בבקשה, בתור אחד ש"כן הבין" את WYWH, כי כנראה שחייתי בשקר, כל השנים הללו. ובנימה רצינית יותר, אני לא חושב שיש נכון או לא נכון בצורה מובהקת, שחור ולבן. מי שמייחס לשירים קונוטציות לסיד בארט הבין יפה מאוד את האלבום, בדיוק כמו מישהו שבכלל לא יודע מי זה סיד בארט (שזה לדעתי אחוז בכלל לא מבוטל מהאנשים שאוהבים את התקליט הזה, אם לא אחוז מכריע), מהסיבה שהמקום שממנו מגיע ווטרס מאוד אישי ונוגע, והצורת כתיבה שלו יכולה לגרום להזדהות מצד קהל גדול (וזה מה שבעצם קרה באותם אלבומים, עד שווטרס התחיל לנצל את זה לדעותיו החברתיות-פוליטיות), ובכלל, המוסיקה שם גורמת לאלבום הזה להיות האלבום הכי שלם של הפינק פלויד, לפי דעתי, מה שמעצים את האפקט שיש לכל החוויה הזאת של לשבת ולשמוע את התקליט.